Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بخشی از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن، موضوع تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: پیرو تفاهم‌نامه با وزارت آموزش و پرورش برای احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکونی فرهنگیان، عملیات اجرایی بخشی از واحدهای مسکونی فرهنگیان، دوشنبه ۱۵ اردیبهشت، آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تمامی فرهنگیانی که متقاضی دریافت مسکن ملی بودند، پالایش و افراد واجد شرایط، مشخص شده‌اند و بر اساس ظرفیتی که هر کدام از استان‌ها دارند امکان واگذاری اراضی به طرح اقدام ملی در دست بررسی قرار دارد. در برخی از استان‌ها، بررسی‌ها انجام و اراضی موردنیاز تخصیص یافته است و روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۹ قرار است تا این مراسم به شکل ویدئوکنفرانس کلنگ‌زنی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص بازار اجاره بها، اعلام کرد: در این باره پیشنهادی را به ستاد ملی کرونا ارائه کردیم و آنچه که این ستاد تصویب کند، ملاک عمل است. زیرا در این خصوص، دستگاه‌های مختلف اظهارنظر می‌کنند.

محمودزاده در خصوص آخرین وضعیت احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن برای دهک‌های ۴ تا ۷ درآمدی، و پیش‌بینی زمان افتتاح بخشی از آن‌ها، اعلام کرد: در این‌باره دو مرحله ثبت‌نام انجام و پالایش‌های مرحله اول که بررسی و استعلام از سه سامانه بود انجام شد و برای پالایش چهارم که شرط سکونت بود، متقاضیان به استان‌های محل سکونت معرفی شدند. بخشی از این تعداد که حدود ۵۰ هزار نفر بودند قبل از بحران کرونا، پرونده‌هایشان در استان‌ها تشکیل و جمع بندی های این تعداد، انجام شد.

وی افزود: به لحاظ محدودیتی که بحران کرونا پیش آورد باید تاریخی مشخص شود تا دیگر متقاضیان واجد شرایط بتوانند تشکیل پرونده دهند و چنانچه همه موارد برای آنها کامل باشد به بانک مراجعه کنند. همچنین افرادی که اعتراض داشتند که بیشتر آنها مربوط به قرمز بودن فرم ج و مشابهت اسمی بود، با پیگیری‌هایی که از سوی سازمان ملی زمین و مسکن انجام شد، این کنترل به استان‌ها تفویض شد.

به گفته محمودزاده، هم‌اکنون، وزارت راه و شهرسازی، اطلاعات ثبت‌نام‌شدگان طرح اقدام ملی مسکن را در اختیار استان‌ها قرار داده تا در خصوص پالایش و بررسی‌ها، استان‌ها خود راسا کنترل کنند و چنانچه اشتباهی انجام شده، اصلاح کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در مرحله دوم طرح که حدود یک میلیون و ۳۶۰ هزار نفر در آن ثبت‌نام کردند بیش از ۵۰۰ هزار نفر از طریق سامانه اینترنتی tem.mrud.ir  و بیش از ۸۰۰ هزار نفر از طریق پیامک ثبت نام کردند. آنهایی که از طریق سامانه اینترنتی، ثبت نام کردند، اطلاعاتشان کامل روی سامانه ثبت شده و مراحل پالایش اطلاعات آنها در حال انجام است که نتایج پالایش این عده تا پایان اردیبهشت ماه اعلام می‌شود.

محمودزاده گفت: آن تعدادی از متقاضیانی که از طریق پیامک ثبت‌نام کرده‌اند اگر تا پایان ماه شرایط مراجعه حضوری مهیا شود باید نسبت به تکمیل مدارک و اطلاعات خود اقدام کنند. به نظر می‌رسد بسیاری از شهرها از نظر بهداشتی به‌عنوان شهرهای سفید اعلام شوند که در آن شهرها مشکلی از نظر مراجعه و تکمیل مدارک وجود ندارد که به زودی به متقاضیان برای مراجعه اعلام خواهد شد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: طرح اقدام ملی راه و شهرسازی هزار نفر استان ها انجام شد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۵۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرایی سازی آیین نامه پذیرش استعداد‌های برتر ملی دانشگاه فرهنگیان از خرداد ماه

رئیس دانشگاه فرهنگیان از آغاز اجرایی سازی آیین نامه پذیرش استعداد‌های برتر ملی (پذیرش بدون کنکور) این دانشگاه از خرداد ماه خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به ابلاغ «آیین‌نامه جذب و پذیرش استعداد‌های برتر ملی در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی، هنری، تربیتی، قرآنی و ورزشی در دانشگاه فرهنگیان» توسط ریاست محترم جمهور، اظهار کرد: هدف از این اقدام مهم، کیفیت‌بخشی به نیروی انسانی آموزش‌وپرورش از طریق ارتقاء سطح ورودی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان با تمرکز بر استعداد‌های برتر دانش‌آموزی است که طبق آن افراد دارای استعداد برتر ملی در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی، هنری، تربیتی، قرآنی و ورزشی اعم از دانش آموزان و طلاب، می‌توانند بدون شرکت در کنکور دانشگاه فرهنگیان با قرار گرفتن در فرآیند گزینش و احراز شایستگی‌های تخصصی و عمومی از طریق هیات جذب و گزینش، جذب این دانشگاه شده و معلم شوند.


برزویی تصریح کرد: راه‌یافتگان به المپیاد‌های ملی و دارندگان مدال‌های کشوری؛ برگزیدگان مسابقات رسمی و ملی قرآنی، فرهنگی-هنری و ورزشی؛ برگزیدگان جشنواره‌ها و رویداد‌های رقابتی معتبر بنیاد ملی نخبگان؛ جشنواره‌های فنی-مهارتی و المپیاد ملی مهارت و مسابقات رسمی سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان در سطح ملی، برگزیدگان مسابقات و جشنواره‌های معتبر ملی حوزوی؛ حافظان کل یا قسمتی از قرآن کریم و دارندگان رتبه زیر هزار کشوری در کنکور افراد مشخص شده در این آیین نامه هستند، که با رعایت دستورالعمل اجرایی که متعاقبا اعلام می‌شود از این مسیر، جذب دانشگاه فرهنگیان خواهند شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه فراخوان پس از تایید شیوه نامه در هیات جذب و پذیرش دانشجو معلمان دانشگاه به صورت رسمی از طریق پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه فرهنگیان به نشانی (WWW.CFU.AC.IR) اطلاع رسانی گسترده خواهد شد؛ تصریح کرد: تلاش می‌شود تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری این رویداد مهم نظام تعلیم و تربیت، تدوین و عملیاتی شود.

برزویی ادامه داد: در این آیین نامه مشوق‌هایی برای استعداد‌های برتر پس از جذب در دانشگاه فرهنگیان، نسبت به سایر دانشجویان پیش بینی شده است که تفصیل آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه‌گانه شدند
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه گانه شدند
  • آغاز اجرایی سازی آیین نامه پذیرش استعداد‌های برتر ملی دانشگاه فرهنگیان از خرداد ماه
  • ۴۳ هزار نفر در مسکن مهر صفادشت از خدمات عمومی بی‌بهره‌‌اند
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکن کارکنان انرژی اتمی در بوشهر
  • عملیات اجرایی ساخت مسکن کارکنان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۸ واحدی مسکن ویژه اقشار کم درآمد در شفت
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن
  • بهره برداری از هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی بهره برداری شده است