Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل سازمان ملل از بابت عدم وجود رهبری از سوی قدرت‌های جهانی و وجود شکاف در داخل جامعه‌ بین‌الملل در قبال مقابله با کرونا در جهان ابراز تأسف کرده و نسبت به عدم ارائه حمایت کافی از کشورهای فقیر در این بحران اظهار نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات آنتونی گوترش، دبیر کل سازمان ملل بعد از آن مطرح می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهورب آمریکا روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای با رویترز جنگ لفظی خود با چین بر سر شیوع کرونا را از سر گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در این صحبت‌هایش گفت، معتقد است مدیریت چین در روال شیوع کرونا ثابت می‌کند پکن هر چه بتواند انجام خواهد داد تا موجبات شکست وی در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر را فراهم آورد.

گوترش در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره‌ی رهبری جهانی برای مقابله با کرونا، گفت: جامعه‌ی بین‌المللی در حالی در قبال این مساله دچار شکاف و اختلاف است که متعهد بودنش در این زمان مهم‌تر از هر زمان دیگری است.

گوترش ادامه داد: نوعی انشقاق میان رهبری و قدرت وجود دارد. ما شاهد نمونه‌های قابل توجهی از رهبری هستیم اما این نمونه‌ها معمولا به قدرت متصل نبوده‌اند؛ زمانی هم که ما قدرت را می‌بینیم گاهی در میان اصحاب قدرت رهبری لازم را نمی‌بینیم.

وی تصریح کرد: من امیدوارم بر این وضعیت هر چه زودتر فائق آییم.

دبیرکل سازمان ملل همچنین در پاسخ به پرسشی درباره‌ی این که آیا نگران تنش‌ها بین آمریکا و چین و آسیب دیدن همکاری‌های بین‌المللی است، گفت: این دو، کشورهایی کاملا حیاتی به حساب می‌آیند. مشارکت چین و آمریکا در مبارزه با کووید ۱۹ و همچنین در ارتباط با دیگر جوانب توسعه روابط بین‌المللی از نظر من کاملا ضروری بوده و امیدوارم این امر در آینده ممکن شود.

گوترش همچنین گفت، نگران کمک‌های ناکافی جامعه‌ی بین‌المللی در کشورهای در حال توسعه چه در زمینه پاسخ به شیوع ویروس و چه در زمینه‌ی رفع تاثیرات اقتصادی و اجتماعی آن است.

او یادآور شد: مبلغ ۲ میلیارد دلار درخواستی برای کمک به جمعیت آسیب‌پذیر جهان تنها به میزان نصف تأمین شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آنتونیو گوترش کرونا در جهان بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۲۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز: مردم مهمترین هدف مورد هجوم دشمن است/ خیلی از اصول‌گرایان هم کوتاهی کردند/ وجود انسان‌های بی‌بصیرت مانع رشد وحدت امت است

پایگاه خبری جماران: عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی سه مسئله اساسی یعنی برنامه‌های قرآنی و عترت، دوم امام و رهبری و سوم مردم بود. تلاش امام و مقام معظم رهبری بر هدایت جامعه برای تطبیق با محتوای قرآن است. وقتی این سه ضلع با هم یکی شد، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. یعنی مردم پای کار آمدند، رهبری هدایت کرد و در نتیجه حکومت طاغوت ساقط و حکومت اسلامی تشکیل شد. بنابراین اگر هر کدام از این اضلاع ضربه بخورد، مسئله اصلی را از دست می‌دهیم.

مشروح گفت‌وگوی خبرنگار جماران با حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک در پی می آید:

 

مستحضرید که رهبری در سخنرانی اخیر خود به «وحدت ملی و اتحاد دلها و عزم‌ها و اراده‌های مردم» از زاویه منافع ملی مورد تأکید قرار دادند و با ابراز تأسف از وجود مشکلات و عقب‌افتادگی در این زمینه گفتند: «در این زمینه دچار غفلت شده‌ایم و به دست خودمان وحدت ملی و همدلی اجتماعی را مخدوش کرده‌ایم. همه هم در این غفلت شریکیم و همه نیز وظیفه داریم وحدت ملی و اتحاد مردم و مسئولان را حفظ و روز به روز تقویت کنیم.» تحلیل و ارزیابی شما از بیانات رهبری چیست؟  

مبنای انقلاب اسلامی بر «وَ مَنْ یَعْتَصِمْ بِاللَّهِ فَقَدْ هُدِیَ إِلى‌ صِراطٍ مُسْتَقیم‌» (آل‌عمران: 101) و «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا» (آل‌عمران: 103) است. این پایه و اساس کار است و انبیاء و اولیاء این فرمان الهی را در طول تاریخ پیاده می‌کردند. پیامبر اکرم(ص) هم مأمور به «فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُم» (آل‌عمران: 103)‌ بودند و خدمات زیادی داشتند.

عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی سه مسئله اساسی یعنی برنامه‌های قرآنی و عترت، دوم امام و رهبری و سوم مردم بود. تلاش امام و مقام معظم رهبری بر هدایت جامعه برای تطبیق با محتوای قرآن است. وقتی این سه ضلع با هم یکی شد، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. یعنی مردم پای کار آمدند، رهبری هدایت کرد و در نتیجه حکومت طاغوت ساقط و حکومت اسلامی تشکیل شد. بنابراین اگر هر کدام از این اضلاع ضربه بخورد، مسئله اصلی را از دست می‌دهیم.

مردم مهمترین هدف مورد هجوم دشمن است. اختلاف و تفرقه بین آحاد جامعه به هر دلیل و شکلی؛ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، حتی دینی، قومی و مذهبی، این سه ضلع را متزلزل می‌کند. اصرار مقام معظم رهبری برای حفظ وحدت، حول محور حاکمیت دینی است. لذا این مسئله باید شکل واقعی بگیرد. در این راستا دستگاه‌ها به خصوص سیاسیون و بالاخص خواص امت اعم از علما و غیر علما، باید پای کار بنیه‌های اصلی وحدت بیایند و الا کار دشمن، شیطان بزرگ، استکبار و منافقین، ایجاد اختلاف و تفرقه است. بنابراین در مقابل هجمۀ سنگین بین‌المللی باید سد پولادینی در کشور ساخته شود. آقا بر این موضوع تکیه دارند و مبنای آن قرآن است.

برخی شاید از روی شیطنت تحلیل‌شان این است که مقصود رهبری از تقویت وحدت و انسجام، وحدت بین اصولگرایان است.

این حرف، انحراف از مسیر کلام آقاست. اولاً امام، رهبر جامعه، جهان اسلام و کشور هستند و نمی‌توانند یک قشر خاصی را ببینند. فرمایشات آقا عام است و همه مردم، اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان را شامل می‌شود. مگر اصولگراها در این مسیر کوتاهی نکردند؟ خیلی از اصول‌گرایان کوتاهی کردند. لذا در این قضیه فرمایش آقا عام است و این‌گونه تخصیص دادن، حرکت انحرافی است.

پس می‌فرمایید مخاطب عامه مردم است؟

شک نکنید.

از دیدگاه شما راه حل چیست؟ چه کارهایی باید می‌شد که نشده است. اگر غفلت کردیم درباره چه موضوعاتی غفلت شده است و چگونه باید جبران کنیم؟

ما باید بر چند کار سرمایه‌گذاری جدّی کنیم. نکته اول: ارتقاء فرهنگ دینی دور از شعار و بیان کلیات ابوالبقاء، باید توسط دولت، مجلس، قوه قضاییه، آحاد مردم، علمای حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها شکل واقعی و میدانی پیدا کند. معنایش این است که هر کسی ادعای وحدت می‌کند، خودش باید عامل وحدت و انسجام تشکیلاتی نظام باشد. نمی‌شود کسی شعار دهد، کنار برود و ایجاد اختلاف کند.

نکته دوم موانع راه رشد وحدت امت حول محور ولایت باید شناسایی شود. از جمله مسائلی که مانع رشد وحدت امت است، وجود انسان‌های بی‌بصیرت در جامعه اعم از خواص و غیر خواص است. یعنی بی‌بصیرتی عامل فروپاشی است و شوخی ندارد. دلیل تاریخی هم داریم. بعد از جریان غدیر خم و معرفی امیرالمومنین(ع) برای جانشینی پیامبر اکرم(ص)، کمتر از ۷۵ روز سقیفه بنی‌ساعده تشکیل شد و انحراف در مسیر به دست آوردن حاکمیت پایه‌گذاری گردید. آن‌چنان بین مردم اختلاف ایجاد کردند که ۲۵ سال از استفاده وجود امیرالمومنین(ع) محروم شدند. امروز هم همینطور است. رسانه‌های بیگانه، سازمان سیا، سازمان جاسوسی انگلیس، موساد و همه جریانات شیطانی جهانی تلاش می‌کنند مردم را از حول قرآن، عترت و ولایت دور کنند.

ارتقاء بصیرت در سطح توده مردم با اطلاع‌رسانی مستند و بررسی دستاوردهای انقلاب در طول ۴۵ سال، عامل وحدت است. هرچه مردم آگاه‌تر و روشن‌تر شوند، وحدت‌شان قوی‌تر می‌شود. از آن طرف باید مسائل زیرساختی زندگی مردم تامین شود؛ نمی‌شود سفره مردم کوچک‌تر شود و معیشت مردم مشکلاتی پیدا کند.

لذا دولت با سیاست‌گذاری، نظارت و فراهم کردن زیرساخت‌ها برای ارتقا رشد تولید، باید تدبیر کند تا تأمین زندگی و معیشت مردم مشکلی نداشته باشد. به همین دلیل آقا شعار امسال را «جهش تولید با مشارکت مردم» مطرح فرمودند. لذا موانع رشد تولید باید برطرف شود تا موانع رشد وحدت حفظ از بین برود و وحدت شکل واقعی پیدا کند.

دیگر خبرها

  • برخورد تیبا با موتورسیکلت در آرادان/ موتور ۶ راکب داشت
  • واعظ آشتیانی: تهمت زدن و انگ زدن حاصل خوبی برای جامعه و کشور ندارد
  • گزارشی از آخرین شب برگزاری بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم/ حضور وزیر ارشاد در برنامه ویژه عتبه عباسی
  • پاسخی به درخواست یک روزنامه در مورد کاظم صدیقی! - یک جامعه شناس: توصیه به «برخورد مؤمنانه» زمانی اعتباری داشت؛ اکنون آن‌که توصیه می‌کند، بیشتر به چوپان دروغگو می‌ماند!
  • سرعت عمل و برخورد بدون مماشات پلیس با مجرمان عامل بازدارندگی است
  • «الاعمال بالنیات» برایم معنا شد/ قدرت رسانه «شعر» را دست کم نگیریم
  • پاسخی به درخواست یک روزنامه در مورد کاظم صدیقی/ توصیه به «برخورد مؤمنانه» زمانی اعتباری داشت/ اکنون آن‌که توصیه می‌کند، بیشتر به چوپان دروغگو می‌ماند!
  • اذعان رسانه اسرائیلی به شکاف عمیق در جامعه صهیونیستی
  • سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز: مردم مهمترین هدف مورد هجوم دشمن است/ خیلی از اصول‌گرایان هم کوتاهی کردند/ وجود انسان‌های بی‌بصیرت مانع رشد وحدت امت است
  • بخش بین الملل نمایشگاه قرآن