Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام‌ محمدرضا میرتاج الدینی روز جمعه در بازدید از  شرکت سایپا ضمن قدردانی از تلاش های بی وقفه کارگران این شرکت برای توسعه صنعت خودروسازی کشور، افزود: بدون تردید چرخه تولید کشور نیازمند کارگران خدومی است که با جان و دل در مسیر تعالی و اعتلای تولید ملی می‌کوشند و امید را به بخش های مختلف اقتصادی تزریق می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: اینکه شرکتی بتواند در اوج تحریم‌های ظالمانه افزون بر ۳۰ درصد بر تولیدات خود افزوده و فروش محصولات خود را چند برابر کند و سالانه از طریق صادرات برای کشورمان ارزآوری کند، بسیار امیدوارکننده بوده و نوید روزهای خوب اقتصادی را می دهد.

میرتاج الدینی ادامه داد: شرکت سایپا آذربایجان سال گذشته توانسته است علاوه بر قراردادهای خوب بین المللی در حوزه اشتغال و جذب جوانان نیز عملکرد مطلوبی از خود ارائه دهد که این امر لازمه حمایت دولت و مجلس از چنین واحدهای تولیدی و صنعتی را اجتناب ناپذیر می کند.

⁩وی ادامه داد: این روحیه جهادی کارگران زحمتکش آذربایجان شرقی و شهر صنعتی تبریز باید امسال نیز که توسط رهبر انقلاب با عنوان جهش تولید نامگذاری شده است، شتاب بیشتری به خود بگیرد تا بتوانیم گام های محکم و مهمی در تحقق شعار سال و حل مشکلات صنعتی و اقتصادی مردم برداریم.

به گزارش ایرنا، شرکت سایپا آذربایجان (صانع سابق) با سرمایه اولیه ۴۰۰ میلیون ریال شامل ۴۰ هزار سهم ده هزار ریالی در سال ۱۳۵۴ با مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بخش خصوصی و کمپانی هاوکرسیدلی انگستان با نام هاکسیران دیزل به منظور ساخت انواع موتورهای دیزلی پردور و تحت لیسانس موسسه هاوکرسیدلی در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع تاسیس و در سال ۱۳۵۷ در ناحیه صنعتی قراملک تبریز به بهره برداری رسید.

این شرکت تا پایان سال ۱۳۶۰ انواع مختلف موتورهای دیزلی را به صورت قطعات منفصله CKD از انگلستان وارد و پس از مونتاژ به بازار عرضه می کرد، سپس بین سال های ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۰ سهامی کمپانی هاوکرسیدلی و بعد بخش خصوصی به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران واگذار شد و در سال ۱۳۷۵ پیرو اتخاذ اهداف جدید از سوی سازمان گسترش، این شرکت به عنوان یک شرکت موتورساز تامین کننده موتورهای خودروی شرکت های خودروساز شناخته شد.

سهام شرکت صانع به سال ۱۳۷۶ به شرکت پارس خودرو انتقال و ۱۰۰ درصد سهام شرکت به این واحد خودروسازی واگذار شد و شخصیت حقوقی این شرکت نیز در اسفند ماه سال ۱۳۸۰ از سهامی خاص به عام تبدیل و موفق به دریافت گواهینامه استاندارد ISO۹۰۰۲ از آلمان گردید.

با توجه به خریداری شدن شرکت پارس خودرو توسط شرکت سایپا در سال ۱۳۸۰، شرکت صانع به صورت ۱۰۰% متعلق به شرکت مگاموتور که از شرکت های اقماری سایپا می ­باشد، شد و در حال حاضر نیز اقدام به تولید و ماشینکاری بلوک سیلندر و میل لنگ خودروی پراید می کند.

