Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، واژه لژیونر به ورزشکاری اطلاق می‌شود که در تیم ورزشی کشوری دیگر که ملیت آن را ندارد، شاغل است. در طول تاریخ، ورزش کشورمان لژیونر‌های زیادی در رشته‌های مختلف داشته است. در ادامه گزارش اولین لژیونر‌های تاریخ ورزش کشورمان را معرفی می‌کنیم.

اولین لژیونر تاریخ ورزش ایران

حسین صدقیانی معروف به حسین افندی اولین لژیونر تاریخ ورزش ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بنیان گذار تیم ملی فوتبال ایران و اولین سرمربی این تیم است. صدقیانی متولد سال ۱۲۸۱ است. او در ۱۰ سالگی به تیم فوتبال فنرباغچه ترکیه پیوست تا عنوان اولین لژیونر تاریخ ورزش ایران را به خود اختصاص دهد. او ۱۰۸ سال پیش لژیونر بوده است.

صدقیانی که ملقب به پدر فوتبال ایران است تنها در تیم فنرباغچه بازی نکرده است. او سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌های فوتبال شارلوا بلژیک و راپید وین اتریش را هم در کارنامه خود دارد.

شمسایی اولین لژیونر فوتسال ایران

وحید شمسایی فوتسالیست سابق تیم ملی کشورمان اولین لژیونر تاریخ فوتسال است. او در سال ۲۰۰۳ به تیم فوتسال لاتزیو ایتالیا پیوست و در طول یک فصل بازی برای این تیم توانست ۱۹ گل به ثمر برساند.

شمسایی با ۳۹۲ گل ملی، یکی از برترین گلزنان تاریخ فوتسال جهان است. از افتخارات تیمی او می‌توان به قهرمانی ۸ دوره مسابقات آسیایی با تیم ملی اشاره کرد. شمسایی ۵ عنوان بهترین بازیکن فوتسال آسیا را هم در کارنامه دارد.

حدادی، اولین ایرانی که به لیگ NBA راه پیدا کرد

حامد حدادی ستاره تیم ملی بسکتبال، اولین ایرانی است که در لیگ بسکتبال آمریکا (NBA) بازی کرده است. حدادی در سال ۲۰۰۸ به تیم بسکتبال ممفیس گریزلیز پیوست و تا سال ۲۰۱۳ برای این تیم بازی کرد.

تیم بسکتبال فینیکس سانز دیگر تیم در لیگ NBA است که حدادی در آن بازی کرده است. او پیش از پیوستن به تیم فینیکس سانز به تیم تورنتو رپتورز پیوسته بود، اما به دلیل این که کشور کانادا برای حدادی روادید صادر نکرد او نتوانست در این تیم بازی کند و به تیم فینیکس سانز پیوست. تورنتو رپتورز تنها تیم کانادایی حاضر در لیگ NBA است.

البته حدادی پیش از حضورش در لیگ NBA لژیونر شده بود. او در سال ۲۰۰۳ به مدت یک فصل برای تیم بسکتبال النصر امارات بازی کرده بود.

این بازیکن افتخارات فردی و تیمی زیادی دارد. از مهمترین افتخارات او کسب ۳ قهرمانی با تیم ملی بسکتبال ایران در جام ملت‌های آسیا است. حدادی ۴ بار هم به عنوان با ارزش‌ترین بازیکن آسیا انتخاب شده است.

اولین لژیونر تاریخ والیبال

بهنام محمودی بازیکن سابق تیم ملی والیبال ایران، در سال ۲۰۰۰ به تیم والیبال لوبی سانتا کروچه ایتالیا پیوست تا اولین لژیونر تاریخ والیبال ایران باشد.

از افتخارات محمودی می‌توان به مدال نقره بازی‌های آسیایی سال ۲۰۰۲ و عنوان سومی جام ملت‌های آسیا سال ۲۰۰۳ اشاره کرد. او عنوان با ارزش‌ترین بازیکن جام ملت‌های آسیای سال ۱۹۹۹ را هم در کارنامه دارد. سایت فدراسیون جهانی والیبال (FIBA) او را به عنوان یکی از بهترین اسپکر‌های تاریخ والیبال آسیا معرفی کرده است.

اولین لژیونر اروپایی تاریخ هندبال ایران

ایمان جمالی اولین ایرانی است که توانست به هندبال اروپا راه پیدا کند. او در سال ۲۰۱۲ به تیم هندبال MKB مجارستان پیوست. این تیم از مطرح‌ترین تیم‌های اروپایی است.

اوج کار او در جام جهانی جوانان هندبال در یونان بود. جمالی به عنوان دومین گلزن برتر این مسابقات انتخاب شد. او در برتری تیم ملی هندبال کشورمان در برابر تیم ملی مجارستان ۱۵ گل به ثمر رساند و به تیم آلمان که قهرمان این تورنومنت شد، ۹ گل زد.

اولین لژیونر تنیس روی میز ایران

محمد وهاب زاده ملی پوش سابق تیم ملی تنیس روی میز ایران، اولین لژیونر تاریخ این رشته است. او در سال ۱۳۵۴ با حضور در لیگ برتر آلمان این عنوان را از آن خود کرد.

او در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۱ و جام‌های جهانی ۱۹۷۳ و ۱۹۷۷ برای تیم ملی کشورمان به میدان رفته است.

اولین لژیونر پارالمپیکی ایران

علیرضا احمدی بازیکن سابق تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان، اولین ورزشکار پارالمپیکی ایرانی است که لژیونر شده؛ این بازیکن یکی از بهترین پرتاب کنندگان تاریخ بسکتبال با ویلچر ایران است و به همین علت به او لقب علی دایی ورزش‌های معلولین را داده اند.

او در سال ۱۳۸۲ به تیم بسکتبال با ویلچر میلان ایتالیا پیوست. احمدی تاکنون در تیم‌های بندر تورس، لاتزیو و ساساری کشور ایتالیا بازی کرده است. احمدی به لیگ بسکتبال با ویلچر اسپانیا و آلمان هم راه پیدا کرد. او در تیم‌های بیلبائو و ختافه اسپانیا و تیم بسکتبال با ویلچر هامبورگ آلمان هم بازی کرده است. احمدی در سال ۱۳۸۱ به عنوان بهترین بازیکن قاره آسیا انتخاب شد.

اولین بانوی لژیونر ایران

زهرا قنبری بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان اولین لژیونر تاریخ بانوان فوتبالیست ایران است. او در سال ۲۰۱۵ به تیم فوتبال گاز شمال عراق پیوست و با این تیم توانست عنوان قهرمانی لیگ برتر بانوان کشور عراق را هم کسب کند.

مهمترین دستاورد قنبری ثبت رکورد تعداد گل در فصل ۹۸-۹۷ است. او توانست با ثبت ۵۱ گل عنوان خانم گلی فصل گذشته را از آن خود کند. این رکورد در تاریخ فوتبال آقایان و بانوان کشورمان بی سابقه است.

مائده برهانی پس از پیوستن به تیم والیبال بانوان شومن بلغارستان در سال ۱۳۹۵، عنوان اولین لژیونر تاریخ والیبال بانوان کشورمان را از آن خود کرد.

برهانی والیبال حرفه‌ای را در سال ۱۳۸۴ و از سن ۱۹ سالگی آغاز کرد. او ۲ سال بعد به تیم ملی والیبال دعوت شد. پشت خط زن تیم ملی والیبال بانوان کشورمان اکنون برای تیم کچورن اسپور ترکیه بازی می‌کند.

ماندانا دهقان دوچرخه سوار تیم ملی کشورمان، اولین بانوی لژیونر دوچرخه سواری ایران است. او پس از کسب مقام هفتمی رقابت‌های دوگانه قهرمانی جهان، توجه مسئولان باشگاه الاصیل امارات را جلب کرد تا با پیوستن به این تیم در سال ۲۰۱۷ اولین لژیونر دوچرخه سواری باشد.

او در سال ۲۰۱۸ به تیم دوچرخه سواری مکس واترزلی هلند پیوست تا اولین دوچرخه سوار آسیایی باشد که با حجاب اسلامی در یک لیگ اروپایی رکاب می‌زند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لژیونرهای ایرانی حاشیه ورزشکاران اخبار ورزشی اولین لژیونر تاریخ تاریخ ورزش ایران بسکتبال با ویلچر جام ملت های آسیا بانوان کشورمان تاریخ والیبال بازی کرده سابق تیم ملی تیم بسکتبال او در سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۰۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینتر اولین تیم تاریخ سری آ که قهرمانی خود را در دربی مسجل می‌کند

برپا کردن جشن قهرمانی در دربی مقابل رقیب هم شهری، لذت قهرمانی را دوچندان می کند.

دیدار میلان و اینتر در هفته 33 سری آ 2023/24 با برتری 2-1 نراتزوری خاتمه یافت. شاگردان سیمونه اینزاگی در دربی دلامادونینا، اسکودتوی شماره 20 تاریخ اینتر را قطعی کردند. برای اولین بار است که تیمی فتح اسکودتو را در دربی مسجل می کند.

به نقل از اوپتا؛ اینتر اولین فاتح سری آ است که قهرمانی خود را در دربی مسجل می کند. در تاریخ سری آ هیچ کدام از قهرمانان قبلی، قهرمانی خود را در دربی ها قطعی نکرده بودند. به عنوان مثال هیچ یک از اسکودتوهای یوونتوس در دربی تورین قطعی نشده است. اینتر بیستمین اسکودتوی تاریخ باشگاهش را جشن گرفت و آنها می توانند دومین ستاره طلایی را روی پیراهن خود قرار دهند؛ اولین ستاره طلایی اینتر در سال 1966 به پیراهن این تیم اضافه شد.

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • اینتر اولین تیم تاریخ سری آ که قهرمانی خود را در دربی مسجل می‌کند
  • ورزشکار گلستانی راهی المپیک شد/ تاریخ‌سازی مهدی الفتی در ژیمناستیک
  • اولین فرمانده گردان شهید استان کهگیلویه و بویراحمد را بشناسید
  • مهدی الفتی ملی پوش گلستانی سهمیه المپیک پاریس در رشته ژیمناستیک را کسب کرد
  • پیام تبریک وزارت ورزش پس از کسب سهمیه‌های ایران در المپیک 
  • الفتی، اولین المپیکی تاریخ ژیمناستیک ایران شد
  • کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال درگذشت
  • سهمیه المپیک برای اولین‌بار/تاریخ‌سازی دختران قایقرانی ایران
  • کسب اولین سهمیه قایق دونفره در تاریخ قایقرانی ایران
  • ضرر سنگین ستاره لژیونر پس از طلاق از همسرش