Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی تهران، نهمین نشست دوره‌ای معاون بین‌الملل دانشگاه و معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها با تشریح برنامه عملیاتی شناور حوزه بین‌الملل دانشکده‌های پزشکی، بهداشت، داروسازی، پیراپزشکی، توانبخشی، علوم تغذیه و رژیم‌شناسی و پرستاری و مامایی برگزار شد.

دکتر رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با تصمیم شورای آموزشی دانشگاه آزمون‌های دانشجویان به صورت مجازی برگزار خواهد شد و معاونت آموزشی پردیس بین‌الملل نیز با تکیه بر وجود تفاوت‌هایی در مدل امتحانات گروه‌های مختلف آموزشی و دانشکده‌ها به دنبال روشی قانونی و اجرایی برای پیاده‌سازی آزمون‌های دانشجویان خارجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی زبان فارسی و انگلیسی چون سایر دروس با کیفتی قابل قبول در سامانه نوید بارگذاری شده است، اظهار داشت: طبق تصمیمات جدید حوزه آموزش دانشگاه، ۱۰۰ درصد دروس تئوری دانشجویان می‌تواند به صورت آنلاین ارائه شود.

کردی در ادامه از معاونان بین‌الملل دانشکده‌ها خواست با دانشجویان بین‌المللی که پس از شیوع کرونا از کشور خارج شده‌اند به هر شکل ممکن ارتباط برقرار کنند و از برنامه‌ریزی برای بازگشت این دانشجویان در تیرماه ۹۹ خبر داد.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران خواستار توجه معاونان دانشکده ها به بررسی مجدد و در صورت لزوم تکمیل یا تغییر در برنامه‌های عملیاتی سال ۹۹ شد.

در ادامه این نشست دکتر آزاده شادمهر، معاون بین‌الملل دانشکده توانبخشی برنامه عملیاتی شناور حوزه بین‌الملل این دانشکده در سال ۹۹ را ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه در حیطه آموزش بین‌الملل، ارائه با کیفیت ۸۰ درصد دروس نظری به دانشجویان بین‌الملل به عنوان اولویت نخست مورد توجه قرار دارد، اظهار داشت: همچنین تلاش بر این است که یک دوره بین‌الملل کوتاه‌مدت ترجیحاً در رابطه با کرونا و دوره بین‌الملل مجازی کارشناسی ارشد فیزیوتراپی تعریف و از اساتید مدعو بین‌المللی دانشکده برای تدریس دانشجویان استفاده شود.

دکتر خاطره سیلانی، معاون بین‌الملل دانشکده پرستاری و مامایی گفت: تهیه فیلم‌ها و مواد آموزشی مرتبط با محتوای کارآموزی‌های دانشجویان بین‌الملل و بارگذاری در سامانه نوید، رایزنی برای برگزاری آزمون‌های پایان‌ترم دانشجویان بین‌الملل به صورت مجازی، مذاکره برای اجرای حداقل سه دوره آموزشی کوتاه‌مدت منجر به گواهی مشترک با همکاری یکی از دانشکده‌های پرستاری آلمان و ارزیابی کیفیت عملکرد آموزشی اساتید در ارائه دروس به‌صورت مجازی، در حیطه آموزش تعریف شده است.

وی تصریح کرد: در مسیر گسترش همکاری‌های بین‌المللی، برگزاری حداقل یک مورد وبینار مشترک بین‌المللی با کشورهای همکار در اراسموس برای تبادل تجارب در زمینه کرونا، راه‌اندازی دوره مشترک کارشناسی ارشد مامایی در دو گرایش با دانشگاه Hewler کردستان عراق و ادامه رایزنی با UBG آلمان به منظور یافتن دانشگاهی برای راه‌اندازی دوره کارشناسی پرستاری مدنظر قرار دارد.

معاون بین‌الملل دانشکده پرستاری و مامایی همچنین از ادامه فعالیت دانشجویان بین‌الملل دانشکده در کمپین مبارزه با کرونا، مشاوره با واحد مارکتینگ بین‌الملل برای تغییر روند جذب دانشجو و طرح درخواست به اعضای هیأت‌علمی دارای طرح پژوهشی مصوب مرتبط با کرونا برای به کار گرفتن همکار خارجی به عنوان برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در حوزه‌های رفاهی- آموزشی و پژوهشی یاد کرد.

پس از آن دکتر مریم محمودی، معاون بین‌الملل دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی با بیان اینکه تمرکز بر فعالیت‌های آموزشی آنلاین و مجازی در سال جاری، زمینه‌ساز پیش‌بینی بسترهایی در برنامه عملیاتی دانشکده شده است، افزود: در همین راستا فراهم آوری زیرساخت‌های مورد نیاز تولید محتوای الکترونیک بین‌المللی (مرتبط با کرونا)، کلاس‌های آموزشی آنلاین انگلیسی، آزمون مجازی انگلیسی، جلسات دفاع مجازی پایان‌نامه و سمینارهایی با حضور اساتید و دانشگاه‌های بین‌المللی در دستور کار قرار دارد.

وی از تلاش برای شناسایی دانشجویان خارجی که به دلیل بحران کرونا احتمال عدم بازگشت آن‌ها به دانشگاه وجود دارد، خبر داد و اظهار داشت: این در حالی است که به منظور ارائه تمام دروس نظری به دانشجویان بین‌الملل از طریق سامانه نوید، کمک به جذب گرنت های بین‌المللی حوزه کرونا توسط اعضای هیأت‌علمی دانشکده، فعال‌سازی و حمایت از کمیته‌های دانشجویی بین‌الملل در زمینه کرونا، بازآرایی و توسعه شبکه‌های اجتماعی دانشگاه و مجازی‌سازی دروس نظری بر اساس دستورالعمل دانشگاه برنامه‌ریزی‌ شده است.

دکتر تکیان، معاون بین‌الملل دانشکده بهداشت نیز مهم‌ترین رویکرد در حیطه آموزش بین‌الملل طی سال ۹۹ را کمک به مجازی‌سازی دروس برای دانشجویان خارجی عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای برگزاری سه دوره کوتاه‌مدت مجازی نیز انجام شده که در این میان دوره مدیریت بحران با بازی‌سازی و تمرکز بر COVID-۱۹ با همکاری گروه‌های مختلف آموزشی دانشکده و اساتید دیگر دانشگاه‌ها و ویژه مدیران و پزشکان منطقه و کنسرسیوم همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه‌های کشورهای همسایه پیشرفت قابل قبولی داشته است.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری دو مدرسه تابستانی بین‌المللی با سوئیس و ایتالیا فعلاً به علت شیوع کرونا تا پاییز یا زمستان به تعویق افتاده است، افزود: در زمینه پژوهش، تشکیل دو کنسرسیوم بین‌المللی برای تحقیق در حیطه COVID-۱۹ در دستور کار قرار دارد. با همکاری سوئیس و هفت کشور دیگر یکی از این کنسرسیوم‌ها با هدف تبادل و انتقال تجربیات مرتبط با کرونا ایجاد و گرنت آن نیز ثبت شده است.

دکتر تکیان از ورود دانشکده بهداشت طی هفته‌های اخیر به پروژه Health ۲ Action و تشکیل کنسرسیوم بین‌المللی آن با همراهی کشورهای پرتغال، ایتالیا، آلمان، اوگاندا و ترکیه نیز خبر داد.

دکتر نیما رضایی، معاون بین‌الملل دانشکده پزشکی نیز با اشاره به اینکه ارسال پرونده‌های متقاضیان خارجی مقاطع مختلف تحصیلی چون گذشته به گروه‌های آموزشی مربوطه ادامه دارد، بیان داشت: درصدد برگزاری جلسات کمیته جذب دانشجویان خارجی به صورت مجازی هستیم و همچنین با شرایط پیش رو برای ارائه سخنرانی اعضای هیأت‌علمی به زبان انگلیسی، جلسات شورای بورس دانشکده و نشست‌های فصلی شورای بین‌الملل دانشکده به شکل مجازی برنامه‌ریزی شده است.

دکتر حمیدرضا ادهمی، معاون بین‌الملل دانشکده داروسازی نیز با بیان اینکه طی سال جاری پیگیر ارائه دروس مجازی دانشجویان خارجی طبق برنامه آموزشی و تدوین الگوی مدیریت آموزشی دانشجویان داروسازی هستیم، گفت: با رویکرد جذب بیش‌ازپیش دانشجویان خارجی تهیه بسته تجاری اختصاصی رشته داروسازی با همکاری مدیریت توسعه امور بین‌المللی معاونت بین‌الملل مورد توجه قرار دارد.

وی به برنامه‌ریزی برای انجام پژوهش‌های مشترک بین‌المللی در زمینه COVID-۱۹ اشاره و تصریح کرد: دانشکده داروسازی همچنین پیش‌بینی تدوین دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و بلندمدت مجازی منجر به گواهی و مدرک، اجرای برنامه مشترک آموزشی با عمان و قبرس و تدوین برنامه آموزشی فوق‌لیسانس علوم دارویی را برای سال ۹۹ کرده است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشجویان بین الملل دانشجویان خارجی صورت مجازی برنامه ریزی دانشکده ها بین المللی کوتاه مدت سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۳۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در حمایت از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی

ایسنا/ایلام دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام امروز در حمایت از حمله کوبنده ایران به صهیونیست‌ها اجتماع می‌کنند.

اجتماع دانشگاه علوم پزشکی در حمایت از پاسخ کوبنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جنایات رژیم صهیونیستی امروز ۲۷ فروردین ماه در مسجد حضرت قائم (عج) پردیس دانشگاه برگزار می‌شود.

اجتماع دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایلام توسط دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی و همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی و حضور تشکل‌های دانشجویی برگزار می‌شود.

این اجتماع ساعت ۱۱:۳۰ صبح امروز برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • هوش مصنوعی از نتایج بهره‌گیری از علوم اعصاب است
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد
  • مجوز پذیرش دانشجو در مقطع دکتری رشته پرستاری در زاهدان گرفته شد
  • افزایش ظرفیت دانشجویان دندانپزشکی در مشهد نیازمند تامین زیرساخت است
  • اضافه شدن دو رشته تحصیلات تکمیلی به دانشکده پرستاری ومامایی تربت حیدریه
  • حضور ۶۸ گروه آموزشی دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی کیواس ۲۰۲۴
  • اجتماع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در حمایت از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی
  • کسب رتبه الف توسط چهار مجله پژوهشی دانشگاه کردستان
  • انتصاب دبیر رسانه‌ای شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی