Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@01:45:30 GMT

انتقاد ایران از انگلیس بخاطر فروش تسلیحات به عربستان

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۴۵۳۰

انتقاد ایران از انگلیس بخاطر فروش تسلیحات به عربستان

آفتاب‌‌نیوز :

«سیدعباس موسوی» در حساب توییتری خود نوشت: دولت انگلیس از صادرات تسلیحات به عربستان سود کسب کرده و دستان خود را به خون مردم بی گناه یمن آغشته کرده است.

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امو خارجه، «با توجه به آنکه قساوت‌ها در یمن باعث قرار دادن این کشور در آستانه بدترین بحران انسانی شده که با شیوع ویروس کووید۱۹ نیز توام شده، دولت انگلستان از صادرات تسلیحات به عربستان سود کسب کرده و دستان خود را به خون مردم بی‌گناه یمن آغشته کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگلیس باید در سمت درست تاریخ قرار گیرد!»

دسامبر۲۰۱۹ برابر با دی ماه ۹۸ موسسه خیریه آکسفام در گزارشی اعلام کرد آمار فروش سلاح به عربستان توسط دولت انگلیس حدود ۴۵ درصد افزایش داشته است. دولت‌های محافظه‌کار انگلیس از ۲۰۱۵ میلادی تا ۲۰۱۹ مجوز فروش ۶.۴ میلیارد پوند سلاح به عربستان را صادر کرده و در آموزش نیروهای سعودی نقش جدی داشته است. این در حالی است که انگلیس خود را از حامیان توقف جنگ یمن و «معاهده تجارت تسلیحات» که بر جلوگیری از انتقال غیرقانونی اسلحه و خلاف قوانین بین‌المللی نظارت دارد، معرفی می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: انگلیس عربستان صادرات اسلحه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۴۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم

آفتاب‌‌نیوز :

«ینس استولتنبرگ»، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس در شهر ورشو در پاسخ به پرسش یک خبرنگار درباره امکان استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان اظهار کرد: «ناتو قصد ندارد وضعیت تسلیحات هسته‌ای خود را تغییر داده و هیچ یک از این سلاح‌ها را به یک کشور دیگر عضو ناتو منتقل کند.»

استولتنبرگ این موضع را بعد از آن اتخاذ کرد که «آندژی دودا»، رئیس جمهور لهستان برای آنکه کشورش از تسلیحات هسته‌ای آمریکا در خاک خود در قالب برنامه اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو میزبانی کند اعلام آمادگی کرد.

دودا همچنین گفت موضوع استقرار سلاح‌های هسته‌ای از مدتی پیش در مذاکرات بین مقام‌های آمریکا و لهستان مورد بحث قرار گرفته است.

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به این موضع هشدار داد در صورت استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان، تاسیسات میزبانی کننده از این تسلیحات فورا در فهرست اهداف مشروع انهدام در زمان جنگ نظامی مستقیم با ناتو قرار می‌گیرند.

رئیس جمهور لهستان در مصاحبه با روزنامه لهستانی «فکت» مدعی شد در صورتی که کلاهک‌های هسته‌ای ناتو در قالب برنامه اشتراک گذاری هسته‌ای در لهستان استقرار یابند، گامی به سمت بازدارندگی در برابر روسیه برداشته می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • بیانات مهم رهبر انقلاب درباره تسلیحات ایران
  • انتقاد اولیانوف از سخنان دبیرکل ناتو درباره همسایگی با روسیه
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف
  • چهره جهانی ورزش ایران: مسابقان من را در عربستان برگزار کنید!
  • زاخارووا از لهستان به دلیل استقرار تسلیحات هسته‌ای انتقاد کرد