Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@12:46:33 GMT

38 تن سوخت غنی شده 4.5 درصد وارد نیروگاه هسته‌ای بوشهر شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۷۹۷۵

38 تن سوخت غنی شده 4.5 درصد وارد نیروگاه هسته‌ای بوشهر شد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: محموله جدید با همکاری «روس اتم» طی دو پرواز هفته گذشته و دیروز وارد بوشهر شد که شامل ۳۸ تن سوخت ۴.۵ درصد است و معادل ۱۲ ملیون بشکه نفت انرژی دارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی  درباره ورود محموله جدید سوخت نیروگاه اتمی بوشهر اظهار کرد: هر سال دوره‌ای داریم برای تعویض سوخت و انجام تعمیرات سالیانه و این ویژگی همه نیرو‌های اتمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: در گذشته با توجه به درخواست وزارت نیرو و برای اینکه مشکل کمبود برق نداشته باشیم این کار را در اردیبهشت ماه انجام می‌دهیم که مصرف برق در پایین‌ترین مقدار خود قرار دارد و با گرما و سرمای شدید مواجه نیستیم.

کمالوندی تأکید کرد: امسال «کرونا» را هم داریم به همین دلیل این کار را در دو مقطع انجام می‌دهیم که هر دو مقطع در فصلی است که کمبود برق احساس نشود. یکی در اردیبهشت ماه که همین حالا در حال انجام است و مقطع دیگر در پاییز است که افراد کمتری درگیر کار‌های تعمیر هستند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: بخش عمده‌ای از کار تعمیرات توسط متخصصان ایرانی انجام می‌شود و شاید تا ۲ سال آینده ما به طور کلی از متخصصان روسی بی نیاز شویم.

کمالوندی درباره فعالیت سازمان انرژی اتمی در مبارزه با کرونا، گفت: ما از زمانی که کرونا احساس شد همه تلاش خود را به کار گرفتیم. مرکز پرتو دهی تهران ۲۴ ساعته در خدمت بخش درمانی کشور است. فعالیت‌ها در سازمان برای برآورده کردن نیاز‌های کاردرمانی و پزشکی در حال انجام است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه مذاکراتی با آژانس درباره مبارزه با کرونا داشتیم که خوشبختانه نتیجه بخش هم بود، تصریح کرد: چهار دستگاه تشخیص سریع ویروس کرونا را آنها به ما دادند که دو دستگاه تاکنون تحویل شده است که چند ساعته نتیجه تست ویروس را تحویل می‌دهد.

کمالوندی با اعلام اینکه در حال دریافت دو دستگاه «ایکس ری» از آژانس هستیم، گفت: این اقدامات کوچک است، اما در راستای مبارزه با کرونا سهم و حمایت خود را دارد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با تأکید براینکه سازمان انرژی اتمی با تمام توان برای مقابله با کرونا در خدمت کشور قرار گرفته است، تصریح کرد: به طور کلی سه مرکز پرتودهی سازمان سه شیفت در حال کار هستند و کارکنان، پول این شیفت‌های اضافه را هم دریافت نمی‌کنند.

او افزود: محموله جدید با همکاری «روس اتم» طی دو پرواز هفته گذشته و دیروز وارد بوشهر شد که شامل ۳۸ تن سوخت ۴.۵ درصد است و معادل ۱۲ ملیون بشکه نفت انرژی دارد. به عبارت دیگر هر کدام از این هواپیما‌ها انرژی معادل ۶ میلیون بشکه نفت با خود به ایران آورده اند که آنها در طول یک سال آینده برق معدل ۱۰۰۰ وات را تولید خواهند کرد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه امسال ۶۸ میلیون بشکه به واسطه عملکرد نیروگاه بوشهر در تولید نفت صرفه جویی شد، گفت: با وجود نیروگاه بوشهر سالانه ۷ میلیون تن آلاینده کمتری هم تولید می‌شود در حالی که تولید همین میزان برق در نیروگاه‌های معمولی حدود ۷ میلیون تن آلاینده را سالانه در هوا منتشر می‌کند و در واقع اهمیت این نیروگاه، انرژی پاکی است که تولید می‌کند.

انتهای پیام/4082/

منبع: آنا

کلیدواژه: سخنگوی سازمان انرژی اتمی کمالوندی سوخت غنی شده سخنگوی سازمان انرژی اتمی سازمان انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۷۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است

به گزارش آخرین‌نیوز به نقل از ایرنا، محمد اسلامی در بوشهر اظهار کرد: نظام دفاعی و امنیتی کشور هر گونه تعرض به مرکزهای یاد شده را در نطفه خفه خواهد کرد و با این تسلط و اقتدار حاکم بر کشور در سایه نیروهای مسلح، حفاظت و امنیت هسته‌ای در کمال اقتدار و اعتبار به لحاظ امنیتی برقرار است و هیچ نکته‌ای وجود ندارد.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت طرح‌های توسعه‌ای نیروگاه اتمی بوشهر نیز بیان کرد: از سال ۹۵ که عملیات اجرایی ۲ واحد جدید نیروگاه اتمی آغاز شد به دلایل گوناگونی فعالیت‌ها شکل نگرفته بود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است.

اسلامی ادامه داد: در این طرح ابتدا ۲۵۰ نفر در چند جبهه محدود فعالیت داشتند اما امروز تمامی جبهه‌‍‌های واحدهای ۲ و سه نیروگاه اتمی بوشهر فعال شده و بیش از سه هزار نفر در حال کار و فعالیت هستند.

وی گفت: این شمار نیروی کار در واحدهای یاد شده تا پیش از پایان سال از پنج هزار نفر عبور خواهد کرد.

اسلامی تاکید کرد: با این روند فعالیت‌ها تلاش می‎شود تاخیر مجدد در روند طرح‌های ۲ و سه رخ ندهد و اکنون برنامه عمرانی طرح براساس برنامه زمانبندی در حال اجرا است.

 

دیگر خبرها

  • اسلامی: تعداد نیروگاه‌های اتمی ایران افزایش می‌یا‌بد
  • اسلامی اعلام کرد: گام‌های اساسی ایران برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش خواهد یافت
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است
  • رییس سازمان انرژی اتمی: نیاز به غنی‌سازی بالاتر داشتیم/ به دنیا هم اعلام کرده‌ایم که محل مصرف ما حوزه سلامت و پزشکی است
  • امنیت مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار است
  • اسلامی: ارزش سوخت فسیلی صرفه‌جویی شده در نیروگاه بوشهر ۸ میلیارد دلار است