سایپا آذربایجان هم اکنون انواع قطعات خودروی پراید و تیبا شامل یاتاقان، میل لنگ، سیلندر، شفت، انواع کشوئی، انواع بلنگ دنده و شفت را تولید و به بازار عرضه می کند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اشتغال دولت و مجلس رهبر انقلاب سایپا سرمایه بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی سایپا آذربایجان شرکت سایپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۳۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته

محمود سیجانی در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات دولت سیزدهم در احیای واحدهای تولید و افزایش نسبی تولید، اظهار داشت: احیای این تعداد واحد باعث شد تا به صورت میانگین ۵ تا ۲۰۰ نفر نیروی کار در هر کارخانه مشغول به کار شوند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به افزایش واحدهای تولیدی در استان تهران، گفت: تامین نقدینگی و حمایت‌های مالی، بازارسازی و تامین مواد اولیه در دستور کار قرار گرفته است.

سیجانی اضافه کرد: برای واحدهایی که توان تولید دارند و صاحبان برند هماهنگی ایجاد می‌شود تا با استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر تولید افزایش پیدا کند در همین زمینه مجوز گواهی تولید کارخانه صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه معدن احیای واحدهای معدنی در دستور کار است، گفت: این امر در راستای افزایش راندمان معادن است.

مدیرکل صمت استان تهران ابراز داشت: در حوزه تجارت خارجی افزایش صادرات را سیاست‌گذاری کرده‌ایم و به دنبال ایجاد بازار جدید هستیم که این امر ضمن تقویت ارزآوری و نشانگر قدرت تولید و کیفیت کشورمان در عرصه جهانی است.

سیجانی اضافه کرد: در حوزه صادرات سال گذشته ۱.۵ میلیارد دلار صادرات داشتیم که پیش‌بینی امسال ۲ میلیارد دلار از محل گمرکات تهران است ضمن اینکه کالاهای این استان از سایر مرزهای استان نیز صادر می‌شود ضمن اینکه ۱۷ درصد صادرات کشور برای صادرات تهران است.

وی با اشاره به عملکرد کارگروه تسهیل گفت: ۴۸ جلسه کارگروه برگزار شده که مشکلات ۱۱۰۰ واحد رسیدگی شده است. همچنین بازدید میدانی از واحدهای صنعتی استان تهران یکی از بحث‌های اصلی است که این امر با حضور مدیران مختلف استان صورت می‌گیرد.

مدیرکل صمت استان تهران با اشاره به توسعه شرکت‌های دانش بنیان، گفت: یکی از هدف‌گذاری‌ها توسعه شرکت‌های دانش بنیانی و تبدیل شرکت‌های دانش بنیان کوچک به تولیدی است.

سیجانی بیان داشت: ۱۰۷ کارخانه مجوز دانش بنیانی گرفتند؛ همچنین افزایش ظرفیت اسمی ۵۶۸ واحد را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه صنعت به بخش خودتامین برق رفته است گفت: آمادگی مشارکت با واحدهای تولیدی و صنعتی داریم دنبال منابع انرژی‌های جدید هستیم مشوق‌هایی در تولید برق و جلب سرمایه‌گذاری‌ها بخش خصوصی داریم ضمن اینکه خانواده‌های کارگران آماده هستند که توازن در مصرف انرژی ایجاد و با تولید همراهی کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران خاطرنشان کرد: تقاضای ما این است که بخش‌های دیگر در مدیریت مصرف انرژی و بهینه‌سازی آن همراهی کنند.

وی با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: آسیب‌ها و چالش‌ها در بخش صنعت بررسی می‌شود همچنین به پیشنهادها و نقش مشارکت‌های مردمی نیز پرداخته می‌شود.

سیجانی خاطرنشان کرد: شورای مشورتی بخش خصوصی با حضور انجمن‌ها، اتحادیه‌ها، کارآفرینان برتر و مدیران اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون تشکیل داده‌ایم تا از ظرفیت سرمایه و ایده مردم بهره ببریم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • احداث گلخانه تولید انواع گل
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه
  • قیمت تولیدات سایپا در بازار +جدول
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است
  • صد و دهمین یکشنبه های حمایت از تولید در ارومیه
  • ۲۲۰ فروند هواپیمای تفریحی-آموزشی داریم
  • نسل جدیدی از نانوذرات نقره به تولید صنعتی رسید
  • حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان هواپیما‌های تفریحی آموزشی
  • آماده‌سازی مرکز فناوری هسته‌ای با سه کاربرد کشاورزی در اردبیل