Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@23:41:02 GMT

وزیر آموزش و پرورش در پیامی روز معلم را تبریک گفت

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۳۷۷۰

وزیر آموزش و پرورش در پیامی روز معلم را تبریک گفت

حاجی میرزایی در پیامی با تبریک روز معلم نوشت: «معلّم» اساسی‌ترین عنصر و تأثیرگذارترین مؤلفه نظام تعلیم و تربیت و به یادگارماندنی‌ترین واژه‌ در طول تاریخ بشریت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان: متن پیام محسن حاجی میرزایی به شرح زیر است:

باسمه تعالی

«إنما بُعِثْتُ مُعلّماً»

سپاس پروردگاری را (عزّوجلّ) که موهبت معلمی و خدمتگزاری در عرصه خطیر تعلیم و تربیت را بر بندگان خاص حضرتش ارزانی داشت تا طلایه دار توسعه، پیشرفت و تعالی جوامع بشری باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طلایه دارانی که نبی مکرّم اسلام (ص) در مقام بزرگی‌اش می‌فرماید: «اِنَّما بُعِثتُ مُعَلِّماً» هم او که امیرالمؤمنین (ع) در مراتبش فرمودند: «من عَلّمَنی حَرفاً فَقَد صَیّرنی عَبداً» (هرکس چیزی به من بیاموزد، مرا غلام و بندة خویش کرده است.)

«معلّم» اساسی‌ترین عنصر و تأثیرگذارترین مؤلفه نظام تعلیم و تربیت و به یادگارماندنی‌ترین واژه‌ای است که در طول تاریخ بشریت، با نقش مؤثّر خود توانسته است رسالت خطیر «هدایت»، «تفکّر» و «اندیشه ورزی» نسل‌های بشری را بر دوش کشیده و در اعصار و قرون متمادی، بر تارک تعلیم وتربیت جوامع گوناگون بدرخشد.

«معلّم» اکسیر نابی است که پیشرفت و توسعه کشور، مرهون وجود گرانسنگ اوست، وجود ذی جودی که اگر به زیور دانش عمیق، تفکّر، اندیشه و شجاعت، آراسته شود، جامعه را با حضور افرادی مهرورز، نوع‌دوست، درستکار، متعهد و مؤمن؛ همچون «علامه شهید مرتضی مطهری»، که سراسر حیات معنوی‌اش، همواره بر محور خردورزی، ارزش‌ها و کرامات انسانی استوار بود؛ مشحون خواهد کرد. و چه حسن انتخابی که «هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم»، به نام این متفکر فرزانه و فیلسوف شهیر، مزیّن شده است تا جامعه هیچ گاه اهمیت این عنصر بی‌بدیل در توسعه همه جانبه کشور از یاد نبرده و در مقابل ایشان، ادای احترام نماید.

بی شک آینده اقتصاد جهانی نیز از آنِ کشورهایی خواهد بود که به بهترین و والاترین سیستم‌های تعلیم و تربیت مجهز شده و از بذل هرگونه سرمایه گذاری در این حوزه دریغ نورزیده باشند؛ لذا دست یابی به اهداف متعالی آموزش و پرورش و فائق آمدن بر مشکلات پیش روی کشور، بدون اتکا به نظام تعلیم تربیت و بدون توجه به معلمان آن جامعه، میسّر نخواهد شد.

چنانچه شیوع ویروس منحوس کرونا در ماه‌های اخیر و تعطیلی اضطراری مدارس بدون تعطیلی جریان آموزشی، بر همگان ثابت کرد که معلمان دلسوز، متعهد و مسؤولیت پذیر کشور، همچون گذشته، با وجود محدودیت‌ها و تنگناهای بسیار، همچنان بر حفظ ارزش و جایگاه خود در جامعه، پای بند بوده و با سلاح تدبیر و ایثار، در صحنه‌های جهاد علمی، حضور یافته و جریان آموزشی را حیاتی دوباره بخشیدند.

این جانب درآستانه حلول ماه مبارک رمضان، ضمن گرامیداشت یادروز شهادت معلم فرزانه، علامه شهید مرتضی مطهری، همراه با ملت شریف ایران، زیبنده‌ترین و صمیمانه‌ترین مراتب سپاس خود را به مناسبت فرا رسیدن «هفته پاسداشت مقام شامخ معلم» تقدیم حضور همکاران گرانمایه‌ای می‌نمایم که صادقانه و خالصانه، با عشق، تعهد و اقدامات جهادی خود، در تحقق شعار «آموزش تعطیل نیست»، شمع وجود خویش را به امید آینده‌ای روشن، فروزان‌تر از گذشته نگه داشتند تا زنگار جهل و نادانی را از رخسار میهن عزیزمان بزدایند.

سعادت، سلامت، بهروزی وتوفیق روزافزون‌تان را از پیشگاه خداوند منّان، مسألت می‌نمایم و امیدوارم در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) و پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اجرای سیاست‌های دولت تدبیر و امید، در اعتلا و ارتقای جایگاه مقدس نظام تعلیم و تربیت کشور، موفق و پیروز باشید.

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: حاجی میرزایی روز معلم معلم تعلیم و تربیت نظام تعلیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۳۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد

ایسنا/مرکزی مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: ۱۷ هزار معلم در بیش از دو هزار مدرسه تدریس می‌کنند و با توجه به تدابیر اتخاذ شده چالش این حوزه در سال تحصیلی آینده کاهش خواهد داشت.

حسین مولوی ۶ اردیبهشت در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته معلم با اشاره به اینکه معلم همچنان مورد اعتمادترین قشر در نظرسنجی ها اعلام شده است اظهار کرد: در سه سال اخیر در کشور و استان مرکزی مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز حذف شده و امسال قرار است مدارس کانکسی با دانش آموزان کمتر از ۱۰ نفر نیز جمع آوری شوند.

وی در خصوص برنامه های هفته مقام معلم با اشاره به اینکه ۱۷ هزار معلم در سطح استان مرکزی تدریس می کنند، افزود: در هفته معلم بزرگداشت مقام معلم در تماس مدارس از سوی دانش آموزان برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به هفته مقام معلم تصریح کرد: در این هفته در هر منطقه آموزشی یک برنامه ویژه بزرگداشت مقام معلم و تقدیر از معلمان بازنشسته برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری یک ویژه برنامه تحت عنوان "معرفی معلم ماندگار" بیان کرد: در این برنامه معلمانی که ویژگی شاخص و بارزی دارند معرفی خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: همچنین در این هفته جشنواره عکس مدرسه صمصامی بیات به عنوان‌ یک حرکت نمادین در سطح کشور برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: از جمله برنامه های شاخص این هفته در استان می توان به تقدیر از ۴۵ معلم نمونه منطقه ای و سه معلم استانی، دیدار معلمان نمونه با رییس جمهور، نواختن زنگ سپاس معلم، برگزاری شورای آموزش و پرورش ویژه این هفته، دیدار با نماینده ولی فقیه و... اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۷ هزار معلم در بیش از دو هزار مدرسه تدریس می کنند، به نظر می رسد با توجه به تدابیر اتخاذ شده در  ابتدای سال تحصیلی آینده، مشکل چندانی در حوزه کمبود معلم نداشته باشیم‌ و چالش این حوزه کاهش خواهد داشت چراکه تقویم کاری به جلو حرکت کرده و استخدام های ویژه انجام شده و تا پایان خرداد ماه به آموزش و پرورش معرفی می شوند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • ۱۷ هزار معلم در استان مرکزی خدمت می کنند
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • تقدیر از معلمان نمونه برتر استان مرکزی
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد