Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@18:50:14 GMT

بهره‌برداری از سالن مسافری پایانه مرزی سرو

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۸۲۸۱

بهره‌برداری از سالن مسافری پایانه مرزی سرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ارسلان شکری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی افزود: تکمیل این طرح عمرانی مهم که در مرز آذربایجان‌غربی با استان حکاری (Hakkari) ترکیه قرار داشته و در فاصله ۵۵ کیلومتری ارومیه واقع است، در کاهش مشکلات مسافران ورودی و خروجی بین ایران و ترکیه در مرز سرو بسیار موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شکری اضافه کرد: برای اجرای این طرح، ۲۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است.  

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح، گامی مهم در تحقق رویکرد سازمان مبنی بر توسعه خدمات کمی و کیفی در پایانه‌های مرزی به‌عنوان ویترین نظام مقدس جمهوری اسلامی برداشته می‌شود.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: این ساختمان شامل سالن مسافری ۲ طبقه، زیرزمین و محوطه به همراه منبع آب ۲۸۰ مترمکعبی است.  

شکری گفت: زیربنای کل این طرح، چهار هزار و ۱۶۰ مترمربع بوده و محوطه آن به بیش از هفت‌هزار مترمربع می‌رسد.  

سرو یکی از مرزهای پنج‌گانه آذربایجان‌غربی و مرزهای سه‌گانه ایران با ترکیه به شمار می‌رود.  

این مرز در ۵۵ کیلومتری شهر ارومیه به عنوان مرکز آذربایجان‌غربی قرار دارد و این استان را به شهرهای یوکسک اوا (yuksek ova) و حکاری (hakkari ) در جنوب شرق ترکیه وصل می‌کند.  

کد خبر 507044 برچسب‌ها سفر - مسافران استان آذربایجان غربی پایانه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سفر مسافران استان آذربایجان غربی پایانه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۸۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت

داریوش امانی معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: در بحث زیرساخت‌ها اقداماتی در مسیر‌های منتهی به پایانه مرزی در حال انجام است، بر اساس پیش‌بینی‌ها یک هفته قبل از اربعین حسینی پروژه‌ها تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: قسمتی از این پروژه‌ها مربوط به روکش آسفالت، رفع نقاط حادثه‌خیز، روشنایی، نصب نیوجرسی و تابلو علائم بوده که در حال انجام است.

معاون وزیر راه بیان کرد: سال گذشته پروژه‌های بسیاری در پایانه‌های مرزی انجام گرفت، در این خصوص حجم زیادی از مطالبات پیمانکاران به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت پیش بینی شده است.

امانی یادآور شد: پروژه‌هایی که در پایانه‌های مرزی انجام می‌شود مربوط به بحث بهسازی و بازسازی سرویس‌های بهداشتی، افزایش سایبان‌ها، مه‌پاش و ایجاد تونل‌های سرد در این ایام گرم از سال است.

معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام تاکید کرد: در پایانه برکت مهران نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش سایبان‌ها، سرویس‌های بهداشتی و مسقف کردن سازه‌ها در این محوطه انجام شده است.

وی بیان کرد: در بحث ناوگان حمل و نقل نیز که چندین سال است با مشکل نوسازی مواجه هستیم نشست‌هایی برگزار شده است تا بتوانیم تعدادی اتوبوس را از خارج از کشور وارد و از ظرفیت کارخانجات و صنایع بزرگ نیز در این ایام و در زمان مسیر رفت زوار بهره بگیریم.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می شود
  • ثبت بیش از ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته
  • کشف گوشی قاچاق در نوار مرزی استان آذربایجان غربی
  • بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است