Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@04:02:41 GMT

راهکار همتی برای جبران کسری بودجه ناشی از سقوط قیمت نفت

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۳۸۱۱

راهکار همتی برای جبران کسری بودجه ناشی از سقوط قیمت نفت

رییس کل بانک مرکزی نکاتی را پیرامون وام بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا، ضرورت واگذاری سهام شرکت‌های وابسته به بانک‌ها در بورس و انتشار اوراق بدهی مطرح کرد.

به گزارش مشرق،  عبدالناصر همتی در یادداشتی به بیان توضیحاتی درباره شرایط کنونی کشور پرداخت و نوشت: در اجرای تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، سیستم بانکی تاکنون بیش از 3 /19 هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه به خانوارهای یارانه بگیر پرداخت کرده و درحال تدارک منابع لازم جهت اجرای مرحله دوم طرح و پرداخت تسهیلات 12 درصدی به بنگاهها و واحدهای آسیب دیده از کرونا می باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با توجه به اقبال مردم به حضور در بازار سرمایه، عرضه سهام شرکتهای دولتی و بانکها و تکمیل سهام شناور شرکتهای بورسی از ضرورت های ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا و عمق بخشیدن به بازار سرمایه است. در راستای اجرای ضوابط قانونی کاهش بنگاهداری بانکها، بخشنامه ای را درخصوص ضرورت واگذاری سهام شرکتهای وابسته به بانکها در بورس صادر کردم. نحوه اقدام و عملکرد بانکها، شاخص مهم ارزیابی عملکرد مدیران  بانکها در همراهی با سیاستهای اقتصادی دولت است.

در خصوص کسری بودجه دولت، ناشی از سقوط شدید قیمت نفت و فرآورده های نفتی، برای چندمین بار تأکید میکنم؛ در شرایط حاضر اقتصادی، انتشار اوراق بدهی روش مناسب تری برای تأمین کسری و نیز جلوگیری از پولی کردن کسری بودجه و تورم است. بانک مرکزی آماده استفاده گسترده از عملیات بازار باز، برای کمک به دولت و رشد اقتصادکشوراست.

دولت با انتشار اوراق بدهی، نه تنها میتواند نیازهای خود را پوشش دهد، بلکه به تعمیق بازار بدهی و اصلاح ترازنامه بانکها نیز کمک کرده و ابزار کنترل بهتر تورم را در اختیار بانک مرکزی قرار می دهد. سطح پایین بدهی های دولت نسبت به استاندارهای دنیا، و روند آتی نرخ سود حقیقی و رشداقتصادی، افق مناسبی در پیش روی دولت برای استفاده از این ابزار قرار داده است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ماهواره نور سال جهش تولید اخبار بورس عبدالناصر همتی کسری بودجه قیمت نفت اینستاگرام بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۳۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا سقوط کرد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت طلا در بازار جهانی با کاهش ۲.۵ درصدی، به زیر کانال ۲ هزار و ۳۴۰ دلار رفت.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی روند نزولی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا

بر همین اساس، قیمت اونس طلا افت ۶۰دلاری را تجربه کرد و در بازار جهانی ۲ هزار و ۳۳۰ دلار قیمت خورد.

کاهش قیمت طلا از اولین معاملات روز دوشنبه آغاز شد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته اونس طلا ۴۳ دلار کاهش داشته است. اما همچنان عملکرد یک ماهه بازار، افزایش ۱۷۷ دلاری طلا را نشان می‌دهد.

براساس گزارش بلومبرگ، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا به‌دنبال آرام شدن تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و تعدیل شدن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند دورنمای سیاست پولی این کشور را مشخص کند.

پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا ۲.۶ درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با ۲.۵ درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.

افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228116 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی
  • اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس: تهاتر پاداش AFC
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • آیت‌الله علم‌الهدی:بنگاه‌داری ‎بانکها آفت بزرگ بازارمسکن است
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار/ سقوط آزاد قیمت دلار چه زمانی اتفاق می‌افتد؟
  • دغدغه بی ثباتی قیمت‌ها به ایستگاه سوئیس رسید
  • اجرای ۱۶ طرح برای جبران کسری آب مشهد