Web Analytics Made Easy - Statcounter

بارش‌های کم سابقه در مناطق مختلف خراسان رضوی تبدیل به روان آب و در مناطقی نیز موجب بروز سیلاب شد.

ســیلاب ناشــی از این بارش‌ها موجب انسداد مســیر‌های روســتایی، تخریب منازل و حتی محبوس شدن سرنشینان خودرو‌های سواری شد.

۱۱ مسیر روستایی مسدود شد

ابراهیم نصری  مدیــرکل راهــداری و حمل و نقــل جاد‌های خراسان رضوی گفت: در پی بارش پنجشنبه شب باران راه ارتباطی ۱۱ روستا در کلات مسدود شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در پی بارش‌های صورت گرفته در پنجشنبه شــب راه ارتباطی ۱۱ روستا در کلات مسدود اعلام شد که روستا‌های یاد شده عبارتند از؛ آبگرم، باغگاه، خواجه روشــنایی، ســیرزار، مؤمن آباد، بامچنار، سنگ دیوار، بابافرجی، چهارراه، خاکستر و الئیــن کهنه کــه به دلیل وقوع ســیلاب و آبگرفتگی راه آن‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است.     مدیــرکل راهــداری و حمل و نقــل جاد‌های خراســان رضوی ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر ۱۱ راه روســتایی مذکور، راه هفت روستا در شهرستان‌های کلات، خوشــاب و چناران این استان که در پی بارش‌های ۴۸ ساعت قبل بسته شده بودند نیز همچنان مسدود است.

۶ راه روستایی خوشاب  بازگشایی شد

عبــاس رباط جزی سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاد‌های خوشــاب گفت: راه ۶ روستای این شهرستان که شب قبل در پی بارش شــدید باران و سیلاب مسدود شده بود بازگشایی شد.
او افزود: نیرو‌های اداره راهداری و حمل و نقل جاد‌های خوشــاب پس از کاهش بارندگی و حجم ســیالب، عملیات بازگشایی راه‌های روســتا‌یی نوروزی، سرخ، بابالنگر، داراب، یام و گلگنبد را آغاز و جاده‌ها را به طور کامل باز کردند.
سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاد‌های خوشــاب ادامه داد: ســیالب شدید سبب آببردگی آبنما‌های برخی از این راه‌های روستایی شد و تردد در آن‌ها را برای ساعاتی دچار مشکل کرد.

نجات پنج نفر از سیلاب توسط هلال احمر قوچان

مســعود برازنده رئیــس جمعیت هلال احمر قوچان گفت: در ســاعت ۱۹ یازدهم اردیبهشت ماه حادثه ای مبنی بر گرفتار شدن یک خودرو در محور روستای جعفرآباد به عوامل پایگاه شهید یوسف کلاهدوز هلال احمر قوچان اعلام شد و عوامل پایگاه به محل حادثه
اعزام شدند.
او افزود: عوامل پایگاه پس از تالش فراوان با استفاده از تکنیک‌های نجات در سیلاب، افراد را از خودرو گرفتار شده در سیلاب نجات دادند و  به مکان امن منتقل کردند.
رئیــس جمعیت هلال احمر قوچان درباره علت وقوع این حادثه، ادامه داد: راننده قصد عبور از سیلاب و رفتن به روستا را داشته که به علت شدت جریان سیل خودرو از مسیر جاده روستا منحرف و به داخل جریان سیلاب وارد می شود.

ویرانی ۱۰ خانه در طرقبه بر اثر سیل

 سید حسن حسینی فرماندار بینالود «طرقبه - شاندیز» گفت: بارش باران و سیلاب شب قبل به  ۱۰ واحد مسکونی در روستای اردمه بخش طرقبه این شهرستان خسارت وارد کرد.     او افزود: علاوه بر خسارت ۱.۵ میلیارد ریالی به منازل روستای یاد شده، معابر عمومی روستای اردمه ۵۰۰ میلیون ریال و راه ارتباطی آن نیز ۱.۵ میلیارد ریال خسارت دیده اند.

فرماندار طرقبه - شاندیز ادامه داد: بارش‌های شب قبل همچنین به پنج استخر غیرمجاز ذخیره آب در این منطقه حدود ۵۰۰ میلیون ریال خسارت وارد کرده است به گونه‌ای که این استخر‌ها برای مرمت نیازمند لایروبی هستند.

تخلیه آب از سه واحد مسکونی در روستای حصار قوچان

مسعود برازنده رئیس جمعیت هلال احمر قوچان گفت: در پی وقوع باران شدید در شب قبل تعداد ۳ واحد مسکونی در روستای حصار دچار آب گرفتگی شده بود که توسط نیرو‌های شعبه تخلیه آب از این منازل صورت گرفت.
او ادامه داد: اعضا تیم امداد و نجات شعبه در ساعت ۱۰ صبح در روستای حصار واقع در ۴۰ کیلومتری محور قوچان به چناران حاضر شده و تخلیه آب را با استفاده از پمپ‌های انجام داده و در ساعت ۱۲ این عملیات امدادرسانی به پایان رسیده است.   تخلیه آب از پنج واحد مسکونی در روستای دیزادیز قوچان
رئیس جمعیت هلال احمر قوچان ادامه داد: امروز در پی وقوع بارش شدید باران و تگرگ تعداد ۵ واحد مسکونی در روستای دیزادیز دچار آب گرفتگی شده بود که توسط نیرو‌های شعبه و با همکاری اهالی روستا تخلیه آب از این منازل صورت گرفت.  
برازنده در تشریح علت آب گرفتگی منازل، بیان کرد: با توجه به شدت سیل چند خودرو‌ که دریکی از کوچه‌های روستا پارک بوده اند جابه جا شده و باعث انسداد کوچه و ورود آب به این منازل شده بود همچنین در این حادثه خساراتی نیز به تعدادی از دام‌های یکی از اهالی روستا وارد شده بود و تعدادی از خودرو‌های نیز آسیب دیده بودند./ باشگاه خبرنگاران جوان

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: واحد مسکونی در روستای هلال احمر قوچان جمعیت هلال احمر تخلیه آب پی بارش بارش ها شب قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۸۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار استاندار خراسان رضوی با اهالی روستای گجوان در دهستان درز آب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در جریان سفر به بخش مرکزی شهرستان مشهد با اهالی روستای گجوان در دهستان درز آب دیدار و گفتگو کرد.

وی طی این دیدار‌ها که در مسجد امام حسین (ع) این روستا برگزار شد، به طور مستقیم پاسخگوی مطالبات اهالی روستای گجوان بود و دستورات لازم را خطاب به مدیران برای تسهیل مشکلات صادر کرد.

در حاشیه برگزاری این دیدار‌ها با نماینده عالی دولت در خراسان رضوی، میز خدمت دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد و نمایندگان ادارات کل پاسخگوی مطالبات مردم این محدوده بودند.

دیگر خبرها

  • دسترسی ۱۰۰ روستای نیکشهر مسدود است؛ سیلاب جان ۲ نفر را گرفت
  • دسترسی ۱۰۰ روستای نیکشهر مسدود است/ سیلاب جان ۲ نفر را گرفت
  • گازکشی نشدن برخی از محله‌های روستای بهارستان و دردسرساز شدن آن برای اهالی
  • کمبود آب شرب سه روستای تایباد خراسان رضوی برطرف شد
  • قطع برق ۲۲۸ روستای سیستان وبلوچستان براثر سیلاب
  • قطع برق ۲۲۸ روستای سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب
  • بی‌احتیاطی هنگام سیلاب هرمزگان / ۳ نفر کشته شدند
  • صدای آرامش بخش باران در دل طبیعت روستای چهارتکاب + فیلم
  • رونق صنعت کشاورزی و گردشگری روستای کرد علیا
  • دیدار استاندار خراسان رضوی با اهالی روستای گجوان در دهستان درز آب