Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@09:23:32 GMT

قانون جدید فیفا علیه پرسپولیسی‌ها

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۸۰۰۰

قانون جدید فیفا علیه پرسپولیسی‌ها

قرار است برای بازی‌های حذفی، به جای پنالتی، یک قانون عجیب و پیچیده منظور شود و بازیکنان از یک‌سوم زمین با دروازه‌بان تیم مقابل در حالت تک‌به‌تک قرار بگیرند و اگر موفق به گلزنی شدند، آن گل به عنوان شانس صعود به حساب می‌آید.

یکی دیگر از این قوانین جدید، بحث آفساید است که فیفا قصد کرده بررسی‌های خود برای تغییر این قانون را دنبال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گویا در قانون جدید تمام بدن بازیکن مهاجم باید از بازیکن مدافع جلوتر باشد تا خطای آفساید صورت بگیرد و از این پس، وجود بخشی از بدن در موقعیت آفساید، محاسبه نمی‌شود.

یک قانون جدید دیگر هم قرار است به قوانین قبلی اضافه شود که شاید برای فوتبالیست‌های ایرانی به خصوص پرسپولیسی‌ها خاطرات تلخی بسازد. این قانون، کارت زرد فوری داور به بازیکنان معترض است. در صورت تصویب، از فصل آینده هر بازیکنی به داور بازی حمله‌ور شده یا اعتراضی کند، مستقیماً با کارت زرد مواجه شده و در معرض اخراج از زمین قرار می‌گیرد. این قانون برای حفظ آرامش بازیکنان و هواداران حاضر در ورزشگاه است و از حساسیت‌های کاذب هر رقابت کم می‌کند. این در حالی است که فوتبالیست‌های ایرانی عادت کرده‌اند بابت هر سوت به عملکرد داوران اعتراض کنند که این موضوع از این پس می‌تواند برای آن‌ها اخطارهای گوناگونی در پی داشته باشد. البته موضوع دیگری هم در میان است؛ پرسپولیس طی این سال‌ها به الگوی اعتراض به داوران تبدیل شده است. سرخپوشان جزو باشگاه‌هایی هستند که بابت هر سوت به داوران اعتراض می‌کنند و از این رو جریمه‌های سختی را هم تجربه کردند، اما هنوز از کاری که انجام می‌دهند، دست برنداشته‌اند. بدون تردید اگر قانون جدید فیفا از فصل آینده در فوتبال ایران مورد استفاده قرار بگیرد، بیشترین ضرر را بازیکنان پرسپولیس می‌کنند مگر اینکه خیلی زود به اصلاح رفتار خود و عدم اعتراض به داوری بپردازند.

256 251

کد خبر 1383104

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: باشگاه پرسپولیس فیفا سازمان لیگ برتر قانون جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۸۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره‌های والیبال علیه تیم ملی و پائز؛ دوباره بازیکن سالاری زیر تور

به گزارش قدس آنلاین، با حضور پائز در ایران، تمرینات تیم ملی والیبال جدی‌تر از گذشته دنبال می‌شود و حالا باید امیدوار بود این تیم بتواند به هدفی تقریبا محال یعنی رسیدن به سهمیه المپیک پاریس، برسد. هرچند روی کاغذ، والیبال ایران شانس کسب سهمیه دارد اما واقعیت‌ها چیز دیگری می‌گوید و تیم ملی باید به ۱۰ پیروزی دست پیدا کند تا بتواند مسافر پاریس شود که این تعداد پیروزی حتی برای تیم‌های بزرگ همچون برزیل و لهستان هم کاری بسیار سخت محسوب می‌شود.

با این حال توقع جامعه والیبال از ملی‌پوشان این تیم، تلاش حداکثری برای دفاع از حیثیت والیبال ایران است. بازیکنانی که در لیست نهایی تیم ملی قرار گرفته‌اند باید این نکته را در نظر داشته باشند که پوشیدن پیراهن این تیم، بزرگترین افتخار ممکن برای آنهاست. امروز لیست تیم ملی والیبال اعلام شد و مطابق پیش‌بینی‌ها برخی بازیکنان که هر چه دارند از بازی در تیم ملی بوده است، در این لیست ۳۰ نفره حضور ندارند.

این بازیکنان مصدومیت را بهانه کرده‌اند تا به تیم ملی نیایند؛ اما عجیب اینکه آنها تا آخرین بازی تیم‌شان در لیگ برتر و همچنین لیگ‌های بی‌کیفیت خارجی به میدان رفتند و هیچ خبری هم از مصدومیت آنها نبود!

به نظر می‌رسد واقعیت این است که آنها به دلیل ترس از مصدومیت در تیم ملی و اینکه نتوانند برای فصل بعد قراردادهای میلیاردی امضا کنند، به تیم ملی کشورشان پشت کردند. قطعا اگر تیم ملی شانس بیشتری برای صعود به المپیک داشت این بازیکنان چنین تصمیمی نمی‌گرفتند؛ چرا که حضور در المپیک می‌توانست پیشنهادهای باشگاهی بهتری برای آنها فراهم کند.

یادمان نرفته در دوره‌ای بازیکن مطرح تیم ملی والیبال به دلیل اینکه به آنها پاداش لیگ ملت‌ها داده نشد، خودش را به بیماری زد اما زمانی که پول به او رسید شفا پیدا کرد و برای تیم ملی به میدان رفت!

حالا دیگر نمی‌توان به سرمربی اسبق تیم ملی خرده گرفت. زمانی که بازیکنان باتجربه تمایلی به بازی برای این تیم نداشتند برخی عنوان کردند که دلیل این مسئله حضور بهروز عطایی روی نیمکت تیم ملی است. عجیب آنکه کسانی که حالا منتقد بازیکنانی شده‌اند که از حضور در تیم ملی امتناع کرده‌اند در آن زمان یا سکوت کردند یا به حمایت از بازیکنان انصرافی پرداختند.

مشکل جای دیگریست؛ همانجایی که به صورت سیستماتیک از بازیکن‌سالاری حمایت می‌شد. باید امیدوار بود این بار و در دوره ریاست میلاد تقوی دیگر خبری از بازیکن‌سالاری نباشد. بازیکنی که در دوره مربیگری عطایی به یکباره از همراهی تیم ملی امتناع کرد، نباید بار دیگر به این تیم دعوت می‌شد؛ اما هنوز هم فرصت کافی برای مقابله با این معضل هست؛ در غیر این صورت در روی همان پاشنه قبلی خواهد چرخید.

دیگر خبرها

  • ستاره‌های والیبال علیه تیم ملی و پائز؛ دوباره بازیکن سالاری زیر تور
  • از تصاویر تظاهرات دانشگاهی در سراسر ایالات متحده علیه اسرائیل تا حمله اسرائیل به اردوگاه پناهندگان فلسطینی
  • ابهام درباره حضور ۲ پرسپولیسی مصدوم
  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • ملاقات پرز با داور ال‌کلاسیکو در تونل برنابئو!
  • آنتونی: شادی‌ام مقابل کاونتری به خاطر دفاع از منچستریونایتد بود
  • اعتراض شدید به رای متفاوت دانیال اسماعیلی‌فر/ پرسپولیسی‌ها سند رو کردند!
  • لغو مراسم انجمن قلم آمریکا به دلیل اعتراض نویسندگان به حمله اسرائیل به مردم غزه
  • اتحاد پرسپولیسی‌ها به ضرر درویش!
  • رونمایی اوسمار از ۴ بمب تابستانی روی آنتن زنده | ستاره محبوب استقلالی ها و ۳ پرسپولیسی سابق