Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد جمعه‌شب در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی انگلیسی گفت: جهان نتوانست در مقابله با کووید۱۹ به شکلی مشخص و هماهنگ شده گردهم بیاید. هر کشوری با سیاست خود اقدام کرد؛ کشورهای مختلف با چشم‌اندازهای مختلف، راهبردهای مختلف و این امکان شیوع ویروس را فراهم کرد.

گوترش در پاسخ به این پرسش که آیا منظور او از طرح این مساله تنش جاری میان آمریکا و چین است که باعث عدم هماهنگی در جهان شد، گفت: واضح است که اکنون راهبری در جهان نداریم؛ این فقط زمان ممکن است که کشورهای کلیدی در جهان و قدرت‌ها مهم جهانی بتوانند گرد هم بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کل سازمان ملل در واکنش به ادعای دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر عدم موفقیت سازمان جهانی بهداشت در اطلاع‌رسانی به موقع درباره کووید۱۹ و قطع کمک‌های مالی واشنگتن به این سازمان، به طور ضمنی از این اقدامات انتقاد کرد.

وی گفت: به باور من ضرورت دارد که منابع سازمان جهانی بهداشت را تا حد ممکن به صورت حداکثری حفظ کنیم، چرا که در شرایط کنونی تامین منابع به ویژه برای کشورهای در حال توسعه مهم است. امروز نگرانی مهم من جهان در حال توسعه است.

ویروس کرونا موسوم به کووید۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

کرونا اکنون تقریبا به همه کشورهای جهان رسیده و کشورها برای مقابله با شیوع آن قوانین محدودکننده‌ای وضع کرده‌اند؛ مدارس و مراکز آموزشی در اکثر کشورهای جهان تعطیل شده و آموزش از راه دور جایگزین آموزش حضوری گشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آنتونیو گوترش سازمان ملل کرونا کل سازمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۷۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس بین‌المللی آبزی پروری نوآورانه با حضور پژوهشگران جهانی در گرگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان سید حسین حسینی فر دبیر علمی همایش گفت : در این کنفرانس دانشمندان ۱۰ کشور جهان شامل  آمریکا ، هند ،کانادا ، انگلیس ، پرتقال ، مالزی ، نیجریه ، بلژیک ، ایتالیا و پاکستان به صورت آنلاین حضور داشتند و پژوهش های خود را به ویژه در زمینه غذای آبزیان و ماهیان خاویاری به اشتراک گذاشتند.

رقیه صفری دبیر اجرایی همایش هم گفت : در این کنفرانس دو روزه راهکارهایی برای پیشرفت آبزی پروری ارائه می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود
  • سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌ های غزه فاجعه‌آمیز است
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • کنفرانس بین‌المللی آبزی پروری نوآورانه با حضور پژوهشگران جهانی در گرگان
  • لغو عضویت ایران در سه سازمان جهانی؛ گاف تازه دولت؟
  • سازمان بهداشت جهانی باردیگر خواستار حمایت از بیمارستان‌های غزه شد
  • آلوده‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد