Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدت مدیدی است که کشور از ناهماهنگی بین دستگاه های اجرایی و تصمیم گیر خود رنج می‌برد در یکی از آخرین موردها شاهد تفاوت قیمتی گوشت زنده در میادین میوه و تره بار شهرداری و آنچه که سازمان تعزیرات به عنوان قیمت مصوب اعلام میکند هستیم که متاسفانه دستگاه های مسؤول در این قضیه، از خود سلب مسئولیت می‌کنند.

خبرگزاری فارس از تهران؛ سیدمهدی حسینی: ناهماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و تصمیم گیر بارها موجب تضییع حقوق مردم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یکی از آخرین موردها شاهد تفاوت قیمتی گوشت زنده گوسفندی در میادین میوه و تره بار شهرداری و آنچه که سازمان تعزیرات به عنوان قیمت مصوب اعلام می‌کند هستیم،که اتفاقا موجب گِلگی مخاطبان خبرگزاری فارس نیز شد.

در این قضیه شاهد تفاوت قیمتی گوشت گوسفندی مطابق آنجه سازمان تعزیرات در سایت رسمی خود (سامانه ۱۲۴) اعلام می‌کند با قیمت‌های مندرج بر روی واحدهای فروش دام در سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران هستیم.

تعزیرات: از سازمان حمایت پیگیری کنید

احمد جعفری نسب مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرستان های استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این قضیه بیشتر مربوط به سازمان حمایت از مصرف کنندگان می‌شود ولی هر نرخ قانونی که به تصویب رسیده است سازمان تعزیرات موظف به برخورد و رسیدگی به آن است.

وی ادامه داد: برای ما فرقی ندارد که این تخلفات در میادین میوه‌ و ‌تره بار شهرداری باشد یا یک مغازه کوچک، به همین منظور همکاران ما در سازمان تعزیرات و اداره صمت طی بازرسی مشترک خود به این مشکلات رسیدگی می‌کنند.

سازمان حمایت: امکان ندارد، تکذیب می‌کنیم

عباس تابش معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درخصوص رعایت نشدن حداکثر قیمتی در میادین میوه و تره بار شهرداری نیز گفت: قطعا این اتفاق نمی‌تواند در میادین میوه و تره بار صورت گیرد و ما این را تکذیب می‌کنیم ولی در عین حال اگر تخلفی روی دهد همکاران ما آن را صورت جلسه می‌کنند تا برای برخورد به سازمان تعزیرات ارسال شود.

سازمان میادین: سازمان حمایت تنها اعلام میکند نه تعیین!

شهرام جباری زادگان مدیر روابط عمومی سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: باتوجه به عدم تعیین نرخ دام از سوی دولت و دستگاه‌های نظارتی در طی سنوات گذشته، سازمان مدیریت میادین نیز با عنایت به تنوع نژاد و وزن و جنس و...تعیین نرخ مشخصی را در متن قرارداد با بهره برداران مراکز سه گانه عرضه بهداشتی دام خود تعیین نکرده و در صورتی که این نرخ از سوی هریک از مراجع ذیصلاح ابلاغ شود ،آن را در مراکز تحت پوشش خود اعمال خواهد کرد.

وی ادامه داد: طی تماس حاصله با کارشناسان مربوطه در سازمان حمایت از تولید و مصرف کنندگان تعیین نرخ از سوی آن سازمان را برای دام زنده داخلی تکذیب کردند و اعلام کردند در صورت لزوم نرخ دام صرفا در سایت داخلی برای سازمان حمایت اعلام و نه تعیین می‌شود.

مدیر روابط عمومی سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: همچنین اعلام نمودند در صورت تعیین نرخ دام زنده داخلی مراتب به سازمان مدیریت میادین ابلاغ خواهد شد.

جباری زادگان افزود: لازم به ذکر است دام‌های عرضه شده در مراکز سازمان به صورت یکدست از نوع نر جوان (زیر دوسال) بوده در عین نظارت کیفی و بهداشتی توسط دامپزشکان دارای پروانه از دامپزشکی استان تهران ،در صورت وجود هر گونه مشکل در دام زنده از فروش آن ممانعت به عمل آمده ودر لاشه های استحصالی نیز در صورت تشخیص بیماری و یا هرگونه کسری لاشه و... با تشخیص دامپزشکان ،غرامت به خریداران پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: ضمنا وزن هریک از دامها از زمان ورود تا زمان فروش رصد شده با هر گونه اضافه وزن غیر منطقی برخورد صورت می گیرد و این نوع خدمات ارائه شده در سطح کشور برای مراکز خرده فروشی دام بی نظیر است.

جباری زادگان در پایان خاطرنشان کرد: تعیین نرخ نیز اگر چه بر عهده بهره برداران بوده ولی از سوی سازمان تحت نظارت دقیق بوده تا اختلاف معناداری با مراکز عمده فروشی دام در سطح کشور ایجاد نشود.

البته پیش از این هم سید سعید راد مدیرعامل سازمان میوه و تره بار شهرداری تهران در مصاحبه ای بر ضرورت اصلاح ساختاری در مجموعه تحت امر خود تاکید کرده بود و اظهار داشت: برای افزایش رضایتمندی عمومی و تحقق اهداف سازمان، ساختار و سیستم باید به گونه‌ای اصلاح شود که نه تنها تخلف رخ ندهد، بلکه شهروندان برای تهیه مایحتاج روزانه خود با اعتماد و آرامش حداکثری به میادین و بازارهای میوه و تره بار مراجعه کنند.

راد بر اهمیت و ضرورت تداوم مبارزه با دلالی و واسطه‌گری در میادین و بازارهای میوه و تره بار تاکید و خاطرنشان کرد: برای حذف واسطه‌ها و حمایت همزمان از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، علاوه بر اصلاح فرایندهای موجود، با هر گونه دلالی و واسطه‌گری در این مراکز به شدت برخورد می‌کنیم.

دو سوال جدی مطرح است

سازمان میادین از قول سازمان حمایت نقل قول می‌کند که قیمت کالاهایی که در سایت اعلام می‌شود تنها جنبه اعلام برای مصرف کنندگان دارد و هیچ تعیین قیمتی را برای توزیع کنندگان انجام نمی‌دهند. در این خصوص دو سوال جدی مطرح می‌شود، اولاً: اگر این اعلام قیمت جنبه تشریفتی دارد پس چرا در سایت ۱۲۴ حداقل و حداکثر قیمت بیان می‌شود؟ و ثانیاً اگر سازمان حمایت از مصرف کنندگان تا این حد قدرت اجرایی نداشته باشد که توزیع کنندگان از این قیمت‌ها به عنوان قیمت روز تبعیت کنند پس فلسفه وجودی این سازمان بر چه اساسی شکل گرفته است؟ 

این گزارش در پاسخ به سوژه ثبت شده مخاطبان خبرگزاری فارس، در سامانه فارس من این خبرگزاری (اینجا) نگاشته شده است.

انتهای پیام/۶۷۰۶۶

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرداری دستگاه های اجرایی میوه قیمت میادین میوه و تره بار شهرداری میوه و تره بار شهرداری تهران میادین میوه و تره بار سازمان تعزیرات سازمان میادین سازمان حمایت مصرف کنندگان تعیین نرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۵۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید

رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم خبر داد و گفت: «واردات روزانه گوشت گرم به ۶۰۰ تن افزایش می‌یابد.»

به گزارش باشگاه خبرنگاران، به گفته او، بنابر سیاست تنظیم بازار مبنی بر افزایش واردات، جمعیت دام رشد زیادی داشته است که واردات و توزیع مناسب منجر به اشباع بازار شده است.

پوریان ادامه داد: با توجه به مازاد دام روی دست دامدار، صادرات دام در راستای تنظیم بازار باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام افزود: بنابر اعلام سازمان دامپزشکی جمعیت دام سبک بیش از ۷۱ میلیون راش و دام سنگین ۷.۵ میلیون راس است که امسال ۱۸ میلیون دام سبک آماده کشتار است.

او از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم خبر داد و گفت: بنابر سیاست تنظیم بازار، واردات گوشت به ۶۰۰ تن در روز می‌رسد.

پوریان متوسط قیمت هرکیلو دام در کشور را ۲۱۰ هزارتومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو لاشه ۳۷۰ تا ۳۷۵ هزارتومان است.

دیگر خبرها

  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • فروش آنلاین میوه و تره‌بار در میادین پایتخت
  • کاهش قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • جزییات فروش آنلاین میوه و سبزیجات از میادین و میوه و تره‌بار
  • نحوه خرید آنلاین از میادین میوه و تره بار شهرداری تشریح شد | امکان بازگرداندن میوه و سبزیجات بی کیفیت