Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@00:01:57 GMT

آب‌بری‌ها چشم‌انتظار افتتاح کتابخانه زیتون

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۲۵۳۲

آب‌بری‌ها چشم‌انتظار افتتاح کتابخانه زیتون

ایسنا/زنجان رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی طارم گفت: پروژه کتابخانه زیتون یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام آب‌بر است که تکمیل آن می‌تواند نقش موثری در افزایش سرانه مطالعه داشته باشد.

یاسر روحانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که پروژه احداث کتاب‌خانه عمومی زیتون شهر آب‌بر دارای ۸۰۰ مترمربع زیربنا است، تصریح کرد: این کتاب‌خانه در محل خیابان ناصرخسرو شهر آب‌بر قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه روند اجرایی کتابخانه زیتون آب‌بر از شهریور ۹۶ کلید خورد، عنوان کرد: در حال حاضر این پروژه از ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

روحانی با اشاره به این‌که پروژه کتابخانه زیتون یکی از پروژه‌های بزرگ شهرستان طارم است که می‌تواند نقش موثری در ارتقای سطح آگاهی مردم این منطقه داشته باشد، تاکید کرد: در صورت تخصیص اعتبارات لازم، پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسیده و در خدمت اهالی فرهنگ‌دوست شهرستان طارم باشد.

وی با تاکید بر این‌که این کتابخانه زیبا و مدرن، جهت تکمیل و افتتاح نیازمند توجه مسئولان استان و تخصیص بودجه مورد نیاز است، گفت: کتابخانه دارای قسمت‌های مختلف از جمله مخزن کتاب، بخش کودک، بخش مرجع و اطلاع‌رسانی است.

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان طارم خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد ذکر شده، کتابخانه مذکور دارای سالن مطالعه مجزا برای خانم‌ها و آقایان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طارم زنجان کتابخانه پروژه نیمه تمام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۲۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غاز حرکت دومین کتابخانه سیار تایباد خراسان رضوی

حسن سالاری گفت: نقشه راه این فضای سیار فرهنگی برای ۱۰ روستای "چهاربرجی، پساوه، ارزنچه علیا، پلبند، بهلول آباد، استای، سوران، خیرآباد، فرزنه و محسن آباد " ترسیم شده است.

وی اظهار کرد: برای راه اندازی این کتابخانه افزون بر سه میلیارد ریال هزینه شده که ۵۰ درصد آن از محل سهم نیم درصد شهرداری‌های این شهرستان، ۲۵ درصد آن از سوی خیرین و ۲۵ درصد دیگر آن از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اهداء کتاب پرداخت شده است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی ادامه داد: در زمان حاضر دومین کتابخانه سیار این خطه مرزی ۳۳۰ نفر عضو فعال دارد که از ۲ هزار و ۵۰ جلد کتاب موجود در آن استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مخزن این کتابخانه ظرفیت هزار جلد کتاب را دارد، گفت: ۸۰ درصد کتاب‌های موجود در این فضا به بخش کودک و نوجوان اختصاص دارد.

سالاری با بیان اینکه اولین کتابخانه سیار شهرستان تایباد در دهه فجر سال ۱۳۹۵ به بهره برداری رسید، افزود: اولین کتابخانه سیار این شهرستان با ۴۰۰ جلد کتاب ۲ هزار نفر عضو فعال دارد که به علاقمندان کتاب و کتابخوانی در هشت روستای این منطقه خدمات فرهنگی ارائه می‌کند.

وی اضافه کرد: در مجموع کتابخانه‌های سیار تایباد، ۸۰ درصد جمعیت روستایی این شهرستان را پوشش می‌دهد.

شهرستان تایباد هشت کتابخانه نهادی، مشارکتی، سیار و روستایی با هشت هزار و ۲۰۰ نفر عضو فعال دارد.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • پویش «بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند» در چهارمحال و بختیاری
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود
  • تاریخ طب در ایران پس از اسلام در فهرست صد کتاب ماندگار قرار گرفت
  • غاز حرکت دومین کتابخانه سیار تایباد خراسان رضوی