Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@10:55:27 GMT

۱۱۶ شهرستان سفید معرفی می‌شود / بازگشایی مراکز دینی و ورزشی

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۰۴۶۹

۱۱۶ شهرستان سفید معرفی می‌شود / بازگشایی مراکز دینی و ورزشی

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج حریرچی پنجشنبه شب در گفتگو با خبرنگاران در خصوص معرفی مناطق سفید در بیماری کرونا اظهار داشت: مبنای تقسیم بندی وضعیت بیماری کرونا بر اساس شهرستانی است و در بررسی دو هفته اخیر مشخص شد که ۱۱۶ شهرستان در وضعیت سفید قرار دارند.

وی بیان کرد: بر مبنای بررسی صورت گرفته شهرستان‌های دارای وضعیت سفید اعلام شده و سپس تصمیم گیری می‌شود که این شهرها به صورت پویا هستند و هر ۵ روز یک بار دوباره بررسی می‌کنیم و بر مبنای وضعیت هفته قبل شهرستان‌های جدید معرفی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حریرچی اضافه کرد: شهرستان‌های سفیدی که یکشنبه اعلام می‌شوند پیشنهادات داده شده که مراکز ورزشی، فرهنگی و مذهبی آنها بازگشایی شود.

داروی درمان کرونا کشف نشده است

حریرچی در پاسخ به این سوال که آیا دارویی برای درمان ویروس کرونا کشف شده است گفت: نه تنها در کشور ما بلکه در هیچ جای دنیا دارویی که برای درمان مؤثر باشد تاکنون ساخته نشده و بهترین راهکار مقابله فقط پیشگیری و شناسایی در مراحل اولیه و سپس مراقبت عمومی، استراحت و درمان افراد مبتلا شده است.

وی در مورد پلاسما درمانی هم تصریح کرد: پلاسما درمانی در مرحله تحقیقاتی است و نتایج خوبی هم تاکنون حاصل شده اما برای استفاده بین المللی نیازمند تحقیقات بیشتری است.

وضعیت مطلوب استان‌های البرز و قزوین

معاون کل وزارت بهداشت یادآور شد: امروز از استان‌های البرز و قزوین بازدیدهایی صورت گرفت و در جلسه شورای استانی ستاد کرونا که با حضور استانداران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی هر دو استان برگزار شد وضعیت بیماری بررسی و گزارش‌هایی داده شد.

وی بیان کرد: دو استان البرز و قزوین با اینکه در کانون ابتلاء قرار داشتند با اقدامات بسیار مناسبی که انجام داده‌اند روند نزولی قابل توجهی پیدا کرده‌اند و تعداد بستری در این استان‌ها نسبت به دوران اوج در هفته سوم و چهارم اسفند ماه ۴۰ تا ۶۵ درصد کاهش داشته و تعداد فوتی کمتر شده و ظرفیت تخت‌های بیمارستانی خالی شده و در اختیار سایر بیماران قرار گرفته که اتفاق خوبی است.

حریرچی عنوان کرد: ۸۱ درصد کسب و کارهای دو استان قزوین و البرز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بهبود شرایط کمک کردند تا به سمت روند نزولی و حرکت به وضعیت سفید هم نزدیک شوند.

مراکز درمانی ضد عفونی شده و عاری از آلودگی است

حریرچی تصریح کرد: با توجه به اینکه در فروردین و اسفند ماه تعداد قابل توجهی از مردم که بیمارهایی زمینه‌ای هم داشتند به دلیل ترس از ابتلاء به ویروس به بیمارستانها مراجعه نکرده بودند و بیمارهای قلبی عروقی و دیابت و مشکلات تنفسی داشتند ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند لذا تدابیری اندیشیده شده که قسمت اعظم بیمارستانها ظرفیت خود را به پذیرش این بیماران و افراد عادی اختصاص دهند.

وی گفت: از این افراد درخواست می‌کنیم برای درمان بیماری خود بدون نگرانی به بیمارستانها مراجعه کرده و تحت درمان قرار گیرند.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: به دلیل کمک به معیشت مردم در تصمیمات جدید در حوزه کسب و کار رفع محدودیت شده و اصناف و صنایع به چرخه فعالیت بازگشته‌اند و هر چقدر که بازگشایی اصناف بیشتر می‌شود باید رعایت بهداشت فردی، در محیط خانه و کسب کار و محل رفت و آمد و فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم بیشتر رعایت شود و همه مردم به عنوان ضابطین اجتماعی وارد کار شوند تا محدودیت‌ها بیشتر نشود.

وی با تشکر از مشارکت مردم اظهار داشت: خوشبختانه مردم ما بالاترین نمره قبولی را در رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی در مقایسه با دیگر کشورها گرفته‌اند و امروز هم درخواست می‌کنیم در تذکر به تعداد کمی که بی احتیاط هستند و موارد را رعایت نمی‌کنند مراقب باشند تا شرایط از حالت عادی خارج نشود.

جذب ۳۰۰۰ پرستار جدید

حریرچی از جذب پرستاران جدید هم خبر داد و اظهار داشت: بزودی در یک مرحله ۳ هزار پرستار جذب بیمارستانها خواهند شد و تعداد بیشتری هم موافقت شده که بعداً پذیرش شوند که سهمیه استان‌ها بر اساس تعداد تخت‌های بیمارستانی فعال و جمعیتی که هر استان دارد بر مبنای جدولی که با هماهنگی وزارت بهداشت و سازمان برنامه مشخص شده و برنامه آن را خواهیم داد تعیین می‌شود و احتمال دارد تعداد بیشتری هم دوباره جذب شوند.
 

کد خبر 4913965

منبع: مهر

کلیدواژه: ایرج حریرچی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ستاد مقابله با کرونا ویروس کرونا ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز ایلام شیوع کرونا قزوین کمک به نیازمندان شهرکرد بیرجند مواسات جهش تولید گرگان ستاد مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۰۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با مراکز غیر مجاز مداخله گر درمان در قزوین

عبداله کشاورز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: پیرو بازدید‌های انجام شده توسط کارشناسان نظارت بر درمان استان شش مرکز غیر مجاز تعطیل و یک مورد به تعزیرات حکومتی (کمیسیون ماده ۱۱) معرفی شدند و مابقی پرونده‌ها به منظور بررسی و تعیین حکم به دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی استان ارجاع شد.

وی افزود: مراکز غیر مجاز شناسایی شده شامل مراکز زیبایی، دندان سازی و طب ایرانی غیر مجاز می‌باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت احداث کمپ فرهنگی ورزشی شهرستان ورزقان
  • برداشت گندم و جو در گناوه/ وضعیت محصول در دیم‌زارها مطلوب نیست
  • وضعیت دفن زباله در اردستان مناسب نیست
  • مشکل بخش درمان چهارمحال و بختیاری عدم ماندگاری پزشکان است
  • برخورد با مراکز غیر مجاز مداخله گر درمان در قزوین
  • عدم اختصاص امکانات و تجهیزات ورزشی در بروجن مردم را ناراضی کرد
  • لزوم تقویت امکانات درمانی تیران برای رفع نیاز مردم و مسافران
  • اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل مراکز درمانی کبودراهنگ
  • ذاکری: پیام امام در حوزه مسکن فراموش شد! باید به همان مسیر برگردیم / «آرامش قبرستانی» مسکن افتخاری ندارد / رکود مسکن، درمان مشکلات اقتصادی کشور نیست / سیاستگذاران از لجبازی با متغیرهای اقتصادی دست بردارند
  • مراکز بهداشت و درمان باید ۳۶۵ روزه خدمت کنند