Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، متعاقب تماس و اظهار گلایه تعدادی از خانواده های دامغانی با خبرگزاری ایلنا مبنی بر دریافت شهریه اسفند، فروردین و اردیبهشت پیش دبستانی ها که به دلیل شیوع کرونا به طور کامل تعطیل بوده مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: اخیرا دولت برای پیش دبستانی ها و مدارس غیر دولتی بسته حمایتی را تصویب کرده که شامل تقسیط حق بیمه سه ماهه کارکنان می‌شود بدین صورت که 20 درصد حق بیمه دریافت و مابقی آن طی اقساط دریافت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اماکنی که متعلق به آموزش و پرورش بوده و تحت اجاره مدارس غیر دولتی و مراکز پیش دبستانی‌ها بوده از پرداخت اجاره سه ماهه اسفند، فروردین و اردیبهشت معاف هستند.

محمد دستورانی بیان کرد: کلیه مراکز پیش دبستانی و مدارس غیر دولتی که کارکنان خود را اخراج نکرده باشند و حقوق دو ماهه آنها را پرداخت کرده باشند به ازای هر نفر 16 میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره پرداخت می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ضمن بیان اینکه در شورای نظارت استان مصوباتی داشتیم که چند روز قبل به ادارات آموزش و پرورش ابلاغ کردیم، تصریح کرد : بخشی از خدماتی که به نوآموزان داده شده هزینه آنها محاسبه شده اما اگر پولی که برای غذا، جشن تکلیف ، فوق برنامه و.... گرفته شده چون خدمات آن ارائه نشده باید به خانواده ها برگردانده شود.

وی افزود : در حال جمع آوری بانک اطلاعاتی از سراسر استان هستیم که با فرم‌های خاصی که تدارک دیده شده است به صورت رندمی اطلاعات جمع آوری شده را بررسی و پالایش می‌کنیم که آیا حقوق کارکنان پرداخت شده است یا خیر؟ آیا هزینه خدمات ارائه نشده دریافت شده است یا خیر؟ و .. .

دستورانی ضمن تاکید بر اینکه اداره کل تعزیرات حکومتی هم پیگیر این موارد است ادامه داد: نمی‌گذاریم حق خانواده ها ضایع شود شاید زمان ببرد اما به این مصوبات حتما عمل می‌شود.

وی به ماده 15 قانون کار و بروز حوادث غیر مترقبه اشاره نمود و خاطر نشان کرد : انتظار گرفتن مصوبه مخصوص مراکز پیش دبستانی و مدارس غیر دولتی را از دولت نداشتیم اما با پیگیری های مستمر وزیر آموزش و پرورش به تصویب رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: دستورالعمل اجرای مصوبه ویژه مدارس غیر دولتی و مراکز پیش دبستانی هنوز به صورت رسمی ابلاغ نشده ولی به محض ابلاغ، همگان مکلفند اطاعت کنند و ما نیز با دقت و ظرافت هر چه تمامتر نسبت به اجرای آن، بررسی و نظارت می کنیم.

وی یادآور شد : مراکزی که بابت خدمات ارائه نشده پول بگیرند جلوی ادامه فعالیت آنها را خواهیم گرفت و اگر مراکزی این وجوه را دریافت کردند باید به خانواده ها عودت دهند.

دستورانی ضمن تبیین اینکه پولی که اینگونه مراکز می‌گیرند فقط برای حقوق کارکنان نیست، افزود: منبع تامین حقوق و بیمه از شهریه است ولی منبع تامین سایر خدمات نیز همان شهریه است که در این مدت خیلی از خدمات آنها ارائه نشده است.

وی اظهار کرد : وقتی قانونی وضع می‌شود همه موظف به اجرا و رعایت آن هستند و چنانچه رعایت نشود بازرسی و هیات رسیدگی به تخلفات به طور ویژه بررسی می‌کند.

دستورانی در خاتمه گفت: قانونی که تصویب شده ظرف هفته آینده ابلاغ می‌شود و طبیعتا اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان نیز نظارت دقیق و جدی بر اجرای آن خواهد داشت.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تسهیلات کم بهره شیوع کرونا ویروس دریافت شهریه آموزش و پرورش استان سمنان مراکز پیش دبستانی مدارس غیر دولتی ارائه نشده خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۶۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند

اله کرم عزیزی  گفت: این مددجویان با معرفی واحد مددکاری به نهادهای حمایتی کمیته امداد، انجمن حمایت از زندانیان، اداره بهزیستی و مرکز مراقبت بعد از خروج مورد حمایت ویژه قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: همچنین اعطای تسهیلات بانکی به زندانیان آزاد شده واجد شرایط با هدف ایجاد خود اشتغالی و کسب درآمد از برنامه های نهادهای حمایتی است .

نهادهای حمایتی ، از طریق پرداخت مستمری، ارزاق و کمکهای نقدی و غیرنقدی، بن خرید کالا، تامین لوازم التحریر ،هزینه آموزشی برای فرزندان زندانیان، کمک هزینه درمان، دارو، تهیه مواد غذایی و پوشاک به خانواده های زندانیان کمک می کنند.
عزیزی افزود: واحد مددکاری مجتمع ندامتگاهی قزلحصار با هدف حمایت از خانواده های زندانیان نیازمند آنها را به نهادهای حمایتی معرفی می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • ۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند
  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • جزئیات پرداخت وام سفر دوم رئیس‌جمهور به چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • حقوق حق التدریسی‌ها ۲ برابر می‌شود
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • تعیین تکلیف دستمزد معلمان حق‌التدریس
  • عشایر استان مرکزی ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند