Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کتاب«گردان نهم» کارنامه عملیاتی گردان حبیب‌بن‌مظاهر لشکر ۲۷ «محمّد رسول الله (ص)» در دفاع مقدس است که توسط انتشارات تاریخ انتشار: 02:00 - 13 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۶۶۴۷

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی انتشارات ۲۷ بعثت، کتاب «گردان نهم» گزارش عملکرد و کارنامه کاری گردان حبیب ابن مظاهر شامل ۱۲ فصل است، گل‌علی بابایی در این فصول به چگونگی شکل‌گیری گردان حبیب‌بن مظاهر پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنان شهید همت از فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله آغازگر کتاب است، در این سخنان می‌خوانیم: امروز شما با کوله‌باری از خاطرات و درس‌های عبرت به شهر‌ها و خانه‌هایتان بازمی‌گردید. این مسئولیت بزرگ بر دوش شماست تا آنچه را که شاهد بودید، برای مردمی که در پشت جبهه تشنه دانستن این حقایق هستند، بازگو کنید. برای نسل‌های آینده به یادگار بگذارید.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه تازه‌‌ترین خبرها از انتشارات ۲۷ بعث اینجا کلیک کنید

«جنگ تحمیلی تاوان انقلاب» نخستین فصل کتاب است، پس از آن ماجرای شکل‌گیری گردان حبیب در فصل‌هایی با عناوین «توقف دشمن»، «گردان نهم»، «گمشده در عملیات»، «به فرماندهی حاج علی»، «از گرمدشت تا کوت‌سوار» و «دوئل در خین» ادامه می‌یابد.

بخشی از کتاب:
بچه‌های گردان حبیب، مقداد و میثم به دلیل آتش سنگین دشمن روی مواضع ما (جاده اهواز-خرمشهر) مثل برگ خزان روی زمین می‌افتادند. آتش بازی دشمن به قدری زیاد بود که شیرازه‌ی گردان حبیب از هم پاشید. برای سروسامان دادن به این وضعیت، برادر وزوایی؛ فرمانده محور، برادر ورامینی؛ جانشین گردان مقداد و برادر موحّد؛ فرمانده گردان حبیب، تلاش می‌کردند تا ضمن توجیه نحوه‌استقرار نیروها، آن‌ها را برای مقابله با پاتک‌های سنگین دشمن آماده کنند. مشکل کار این‌جا بود که به دلیل عدم الحاق بین تیپ ۲۷ و تیپ‌های همجوار، عراقی‌ها کاملا روی خط ما اشراف داشتند و همین امر باعث تسلّط آن‌هاروی موضع ما شده بود و نیرو‌های دشمن، در هر دو سر خاکریز، مثل باران بهاری تیر و ترکش روی نیرو‌های دشمن سر بچه‌های این سه گردان سرازیر می‌کردند. چاره‌ای جز مقاومت نداشتیم. هر چه آفتاب بیشتر بالا می‌آمد، جنگیدن هم سخت‌تر می‌شد. بیشتر از همه مسمومیت غذایی، بچه‌ها را اذیت می‌کرد. اسهال، بی‌حالی و بی‌آبی دیگر رمقی برای ما باقی نگذاشته بود. امّا این‌جا سرپلی بود که باید حفظ می‌شد.

کتاب حاضر با ۷۵۲ صفحه در سال ۱۳۹۲ توسط نشر ۲۷ بعثت منتشر گردید و هم اکنون به چاپ دوم رسیده است.

 انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات گردان حبیب گردان نهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۷۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

القسام: حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی، محاسبات دشمن را بهم ریخت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «ابوعبیده» سخنگوی نظامی گردان‌های عزالدین القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) امروز سه‌شنبه به مناسبت گذشت ۲۰۰ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی، پیام ویدئویی منتشر کرد.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل پس از عملیات طوفان الاقصی به جز رسوایی و ننگ، چیزی عایدش نشده است، گفت: ۲۰۰ روز گذشت و ارتش اسرائیل همچنان در باتلاق غزه گرفتار مانده و فقط مشغول کشتار و تخریب بیشتر است.

سخنگوی نظامی گردان‌های عزالدین القسام، با تأکید بر اینکه پاسخ جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل، محاسبات دشمن را به هم ریخت، بیان کرد: که اُبُهت رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی، فقط طی ۶۰ دقیقه از بین رفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نکات اساسی سخنرانی «ابوعبیده» از نگاه عبدالباری عطوان
  • سخنرانی اخیر ابوعبیده، نویدبخش پیروزی مقاومت بود
  • لبیک اردنی‌ها به دعوت سخنگوی گردان‌های قسام
  • القسام: حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی، محاسبات دشمن را به هم ریخت
  • ابوعبیده: پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد
  • واکنش ایران قواعد جدیدی را پایه گذاری کرد
  • دشمن در شن‌های غزه گیر افتاده است | پاسخ ایران قواعد جدیدی ایجاد کرد
  • القسام: حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی، محاسبات دشمن را بهم ریخت
  • سخنگوی گردان های القسام: دشمن در شن‌های غزه گیر افتاده است
  • رونمایی از کتاب "نگاهی به عملکرد شرکت‌های دولتی"