Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، گفت: اجازه موج‌سواری سیاسی بر دستمزد را نمی‌دهیم.

به گزارش ایلنا، «علی خدایی» نائب رئیس هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه روز اول هفته کارگر روز بیعت با آرمان‌های بنیانگذار اسلامی است، گفت: به این خاطر روز اول هفته کارگر برای چنین مناسبتی انتخاب شده است که نمی‌خواهیم اجازه دهیم کارگران و مطالبات آنها مورد سوءاستفاده بیکانگان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از حقوق جامعه کارگری عقب نخواهیم نشست و تمامی موارد را مانند بازنگری در حداقل دستمزد متناسب با سبد معیشت پیگیری می‌کنیم.

عضو کارگری شورایعالی کار با اشاره به امضا نکردن مصوبه افزایش 21 درصدی حداقل دستمزد توسط اعضای کارگری شورایعالی کار گفت: از آنجا که حداقل دستمزد متناسب با قیمت سبد معیشت نیست، مصوبه دستمزد را امضا نکردیم. هرچند در سالهای گذشته در برخی از مواقع حاضر شدیم به خاطر منافع معیشتی کارگران از مواضع خود عقب‌نشینی کنیم تا به اجماع برسیم.

وی تصریح کرد: اما برای دستمزد سال 99 با توجه به عدم تطابق دستمزد با سبد معیشت و شکاف بزرگ میان میزان حداقل دستمزد با قیمت سبد معیشت سال 99 که به صورت سه جانبه 4 میلیون و 940 هزار تومان تعیین شد، با شرکای خود به اجتماع نرسیدیم.

خدایی ادامه داد: شکایت از دولت امکانی است که می‌توانیم آن را پیگیری کنیم اما اولویت را بر تفاهم قرار دادیم. موضع ما پیگری مطالبات صنفی است و اجازه موج‌سواری سیاسی بر دستمزد را نمی‌دهیم.

لینک کوتاه: asriran.com/0032u0

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کارگران حداقل دستمزد سبد معیشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۸۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا دستمزد ۱۴۰۳ تغییر می کند؟ / تشکیل جلسه شورای عالی کار

به گزارش خبرنگار مهر، امروز دوشنبه ۲۷ فروردین نخستین جلسه شورای عالی کار در سال جدید با موضوع «اصلاح دستمزد ۱۴۰۳» ساعت ۱۷ تشکیل می‌شود.

سال گذشته در سیصد و بیست و نهمین نشست شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگری ۸ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان تعیین شد؛ این در حالی است که پیش از مصوب شدن حداقل دستمزد به دلیل رد پیشنهاد نمایندگان جامعه کارگری درباره عدد سبد معیشتی آنها به اعتراض جلسه را ترک کردند. در نتیجه مصوبه فقط به امضا نمایندگان دولت و جامعه کارفرمایی رسید.

در ادامه نمایندگان جامعه کارگری خواهان رسیدگی به موضوع و ترمیم حداقل دستمزد با توجه به نرخ تورم موجود کشور شدند. حال باید دید در سیصد و سی‌ام جلسه شورای عالی کار آیا این خواسته جامعه کارگری محقق می‌شود.

کد خبر 6078700 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • ماجرای جنجالی شدن کف حقوق ۱۵ میلیونی کارگران | آیا حقوق ۱۵ میلیونی برای کارگران تصویب می‌شود؟
  • جدیدترین جزئیات دستمزد ۱۴۰۳ و حق مسکن کارگران ؛ سهم کارگر تقریبا هیچ !
  • دستمزد کارگران در سال جاری تغییر می کند؟
  • دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن افزایش نیافت
  • نتیجه جلسه مهم شورای عالی کار؛ آیا دستمزد ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد؟
  • دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت
  • ایرنا: شورای عالی کار امروز جلسه‌ای ندارد
  • پویش «حداقل دستمزد ۱۵میلیونی» توسط نمایندگان کارگری
  • آیا دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • آیا دستمزد ۱۴۰۳ تغییر می کند؟ / تشکیل جلسه شورای عالی کار