Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با بیان اینکه یکی از مشکلات شهرک صنعتی ثامن راه دسترسی نامناسب آن بوده که پیگیری‌هایی در این زمینه از اداره کل راه استان شده است گفت: در پایان سال گذشته، شیوع کرونا، اجازه برگزاری جشن رونق تولید را به قم نداد. ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، اسرافیل شعاعی ظهر امروز در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی ثامن در قنوات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این شهرک یکی از بهترین و زیباترین شهرک‌های صنعتی و تخصصی در استان قم در حوزه چوب و مبلمان کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم افزود: شهرک صنعتی ثامن در ابتدای مسیر قم-گرمسار در سال 91 وارد چرخه واگذاری شده و مورد استقبال گسترده صنعت گران چوب و مبلمان قرار گرفت و در حال حاضر 270 قرارداد بهره‌برداری در این شهرک صنعتی منعقدشده است و 90 واحد فعال مشغول به تولید هستند.

شعاعی با بیان اینکه در سال گذشته با بسیاری از صنعتگران استان قم، جلساتی برگزار و به برخی از مشکلات آن‌ها در خصوص زیرساخت‌های تولید و صنعت رسیدگی شد و تعدادی از مشکلات نیز به معاون اقتصادی استانداری و رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت قم جهت رسیدگی و رفع موانع تولید ارجاع یافت، عنوان کرد: با پیگیری‌های لازم در سال گذشته، در نواحی و شهرک‌های صنعتی رشد سرمایه‌گذاری و اشتغال داشتیم البته در پایان سال گذشته، شیوع کرونا، اجازه برگزاری جشن رونق تولید را به قم نداد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از زیرساخت‌های داخل شهرک ثامن نیز انجام‌شده است، در این زمینه شهرک‌های صنعتی موظف هستند امکانات و زیرساخت‌ها را بر اساس اعلام نیاز‌ها تأمین کنند و دستگاه‌های خدمت رسان برابر احکام دائمی بودجه 54 توسعه کشور این خدمات را در درب شهرک‌ها تحویل دهند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم گفت: در سال جهش تولید از دستگاه‌ها داریم که در این امر مهم طبق قوانین جاری، زیرساخت‌ها را به موقع تحویل دهند، به‌ویژه اینکه سرمایه‌گذارانی در دست مطالعه داریم و با جمع‌بندی برای واگذاری در سال 99 و هدف‌گذاری پیش رو، 144 هکتار به متقاضیان جدید واگذار می‌کنیم که نیاز به توسعه زیرساخت‌ها دارد.

هیچ مشکلی در زمینه زیرساخت و انشعابات در شهرک صنعتی ثامن وجود ندارد

وی در مورد برخی از برنامه‌ها در سال جهش تولید خاطرنشان کرد: در جهت توسعه زیرساخت‌های این شهرک 18 میلیارد تومان قرارداد جاری برای سال 99 انجام‌شده است تا بتوانیم واگذاری‌های جدیدی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم عنوان کرد: تملک زمین در این شهرک در حال انجام است و 42 باب واحد کوچک کارگاهی 180 متری،80 قطعه زمین زیر 1000 متری و 85 قطعه زمین 1000 تا 2000 متری واگذارشده و 18 واحد کارگاهی در دست احداث و 80 قطعه زیر 600 متر در حال آماده‌سازی است.

وی گفت: همچنین 10 قطعه زمین خدماتی در شهرک واگذارشده است و اگر تعداد واحدها، به حد مناسبی از بهره‌برداران برسد، هیئت‌مدیره انتخاب می‌شود و معاونت برنامه‌ریزی طبق درخواست صنوف می‌تواند مدیریت و مسائل نگهداری را به واحدها واگذار کند.

شعاعی با بیان اینکه یکی از تمهیدات لازم در جهت حمایت از واحدهای صنعتی در ایام شیوع کروناست، عنوان کرد: یکی از تسهیلات کرونایی پرداخت 12 میلیون تومان وام حمایتی با سود 12 درصد برای هر یک از نیروهایی است که در این شرایط توسط کارفرما حفظ شده‌اند.

وی در مورد کمبود مواد اولیه وارداتی اظهار کرد:در خصوص تخصیص ارز نیمایی برای تأمین مواد اولیه مکاتباتی انجام شد تا بتوانیم بخشی از مشکلات مواد اولیه را رفع کنیم، ضمن اینکه عدم اخذ مالیات و بیمه و مهلت برای پرداخت اقساط نیز از جمله مطالبات و در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم بیان کرد: از طرفی با پیگیری مقرر شد اقساطی که علی‌رغم دستورالعمل بانک مرکزی از حساب‌ها کسر شده است بازگردد.

انتهای پیام/457/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم شهرک صنعتی ثامن زیرساخت ها سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۹۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف شهریه پودمان فرهنگیان ۱۴۰۳

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، فرهنگیان تازه استخدام از ما خواستند تا پیگیر اقساطی شدن شهریه پودمان فرهنگیان ۱۴۰۳ باشیم.

متن نامه ی شهروند خبرنگار ما با این شرح است: 
با سلام و تحیات الهی، خواهشمندم موضوع شهریه پودمان فرهنگبان ماده ۲۸ سال ۱۴۰۳ را بررسی نمایید، چون آقای وزیر به فرهنگیان تازه استخدام قول داده بودند که نصفی از شهریه را دولت و نصف دیگر آن را در زمان واریز حقوق به صورت قسطی از حقوق فرهنگیان کسر شود، متاسفانه در حالی که سه روز مانده به ثبت نام، اعلام کردند که باید تمام هزینه که مبلغی بالغ بر ۵۴۰۰۰۰۰ تومان را فرهنگیانی که پاییز ۱۴۰۳ باید سر کلاس حاضر شوند، بپردازند، لطفا پیگیری نمایید.

دیگر خبرها

  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • تعیین تکلیف شهریه پودمان فرهنگیان ۱۴۰۳
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند
  • اختصاص ۳۵ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت