Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مباحث مطرح شده انتقال ویروس کرونا از طریق آب تغسیل متوفیان کرونا در بهشت زهرا بود که آبفای تهران به آن واکنش نشان داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اویس ترابی کارشناس آبفای تهران و محیط زیست با اشاره به این نکته که خبر انتقال آب تغسیل اجساد متوفیان ناشی از بیماری کرونا به آب‌های شهری منتقل می‌شود را از رسانه‌ها خواندم، گفت: به شکل کلی می‌توان گفت فرآیند تهدیدات بیولوژیک آب از بعد ارعاب عمومی در بین مردم تحقق پذیری بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس آبفای تهران و محیط زیست گفت: برای رد این فرضیه انتقال ویروس کرونا به منابع آبی شهری منتقل می‌شود ۳ دلیل می‌توان بیان کرد که یکی از آن‌ها این است احجام آب تهران به دلیل آن که بزرگ است برای آلودگی به حجم زیادی از آلاینده آبی نیاز دارد و به اصطلاح فنی دز آلایندگی آب باید زیاد باشد.

ترابی با اشاره به استاندارد های سلامت آب افزود: در استانداردهای آبی به شکل مشخص آمده است که اگر حجم آلایندگی کمتر از حد اخطار باشد برای سلامت آب مشکلی ایجاد نمی‌شود.

او در تشریح دیگر دلایل خود در حوزه رد شایعه انتقال آلودگی از آب غسالخانه بهشت زهرا به آب‌های شهری گفت: یکی دیگر از ادله ای که می توان مطرح کرد این است که به دلیل ماندگاری بالای آب در احجام شرکت آبفا بسیاری از آلودگی ها در همین زمان از بین می رود.

کارشناس آبفا و محیط زیست در بیان آخرین دلیل رد خبر آلودگی آب تهران به کرونا ادامه داد: دلیل آخر این است که تا به امروز گزارشی دریافت نشده که آلودگی از طریق معده و گوارش به فرد منتقل شده است و باید به این نکته تاکید کنم اگر آلودگی آب پشت منابع آب باشد مشکلی ندارد، زیرا در فرآیند تصفیه و گند زدایی با کلر زنی تمامی ویروس و میکروب‌ها از بین می‌رود.

ترابی ادامه داد: تنها درمواردی می‌توان نگران بود که آلودگی به شبکه توزیع شهری منتقل شود که آن هم درصد بسیار پایینی دارد، زیرا اگر نهاد و یا فردی بخواهد دست به چنین اقدامی بزند باید نقشه تمامی شبکه‌های آب را بداند که امری دشوار است، زیرا سازمان پدافند غیر عامل نسبت به این تهدیدها آمادگی لازم را دارد.

او با تاکید مجدد بر این نکته که اگر این دست از مسایل در بین مردم مطرح می‌شود باید گفت جنبه ارعاب عمومی آن بیشتر از تهدید واقعی آن است، بیان کرد: متولی مصرف آب شهری آبفاست و اگر قرار به انتقال کرونا به آب زیر زمینی باشد شرکت آبفای تهران وارد می‌شود و کار ضد عفونی شبکه را انجام می‌دهد.

او گفت: تامین آب بهداشتی برای شهروندان از وظایف شرکت آبفای تهران است و در زمینه آلودگی آب تهران با ویروس کرونا هیچ نگرانی وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محیط زیست تهدیدات بیولوژیک آبفای تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۶۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۷ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های سلامت با شاخص ۱۸۳ ناسالم (قرمز)، اسلام‌شهر با شاخص ۱۱۹، باقرشهر با شاخص ۱۳۶، قرچک با شاخص ۱۴۵، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۸۶، امام خمینی با شاخص ۵۴، پارک رازی با شاخص ۵۲، پاسداران با شاخص ۶۶، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۸۶، پیشوا با شاخص ۷۲، تربیت مدرسه منطقه شش با شاخص ۸۰، تهران پارک شکوفه با شاخص ۹۰، چشمه با شاخص ۶۵، دانشگاه تهران با شاخص ۶۲، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۶۳، رباط‌کریم با شاخص ۷۴، ژئوفیزیک با شاخص ۷۱، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۹۰، شریف منطقه دو با شاخص ۸۱، در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

همچنین ایستگاه‌های شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۸۴، شهرداری منطقه دو با شاخص ۵۳، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۷۸، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۷۲، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۹۱، شهریار با شاخص ۵۳، علم و صنعت با شاخص ۷۰، فرمانداری شهرری با شاخص ۸۴، لواسانات با شاخص ۶۱، ملارد با شاخص ۷۳، منطقه ۱۵ با شاخص ۶۹، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۹۶، ورامین با شاخص ۸۱ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۷۸ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

در همین راستا، ایستگاه‌های اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۴۲، پاکدشت با شاخص ۴۱، پونک با شاخص ۲۶، دماوند با شاخص ۳۴، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۴۲، قدس با شاخص ۳۷، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۳۹، در وضعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 745322

دیگر خبرها

  • استقرار تیم‌های عملیاتی واکنش سریع آبفای تهران برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده +فیلم
  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)
  • پیکر مرحوم پرویز داودی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد
  • وضعیت هوای تهران در آخرین روز فروردین ۱۴۰۳
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ضرورت احیای دوچرخه سواری در تهران
  • خطوط قرمز بهترین شهرداران دنیا
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق