Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نماینده منتخب مردم شریف شهرستان های ورامین، قرچک و ‌پیشوا در مجلس شورای اسلامی طی پیامی هفته گرامیداشت مقام معلم را تبریک گفت.
به گزارش خبرگزاری آریا از ورامین، حسین نوش آبادی در این خصوص اظهار داشت: دوازده اردیبهشت، سالروز شهادت استاد شهید، مرتضی مطهری که به‌ نام پر افتخار معلم، مزین گردیده است، به جامعه بزرگ و فرهیخته ی فرهنگیان و معلمان عزیز کشور و حوزه انتخابیه خود، صمیمانه تبریک عرض می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تقدیم چهار هزار معلم شهید و سی و شش هزار دانش آموز، در طول دوران دفاع مقدس، سند پر افتخار نظام تعلیم و تربیت اسلامی در عرصه ایثار و کارنامه عملی تربیت دینی و انقلابی نسل جوان کشور است که باید بر آن بالید.
نماینده منتخب مردم دیار 15 خرداد اظهار کرد: نقش بی بدلیل معلمان، در پایه‌گذاری تمدن اسلامی و تربیت منابع انسانی در طراز انقلاب اسلامی و سرمایه گذاری جدی برای آموزش و تربیت نسل نواندیش، فکور، متعهد و مسئولیت پذیر و نقش آنان در تمدن سازی و تحقق اهداف گام دوم انقلاب، بر هیچ‌کس پوشیده نیست.
نوش آبادی بیان داشت: فرهنگیان و معلمان، در همه جای دنیا از شأن ومنزلت والایی برخوردار هستند و هرجامعه‌ای به فراخور ارزش‌ها و هنجارهای خود، جایگاهی را برای معلمی در نظر می‌گیرد، زیرا معلمان موتور محرک توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای به حساب می آیند.
نماینده منتخب مردم شریف شهرستان های ورامین، قرچک و ‌پیشوا در مجلس گفت: درواقع بین توسعه‌ یافتگی هرجامعه و اهمیت نظام آموزش و پرورش ، رابطه مستقیمی وجود دارد و هرقدر جامعه‌ای توسعه یافته‌تر باشد، نظام آموزش و پرورش، قوی‌تر و جایگاه معلمی نیز در آن از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود و این مهم با توجه به جایگاه و اهمیت آموزش و پرورش، پرداختن به مسائل و مطالبات معلمان به‌ عنوان بازوان اصلی نظام را، اجتناب‌ناپذیر کرده و ضرورت برنامه‌ریزی در این حوزه را، برای مسئولان کشور، توجیه می‌سازد.
وی افزود: نتیجه تحقیقات و پژوهش‌های اجتماعی، جملگی از «اعتماد» بالای مردم، به جامعه معلمان حکایت دارند و این اعتماد اجتماعی بالا،  مهمترین سرمایه، برای این قشر بوده و در تعیین جایگاه آنها نقش برجسته‌ای ایفا می کند.
نماینده منتخب مردم دیار 15 خرداد خاطر نشان کرد: متاسفانه، نقص جریان فکری و تصمیم‌گیرهای خارج از بدنه آموزش‌وپرورش، و حضور افراد غیر مجرب وغیرمتخصص در سطوح بالای مدیریتی و تصمیم گیری دستگاه تعلیم و تربیت کشور، از عوامل تضعیف نظام آموزش و‌پرورش شده است.
نوش آبادی افزود: در این راستا، تحول در آموزش پرورش و آشنا کردن مسئولان و مدیران آموزش و‌پرورش با سند تحول بنیادین، به‌عنوان یک ریل‌گذاری صحیح و نسخه شفابخش بسیار حائز اهمیت است.
وی اظهار کرد: افزایش مشارکت نظام تعلیم و تربیت در تعالی کشور، ارتقای منزلت اجتماعی فرهنگیان، بازمهندسی اصول حاکم بر برنامه ریزی درسی، تأمین معیشت و رفاه فرهنگیان، اجرای مطلوب طرح رتبه بندی معلمان، افزایش نقش شوراهای آموزش و پرورش، متناسب سازی فضاهای تربیتی با ویژگی های دانش آموزان، اصلاح محتوا و ارتقای جایگاه علوم انسانی، تنوع بخشی در ارائه خدمات آموزشی، استفاده از فناوری های نوین و نوآوری در نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور، استقرار نظام ارزشیابی و تضمین کیفیت، تأمین و تنوع بخشی منابع مالی و مدیریت مصرف، بازنگری ساختارهاو روشها، ارتقا و بهبود مستمر کیفیت نظام کارشناسی و مدیریت آموزشی، توسعه ظرفیت های پژوهش و نوآوری، از جمله نیازها و مطالبات امروز نظام آموزش و‌پرورش کشور است که باید نسبت به اجرا و تحقق آن ها چاره اندیشی شود.
نماینده منتخب مردم شریف شهرستان های ورامین، قرچک و ‌پیشوا در مجلس در پایان اظهار داشت تحقق آرمان­های متعالی انقلاب اسلامی، همچون احیای تمدن عظیم اسلامی، حضور سازنده، فعال و پیشرو در بین ملت­ ها و کسب آمادگی برای برقراری عدالت و معنویت در جهان، در گرو تربیت انسان­های عالم، متقی و آزاده و خلاق است و نظام تعلیم و تربیت کشور،  باید بتواند، زمینه و‌ بستر تحقق «حیات طیبه»، «جامعه ی عدل جهانی» و «تمدن اسلامی- ایرانی» را فراهم کند‌ و در پرتو چنین سرمایه­ ی انسانی متعالی است که، جامعه­ بشری، آمادگی تحقق حکومت جهانی «انسان کامل» را پیدا می­کند و در سایه­ ی چنین حکومتی، ظرفیت و استعدادهای بشری به شکوفایی و کمال خواهد رسید.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پیام تبریک نماینده منتخب مردم دیار 15خرداد به مناسبت هفته معلم نماینده منتخب مردم نظام تعلیم و تربیت نظام آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۲۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: نارضایتی معلمان از نحوه افزایش حقوق در رتبه‌بندی

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود باعث جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از ۱.۲ است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به ۱.۴ برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228269 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • ۱۷ هزار معلم در استان مرکزی خدمت می کنند
  • تقدیر از معلمان نمونه برتر استان مرکزی
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم
  • ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته معلم اجرا می‌شود