Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:11:02 GMT

۷۹ سند استاندارد ملی پارسال در اردبیل تدوین و بازنگری شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۸۲۶۴

۷۹ سند استاندارد ملی پارسال در اردبیل تدوین و بازنگری شد

هاشم علایی روز پنجشنبه گفت: سازمان ملی استاندارد به عنوان تنها مرجع رسمی و متولی قانونی در کشور مسئولیت تدوین و نشر استانداردها را بر عهده دارد.

وی افزود: پارسال همچنین ۱۶ استاندارد ملی توسط کارشناسان استاندارد اردبیل تدوین و مصوب شده و به عنوان سند ملی در پورتال اداره کل استاندارد استان و پورتال سازمان ملی استاندارد ایران در دسترس عموم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: استانداردهای تدوین شده در در حوزه های چوب و فراورده های چوبی، خوراک و فراورده های کشاورزی، گردشگری و خدمات، اطلاعات و فناوری، مکانیک، مصالح ساختمانی، مدیریت کیفیت، محیط زیست انجام گرفته است.

وی بیان کرد: بررسی استانداردهایی ‌که پنج سال از تدوین آن ها گذشته از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است و بازنگری آنها بطور مداوم انجام می گیرد.

علایی اضافه کرد: بر همین اساس و طبق برنامه عملیاتی سال گذشته بازنگری ۶۰ استاندارد ملی در دستور کار این اداره کل قرار داشت که با تلاش کارشناسان با انجام ۶۳ مورد بازنگری بیش از برنامه مدون عمل شد.

وی هدف از تدوین و بازنگری استانداردهای ملی را به روزرسانی و ارتقای کیفیت مطابق با نیازهای جامعه ذکر کرد و ادامه داد: بیشتر بازنگری های انجام شده در زمینه های مکانیک، برق، مهندسی پزشکی و مصالح ساختمانی بود.

برچسب‌ها سازمان ملی استاندارد ایران اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملی استاندارد ایران اردبیل سازمان ملی استاندارد ایران اردبیل سازمان ملی استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۸۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲ هزار و ۴۴۲ نمونه برداری از فرآورده‌های تولیدی در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ قهرمانی گفت: بازرسان استاندارد مطابق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد از واحد‌های تولیدی استان به طور مستمر بازرسی و نمونه برداری می‌کنند تا از استمرار و تداوم کیفیت محصولات تولیدی استان اطمینان حاصل نمایند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲، یک هزار و ۷۹۴ مورد بازرسی فنی از واحد‌های تولیدی استان به عمل آمد که این عملکرد نشان دهنده تحقق ۱۲۶ درصدی برنامه عملیاتی سازمان ملی استاندارد در زمینه بازرسی فنی از واحد‌های تولیدی استان است.

مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: بازرسی و نمونه برداری از فرآورده‌های مختلف صنایع در راستای نظارت بر کیفیت و حسن اجرای استاندارد در واحد‌های تولیدی استان زنجان انجام می‌شود.

قهرمانی ادامه داد: شهروندان برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد درج شده بر روی محصول به هنگام خرید می‌توانند کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند.

وی افزود: شهروندان با این کار می‌توانند از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند و هرگونه موارد فاقد انطباق را از طریق سامانه مردم دار به نشانی ۱۵۱۷.inso.gov.ir گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد
  • لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه
  • ۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • انجام ۲ هزار و ۴۴۲ نمونه برداری از فرآورده‌های تولیدی در زنجان