Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد محمودی شاه‌نشین در گفت‌وگو با خبرنگار درباره الحاق یک تبصره به قانون انتخابات کشور و این‌که آیا این تبصره به گفته مخالفان آن منافاتی با اقدامات شورای نگهبان دارد یا خیر؟ گفت: کسی که رد صلاحیت می‌شود هنگامی که برای پرسیدن علت مراجعه می‌کند با یک گزارش روبرو می‌شود که ممکن است این گزاراش‌ها برنامه‌ریزی شده از سوی رقیب باشد، بنابراین باید امکان دفاع در یک محکمه به وی داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به حجم گزارشاتی که به دست شورای نگهبان به هنگام انتخابات می‌رسد، بیان کرد: واقعاً شورای نگهبان وقت اینکه بتواند حجم بالای گزارشات را که به هنگام بررسی صلاحیت‌ها به دستش می‌رسد با جزئیات بررسی کند، ندارد.

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از دوستان که برای بررسی رفته بودند، می‌گفتند بر روی برگه‌هایشان نوشته بود ارزیابی نشده؛ این یعنی این‌که  گزارش آمده است اما فرصت ارزیابی برایش پیش نیامده است.

وی یادآور شد: در هفته‌های آخر بررسی صلاحیت‌ها آنقدر گزاراشات مختلف دروغ و راست به شورای نگهبان می‌رسد که زمان برای راستی آزمایی‌شان کم می‌آید.

وی  تاکید کرد: معتقدم این قانون ( الحاق یک تبصره به قانون انتخابات کشور)  یک تعامل خوب است و کمک بسیار زیادی به قانون، شورای نگهبان و حفظ حقوق شهروندی می‌کند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که گفته می‌شود شاید شورای نگهبان با الحاق یک تبصره به قانون انتخابات مخالفت کند، گفت: قطعا اعضای شورای نگهبان نظراتی دارند، آنان ایرادشان را بیان می‌کنند که به مجلس باز خواهد گشت؛ اگر فرصت بود در این دوره پارلمان بررسی می‌شود اگر نبود در مجلس آینده مورد ازریابی قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر این‌که هرکسی باید وظیفه خودش را انجام دهد، گفت: مجلس وظیفه خودش را انجام داده است و این خلاء قانونی را یک نقصان می‌دید برایش راه حلی ارائه داد. شورای نگهبان هم باید از نظر شرعی و قانون اساسی نگاه کند که مغایرت دارد یا خیر؟ اگر به نظرات اصلاحی رسید آنها را بیان می‌کند.

محمودی شاه‌نشین بیان کرد: بعید می‌دانم شورای نگهبان کلا این قانون را رد کند. بسیاری در شورای نگهبان اهل گفت‌وگو هستند بنابراین به نظر نمی‌رسد همان اول با کلیات این قانون مخالفت کنند. برای این‌که یک قانون به تصویب برسد باید آنقدر رفت و آمد صورت گیرد تا به یک پختگی برسد. 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: الحاق یک تبصره به قانون انتخابات الحاق یک تبصره به قانون انتخابات شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۱۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود

به گزارش خبرنگار مهر، «سیدمحمد حسینی» معاون رییس‌جمهور در امور مجلس، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته مجلس کار خوبی انجام داد و نمایندگان اشکالی که شورای نگهبان در مورد اجاره بها گرفته بود را رفع و نهایی کردند.

وی افزود: چون در آستانه تابستان و فصل نقل و انتقالات هستیم و امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر تصویب کند تا در وزارت راه و شهرسازی به آن عمل شود.

حسینی افزود: نکته بعدی، تحقیق و تفحص مجلس در مورد سازمان آفات بود که بیشتر به دوران دولت قبل و تا ۱۴۰۰ مربوط می شود.

وی گفت: ضمن آنکه بحث اجرای ماده ۲۳۴ را داشتیم که به وزارت بهداشت و برخی دستگاه‌ها مربوط می‌شد و در مورد کمبود داروها توضیحاتی داده شد و نمایندگان قانع شدند که این مورد به قوه قضاییه ارسال نشود.

حسینی اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف از جمله صمت و اقتصاد و وزارت بهداشت همه تلاش خود را می‌کنند تا مشکلات دارویی برطرف شود و مساله ابلاغ به قوه قضاییه منتفی شد چون جرمی مرتکب نشده است و کمبودهایی بوده و تمام تلاش دولت بر جبران این موارد است.

کد خبر 6087456

دیگر خبرها

  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • اصلاح طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی
  • رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • مجلس با ارجاع گزارش دلیل «کمبود دارو» به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو