Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، اعلام کرد این کشور همه تلاش خود را برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران به کار خواهد بست.

او در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و تیمش قصد دارند تضمین کنند که تا اکتبر امسال با استفاده از همه امکانات ما، به این امر نایل بیایند که ایرانیان نتوانند تانک یا ماشین‌های زرهی از روسیه یا چین بخرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین گفت این کشور در سازمان ملل روی همه اعضای دائم شورای امنیت از جمله روسیه و چین در چارچوب تمدید تحریم تسلیحاتی ایران کار می‌کند.

پیشتر هم برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز به خبرنگاران اعلام کرد واشنگتن معتقد است روسیه و چین هیچ دلیلی برای مخالفت با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ندارند.

پیش از این سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، گفته بود که رژیم ویژه فعلی برای تحویل اسلحه و تجهیزات نظامی به ایران باید پس از طی یک دوره ۵ ساله منقضی شود و هیچ انحرافی از این تصمیم نمی‌تواند وجود داشته باشد.

اخیرا روزنامه نیویورک تایمز به تازگی به نقل از منابع آگاه اعلام کرده است دولت ترامپ درصدد است محدودیت‌های اعمال شده از سوی شورای امنیت برای صادرات تسلیحات به ایران را تمدید کند. بر این اساس، وزیر خارجه آمریکا در حال تدوین یک استدلال حقوقی است تا واشنگتن را علی‌رغم خروج از برجام، یکی از طرف‌های این توافق عنوان کند و محدودیت‌های وضع شده از سوی شورای امنیت برای صادرات تسلیحات به ایران را تمدید کند.

در همین حال خبرگزاری رویترز روز یکشنبه گزارش داد یک دیپلمات شورای امنیت درباره قطعنامه آمریکایی تمدید تحریم تسلیحاتی ایران پیش‌بینی کرد: این طرح از بدو ورود متوقف خواهد شد. این قطعنامه برای تصویب به ۹ رای نیاز دارد و هیچ‌یک از پنج عضو دائم شورای امنیت نباید آن را وتو کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مایک پمپئو تحریم ایران شورای امنیت تمدید تحریم تسلیحاتی شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۳۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن ورود کشتی‌های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ممنوعیت ورود شناور‌های مرتبط با روسیه به بنادر آمریکا را به علت عملیات روسیه در اوکراین به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش ایسنا، بایدن در بیانیه‌ای در این باره گفت: من وضعیت اضطراری درباره فدراسیون روسیه و قوانین اضطراری مربوطه در رابطه با مقررات لنگرگیری و جا به جایی شناور‌های مرتبط با روسیه در بنادر آمریکا را به مدت یک سال تمدید می‌کنم.

دیگر خبرها

  • نماینده روسیه: شرم بر آمریکا باد!
  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • روسیه: استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • واشنگتن‌تایمز: حمله ایران به اسرائیل، شکست سیاست بایدن را نشان داد
  • روسیه: آمریکا مقصر افزایش تنش در خاورمیانه است
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • بایدن ورود کشتی‌های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • وزیر خارجه آمریکا: واشنگتن به دنبال تشدید تنش با تهران نیست ولی به تأمین امنیت اسرائیل متعهد است