Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این آیین پس از تلاوت آیه هایی چند از کلام الله مجید و ذکر مصیبت، نایب رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت طی سخنانی با تبیین ویژگی آیت الله امینی آن مرحوم را ساده زیست، قانع، مجاهد، فداکار، انقلابی، مردمی، وفادار به امام و نظام اسلامی و مردم توصیف کرد، و افزود: آن عالم وارسته مقید و متعهد در دین و به معنای واقعی کلمه دارای صلابت اعتقادی، اخلاقی و استقامت در دین بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله قربانعلی دُری نجف آبادی همچنین دوری و پرهیز مرحوم امینی از افراط و تفریط را مورد توجه دانست، و یادآور شد: از سال ۴۱ تا زمان وفات خود در حساس ترین مسائل کشور و انقلاب همواره جهت حقیقت انقلاب و مصالح عالیه نظام را با مسائل دیگر به صورت بسیار دقیق، حکیمانه، خردمندانه و خداپسندانه مرز بندی می کرد.

امام جمعه موقت اراک با بیان اینکه آیت الله امینی از حدود سال ۴۲ و پس از دستگیری حضرت امام (ره) به نویسندگی مشغول شد، گفت: آن مرحوم دارای قلمی بسیار گویا، روان و قابل فهم و ادراک و در عین حال با کمال ادب و متانت و آگاهی بخش برای اقشار و توده های مردم بود.

دُری نجف آبادی، بیش از نیم قرن قلم زدن و نوشتن را از توفیق های بزرگ امام جمعه سابق قم عنوان کرد، و با ارائه پیشنهای، افرود: باید موسسه ای به نام آن مرحوم تاسیس شود تا آیندگان از نوشته ها، دل نوشته ها و دست نوشته های او که به چند زبان دنیا ترجمه شده استفاده کنند.

وی با بیان اینکه آیت الله امینی به عنوان یکی از ۱۲ شخصیت ارزشمند و نورانی در سال ۴۹ و پس از درگذشت آیت الله حکیم با اعلام نظر قاطع در خصوص مرجعیت حضرت امام نقش مهمی در تثبیت این موضوع ایفا نمود، تصریح کرد: در طول جریان انقلاب در حوادثی که در رحلت امام و مسائلی که در اواخر عُمر شریف امام پیش آمد، آیت الله امینی معیارها، اصول و حقیقت را فدای مسائل دیگر نکرد.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: آیت الله امینی با حقیقت نگاری و مصلحت اندیشی آنچه مصلحت نظام بود، را انجام داد و مسیر بسیار شفاف، روشن، آگاهانه و حکیمانه را در همه ابعاد زندگی در پیش گرفت.

نایب رئیس مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به اخلاق اسلامی، اعتدال، ساده زیستی و قناعت آیت الله امینی این شخصیت بزرگ را الگوی شایسته ای از متانت، عقلانیت و صراحت لهجه برای حوزه های علمیه و طلبه های ذکر کرد، و افزود: آیت الله امینی به عنوان یک پیش نماز و امام جمعه ساده و بی آلایش در سنگر مسجد و نماز جمعه، با مسئولی که در سِمت نایب رئیسی خبرگان و عضویت مجمع تشخیص قرار دارد هیچ فرقی نداشت و در هر شرایطی برای همگان شاخص بود و او را دوست می داشتند.

وی ادامه داد: او با کسی روابط خاصی نداشت و رابطه اش با مردم، مرجعیت، رهبری و نظام بر اساس اصول و مبانی تنظیم می شد و این مصداق بارز ضابطه گرایی و اصول گرایی به معنای واقعی و پرهیز از هرگونه افراط و تفریط است.

دُری نجف آبادی بیان کرد: در زندگی آن مرحوم چیزی که قابل نقد و انتقاد و یا مکروهی باشد، مشاهده نمی شود و تمام دوران عُمرش سرشار از اخلاص، صفا، خدمتگزاری، وفاداری، دلسوزی و وظیفه شناسی است.

آیت الله ابراهیم امینی عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه جمعه، پنجم اردیبهشت ماه جاری، در سن ۹۵ سالگی دارفانی را وداع گفت و پیکرش در جوار مزار شهید مطهری در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

آن مرحوم نخستین رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت، نائب رییس اسبق مجلس خبرگان رهبری، عضو برجسته جامعه مدرسین قم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امام‌جمعه قم تا سال ۱۳۸۴ و از شاگردان برجسته آیت‌الله بروجردی، امام خمینی و علامه طباطبایی بوده‌ است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اهل بیت جامعه عضو مجلس خبرگان رهبری قم مجمع تشخیص مصلحت نظام بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آیت الله امینی امام جمعه آن مرحوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۷۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز گفت: حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی ویکی از مهمترین موضوعاتی است که موجب استحکام خانواده و جامعه می‌ شود و از نظر شرعی و قانونی واجبی است که رعایت آن لازم و تضعیف آن تبعات سنگین برای فرد بی حجاب و جامعه اسلامی به بار می‌آورد، از این رو نظام و امت اسلامی نمی‌تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد.

امام جمعه کیش گفت: دشمنان دین و نظام اسلامی که نتوانستند از راه‌های مختلف به این نظام مقدس ضربه بزنند با جنگ شناختی و ترکیبی بدنبال تضعیف اعتقادات دینی، ترویج هنجار شکنی و بی حرمتی به موازین شرعی در جامعه اسلامی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز خاطرنشان کرد: بر همگان لازم است در مقابل این فتنه دشمنان نیز با هوشیاری و بصیرت بایستند و یکبار دیگر نقشه دشمنان را نقش بر آب کنند و برای عزت و سرافرازی نظام اسلامی و مردم عزیز و شریف ایران اسلامی تلاش کنند.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌ها، مردان و زنان مومن و قانونمند کشور عزیزمان نسبت به این امر مسئولیت دارند، از این رو لازم است با تعامل منطقی، معتدل و حساب شده برنامه ریزی و اقدام کنند و با اهتمام وافر و قاطعیت کامل در جلوگیری از هرگونه بی قانونی و هنجار شکنی بر اساس قوانین کشور و ضوابط شرعی، از ایجاد دو قطبی‌ها، تفرقه و تقابل در جامعه پرهیز کنند.

امام جمعه کیش افزود: از جامعه نخبگان انتظار می‌رود برای بصیرت افزایی، حفظ اخوت و مودت اسلامی و جذب حداکثری با عنایت کامل منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضوری موثر در عرصه جهاد تبیین داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز گفت: از زحمات و تلاش همه مردم و دستگاه‌ها به ویژه فراجا برای تثبیت هویت فرهنگی حفظ و ترویج ارزش‌ها در جامعه اسلامی و صیانت از آرمان‌های امام بزرگوار (ره) و شهدای گرانقدرمان، صمیمیانه تقدیر و تشکر می کنم و از خداوند متعال مزید توفیقات این عزیران را خواستاریم و خدا قوت عرض می‌نمایم.

وی افزود: بدیهی است در کنار این اقدامات، جهاد تبیین و دفاع منطقی و مستدل از ارزش‌ها و بصیرت افزایی و آگاه سازی آحاد مردم نسبت به فتنه‌های دشمنان و نیز اهتمام به رویکرد اصلاحی و جذب حداکثری و اخوت و مودت اسلامی و اقدامات معتدل و منطقی و توجه کامل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تاکید است.

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

علیرضا بی نیاز
امام جمعه جزیره کیش

دیگر خبرها

  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشوربه استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام
  • درس‌گفتار‌های سعدی‌خوانی، به مناسبت بزرگداشت سعدی برگزار شد