Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@13:37:52 GMT

افزایش کیفیت و ارزش گاز مایع فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۸۱۲۵

افزایش کیفیت و ارزش گاز مایع فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی

ساعت24 -مدیر پالایشگاه سوم پارس جنوبی گفت: پروژه کاهش توتال سولفور LPG (گاز مایع) تولیدی پالایشگاه با یکی از پارک‌های علم و فن‌آوری کشور در حال انجام است که خروجی آن منجر به افزایش کیفیت و ارزش محصول، کاهش تولید ضایعات و آلاینده‌های محیط زیستی و همچنین ایجاد روش جدیدی برای تصفیه LPG خواهد شد.

«محمد شفیع موذنی» امروز (شنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: در سال جاری با توجه به نامگذاری انجام شده توسط مقام معظم رهبری و در ادامه برنامه سال‌های قبل در راستای تولید داخل و حمایت از کسب و کارهای داخلی، کمیته‌های ساخت داخل و خودکفایی مجتمع فعال‌تر خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تمام تلاش جهت استفاده از خدمات ساخت داخل در تأمین تجهیزات مورد نیاز پالایشگاه ، به کار گرفته خواهد شد، گفت: همکاری با شرکت‌های دانش بنیان جهت رفع مشکلات پالایشگاه و بهینه‌سازی فرآیندها در دست اقدام است.

مدیر پالایشگاه سوم پارس جنوبی افزود: در همین راستا پروژه کاهش توتال سولفور LPG تولیدی پالایشگاه با یکی از پارک‌های علمی فن‌آوری کشور در حال انجام است که خروجی آن منجر به افزایش کیفیت و ارزش محصول، کاهش تولید ضایعات و آلاینده‌های محیط زیستی و همچنین ایجاد روش جدیدی برای تصفیه LPG خواهد شد.

مؤذنی اظهار داشت: بر اساس اهداف تعیین شده برای سال جاری و با نگاه به شعار «جهش تولید» برنامه‌هایی جهت کاهش توقفات اضطراری و برنامه‌ریزی شده، بهینه‌سازی شرایط فرآیندی، افزایش میزان تولید اتان در پالایشگاه تهیه شده است که به افزایش تولید پالایشگاه منجر خواهد شد.

به گفته وی، پالایشگاه در راستای حل مشکلات و ارتقا کیفیت و کمیت محصولات با شرکت‌های مختلف داخلی در خال همکاری است که از جمله می‌توان به ساخت داخل غربال‌های مولکولی، پیگیری ساخت کاتالیست جیوه با شرکت‌های دانش بنیان نام برد. این کاتالیست از اهمیت زیادی در تولید پالایشگاه برخوردار بوده و تاکنون از منابع خارجی تامین می‌شده است.

موذنی افزود: ارتقا کیفیت محصول ال.پی.جی پالایشگاه با کمک پارک علم و فناوری، انجام پروژه‌های پژوهشی مرتبط با افزایش کارایی مبدل‌های حرارتی و کاهش مصرف انرژی در پالایشگاه، استفاده از خدمات شرکت‌های دانش بنیان جهت افزایش کارایی فیلترهای گاز ورودی، تعمیر و راه‌اندازی مجدد کمپرسور هوای پالایشگاه با استفاده از خدمات شرکت‌های داخلی و رفع نیاز از خرید خارج از مهم‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته پالایشگاه سوم در حوزه ساخت داخل است.

منبع :ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: پارس جنوبی گاز ساخت داخل خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۸۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار تولید مواد اولیه دارویی در خودکفایی صنعت داروسازی

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، ضرورت تولید مواد اولیه دارویی خصوصاً داروهای استراتژیک و صادرات داروهای ساخت داخل را ضروری عنوان کرد و گفت: با توجه به کیفیت بالا و قیمت مناسب داروی ساخت داخل، به نظر می‌رسد تسهیل شرایط صادرات دارو از کریدورهای قانونی راهکار مناسبی برای توسعه مارکت‌های فراسرزمینی باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضرورت دسترسی به فرمولاسیونی در حوزه مکمل‌های دارویی را خواستار شد و افزود: نیازمند پژوهش‌هایی متناسب با نژاد ایرانی در این حوزه هستیم.

وی ادامه داد: امروزه مکمل‌ها از بحث‌های فانتزی عبور کرده و چنانچه پیوست علمی داشته باشد اثرگذاری بالایی خواهد داشت.

زالی، نسبت به مصرف غیرمنطقی و خودسرانه مکمل‌های دارویی انتقاد کرد و افزود: استفاده افراطی این داروها نه تنها باعث بهبود شرایط بدن فرد نمی‌شود بلکه در برخی موارد آسیبی که به کبد و کلیه می‌رساند بسیار خطرناک است.

کد خبر 6079074 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • کاهش نرخ مالیات بر واحدهای تولید برای سومین سال پیاپی
  • ساخت دومین پالایشگاه تولید پلاسما با ظرفیت ۴۰۰ هزار لیتر
  • کدام پالایشگاه‌ ها بیشترین افزایش تولید و فروش را در سال ۱۴۰۲ داشته‌اند؟
  • خودکفایی صنعت داروسازی با ورود به تولید مواد اولیه دارویی
  • آثار تولید مواد اولیه دارویی در خودکفایی صنعت داروسازی
  • پولیش رنگ نانویی به کمک خودروسازان آمد
  • امضای قراردادهای اجرایی طرح فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی
  • پولیش رنگ نانویی به کمک خودروسازان آمده است
  • بهره‌برداری از پولیش رنگ نانویی در شرکت‌های تامین‌کننده قطعات خودرو
  • استفاده از پولیش رنگ نانویی در قطعات خودرو