Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@03:34:40 GMT

لبنان از صندوق بین المللی پول درخواست کمک کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۶۰۵۴

لبنان از صندوق بین المللی پول درخواست کمک کرد

به گزارش خبرگزاری لبنان، حسان دیاب روز جمعه با امضای درخواست کمک لبنان از صندوق بین المللی پول اعلام کرد: در این لحظه سرنوشت ساز از تاریخ لبنان اولین گام در مسیر واقعی نجات لبنان از بحران عمیق مالی که بدون کمک کارآمد و تاثیرگذار امکان برون رفت از آن سخت و دشوار است، برداشته شد.

وی افزود: روز گذشته دولت برنامه اصلاحی را تصویت و امروز نیز نامه ای را به صندوق بین المللی پول برای درخواست کمک امضا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر لبنان ابراز امیداری کرد که این اقدام بتواند به بهبود اوضاع مالی و اقتصادی کشورش کمک کند.

این در حالی است که دولت لبنان روز گذشته برنامه مهم اصلاحات اقتصادی را برای حل بحران بدهی های ارزی، پایین آمدن میزان بیکاری، تقویت ارزش پول ملی و سیستم بانکی و مشکلات دیگر اقتصادی که عارض این کشور است، اعلام کرد.

حسان دیاب نخست وزیر فن سالار لبنان پس از نشست هیات دولت این کشور این برنامه را نقطه عطفی در تاریخ لبنان دانست و با تبریک به همه لبنانی ها از آنان به ویژه مهاجران که توان ارسال ارز را دارند خواست در اجرای آن مشارکت جدی داشته و دولت را برای تحقق کامل آن همراهی کنند.

وی گفت : لبنان سالها است که از بی تدبیری های زیاد در زمینه های اقتصادی رنج می برد و بحران عظیمی که امروز شاهد آن هستیم نتیجه همان مدیریت سال های قبل است که انباشته شده و برنامه جدید اصلاحات اقتصادی می تواند آغازی برای پایان این وضعیت و ایجاد چشم اندازی مثبت برای سال های پیش رو باشد.

دیاب افزود : دولت با مشاوران اقتصادی بانک جهانی و صندوق بین المللی پول و همچنین طلبکاران بین المللی و خریداران اوراق قرضه لبنان که دیون ارزی زیادی برای کشور ما انباشته وارد مذاکره شده و قرار است مهلت و نوع پرداخت های اقساط عوض شود و از فشار این موضوع بر شهروندان کاهش یابد.

نخست وزیر لبنان افزود: علاوه بر استمهال بدهی ها قرار است تقاضای دست کم ۱۰ میلیارد دلار سالیانه وام جدید از صندوق بین المللی پول ارایه شود که می تواند به کاهش مشکلات ارزی کنونی و تامین مایحتاج مردم کمک شایانی کند.

لبنان این روزها و طی ماه های گذشته بدترین بحران مالی و اقتصادی خود را تجربه کرده است .

کاهش بی سابقه ارزش پول ملی به یک سوم آن ، بیکاری ، ضعف در خدمات رسانی در بخش های برق و دفع زباله ، گرانی های افسار گسیخته ، کمبود شدید دلار و بالا رفتن قیمت آن و کاهش میزان اعتبار بین المللی مالی لبنان باعث شده تا بخش هایی از مردم این کشور پس از چند ماه بار دیگر در خیابان ها تظاهرات کرده و علیه گرانی و فساد اقتصادی و دولتی اعتراض کنند.

پیش از ناآرامی ها هر دلار با یک هزار و ۵۰۰ لیره لبنانی مبادله می شد و اکنون این رقم از مرز ۳ هزار و ۲۰۰ لیره در برابر یک دلار نیز فراتر رفته است.

دلیل بخشی از این نابسامانی اقتصادی انتقال غیرقانونی میلیاردها دلار سرمایه های مردمی و بانکی این کشور به خارج و به ویژه به سوئیس است و یکی از خواسته های اصلی مردم و مسوولان این کشور شناسایی عاملان این موضوع و بازگشت این اموال به داخل لبنان است.

لبنان از اواسط سال ۱۳۹۸ شاهد ناآرامی بود که برای مدتی کاهش یافت و باردیگر در روزهای اخیر ناآرامی ها در لبنان آغاز شده است.

برچسب‌ها لبنان صندوق بین‌المللی پول

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لبنان صندوق بین المللی پول لبنان صندوق بین المللی پول صندوق بین المللی پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۶۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار صندوق بین المللی پول درباره بدهی دولت آمریکا

صندوق بین المللی پول بر خلاف روال معمول به طور مستقیم از دولت آمریکا انتقاد کرد و هشدار داد که عملکرد این کشور در میان اقتصادهای پیشرفته تا حدی ناشی از یک سیاست مالی ناپایدار بوده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، صندوق بین المللی پول روز سه شنبه به شکلی غیرمعمول و مستقیم از سیاست‌گذاران آمریکایی انتقاد کرد و هشدار داد که عملکرد این کشور در میان اقتصادهای پیشرفته تا حدی ناشی از یک سیاست مالی ناپایدار بوده است.

این صندوق در گزارش سالانه خود موسوم به "چشم انداز اقتصاد جهانی" اعلام کرد که هزینه‌کردهای بیش از حد واشنگتن، خطر افزایش تورم و تضعیف ثبات بلندمدت مالی در سراسر جهان را به همراه دارد.

در گزارش صندوق بین المللی پول آمده است: چیزی باید تغییر کند.

افزایش یک‌تریلیون‌دلاری بدهی دولت آمریکا در هر 100 روزبلومبرگ: وضعیت بدهی دولت آمریکا وخیم است

کسری بودجه ایالات متحده در سال‌های اخیر به دلیل کمک‌های کرونایی، سرمایه‌گذاری‌های تهاجمی در زیرساخت‌ها و انرژی پاک، و افزایش هزینه‌های بهره انجام شده است.

بر اساس گزارش دفتر بودجه کنگره، انتظار می‌رود بدهی دولت آمریکا تا سال 2033 به 45.7 تریلیون دلار یا 114 درصد تولید ناخالص داخلی برسد که این رقم در پایان سال 2023، 97 درصد بود.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا تاکنون به دنبال کم اهمیت جلوه دادن نگرانی های فزاینده بوده است.

وی بارها گفته است که بهترین شکل محاسبه پایداری بدهی، اندازه گیری هزینه خدمات بدهی به عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی است که بر اساس تورم تعدیل شده است.

بر اساس ادبیات پایداری مالی، اگر رشد بدهی دولت از رشد تولید ناخالص داخلی GDP بیشتر نباشد بدهی پایدار است.

بر اساس پیش‌بینی‌های کاخ سفید، هزینه‌های خالص بهره واقعی در دهه آینده زیر 2 درصد تولید ناخالص داخلی باقی خواهند ماند.

با این حال، یلن پذیرفته است که اگر نرخ بهره همچنان بالا بماند، این پیش بینی آسیب پذیر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی
  • پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد جهان
  • هشدار صندوق بین المللی پول درباره بدهی دولت آمریکا
  • واکنش دولت به درخواست ها برای تغییر تیم اقتصادی
  • درخواست اتاق بازرگانی از رهبر انقلاب برای تعطیلی شنبه‌ها
  • احصای ۶ درخواست در نخستین جلسه کارگروه اقتصادی استانداری تهران
  • درخواست اتاق بازرگانی از رهبر انقلاب برای تعطیلی شنبه ها
  • کرمان میزبان همایش بین‌المللی راه ابریشم
  • اولین سرمایه‌گذاری مستقیم صندوق توسعه ملی در صنعت نفت
  • ۶۳ هزار درخواست مجوز کسب و کار در اردبیل ثبت شده است