Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مردم گیلان قدردان تلاش‌های مجاهدانه «مدافعان سلامت» هستند که با حضور در خط مقدم مقابله با کرونا از جسم و روح خود برای درمان بیماران مایه گذاشتند. ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، شواهد نشان می‌دهد که استان گیلان در مرحله کنترل نسبی ویروس کرونا قرار دارد و شرایط استان باثبات است اما این امر به‌معنای پایان بحران کرونا نیست و با توجه به اینکه هنوز واکسنی برای این بیماری کشف نشده لازم است که مردم گیلان همچنان به توصیه‌ها و تاکیدات وزارت بهداشت و درمان مبنی بر عدم حضور در تجمعات و اماکن شلوغ توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به مدیریت موج نخست اپیدمی کرونا در استان گیلان و مهار نسبی آن اظهار داشت: مهار نسبی کرونا به‌معنای پایان این بحران نیست و با وجود اینکه شرایط گیلان در شیوع ویروس کرونا تحت کنترل نسبی و مدیریت است اما هنوز در بستر این اپیدمی درحال حرکت هستیم.

محمدرضا نقی‌پور با بیان اینکه هنوز تعداد زیادی از هموطنان ما در معرض خطر این بیماری قرار دارند و روزانه بسیاری از آنان مبتلا و برخی نیز در مراکز درمانی بستری می‌شوند افزود: از آنجا که هنوز واکسن موثر و درمان استانداردی برای این بیماری کشف نشده لذا فعلاً تنها راه کنترل و مقابله با این اپیدمی، رعایت مسائل حفاظت فردی و فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی است.

بزرگ‌ترین انبار جارو در نهاوند دچار آتش‌سوزی شد+ فیلمروایت تسنیم ‌از خدمت صادقانه معلم کاشانی با‌ عارضه‌های جسمانی / این معلم بعد از 32 سال خدمت هنوز استخدام نیست + فیلم‌‌توزیع بسته‌های معیشتی و غذاهای گرم بین‌ خانواده‌های نیازمند در اردبیل / قدردانی از کمک‌های سپاه + فیلم

وی با اشاره به تلاش‌ و مجاهدت‌ کادر درمان در خط مقدم مقابله با کرونا اظهار داشت: اگر امروز در مرحله مدیریت این بیماری در گیلان قرار داریم هزینه‌های بسیاری در این مسیر دادیم که بخش عمده‌ای از هزینه‌های درمان بر روی دوش کادر سلامت بوده است که همواره از جسم و روح خودشان برای مقابله با کرونا و درمان بیماران مایه گذاشتند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: با تلاش‌های موثر کادر درمان استان توانستیم از موج نخست این اپیدمی که بسیار سنگین هم بوده عبور کنیم و برای قدردانی از زحمات آنان لازم است که همچنان توصیه‌های بهداشتی جدی گرفته شود تا موج دوم اپیدمی کرونا به ایثارگران عرصه سلامت تحمیل نشود.

یکی از شهروندان گیلانی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ضمن قدردانی از تلاش ایثارگرانه کادر درمان اظهار داشت: از تمام پرستاران و پزشکانی که در طول این مدت همانند رزمندگان زمان جنگ در خط مقدم مقابله با کرونا حضور موثر داشتند تشکر می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: اگر رزمندگان اسلام در صحنه‌های جنگ با خمپاره و موشک‌های دشمن روبه‌رو بودند پرستاران و پزشکان ما نیز در طول این مدت با ویروس منحوسی سروکار داشتند که خطر آن کمتر از خمپاره و موشک نبود.

این شهروند با بیان اینکه مردم گیلان مردمی با فرهنگ هستند و می‌دانند که با یک بحرانی روبه‌رو هستیم که باید با تلاش و همراهی یکدیگر از آن عبور کنیم ابراز داشت: به همشهریانم توصیه می‌کنم که بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند و از حضور در اماکن شلوغ پرهیز کنند زیرا شرایط هنوز عادی نیست.

یکی از بانوان گیلانی نیز به لزوم در خانه ماندن و خروج از منزل جز در مواقع ضروری اشاره و بیان کرد: خودم در این ایام سعی کردم که حتماً در خانه بمانم و دلیل بیرون آمدنم این است که شاغل هستم البته اداره‌مان نیز به‌دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل بود و 15 روز است که مجدداً فعالیت می‌کند و بنده از 7 صبح سرکار بودم و بدون اینکه به جای دیگری بروم درحال برگشت به منزل هستم.

وی ضمن قدردانی از تلاش پرستاران و پزشکان زحمتکش در خط مقدم مقابله با ویروس منحوس کرونا خاطرنشان کرد: از پرستاران و پزشکان بابت زحماتشان تشکر می‌کنم و برای آنان آرزوی سلامتی دارم؛ ان‌شاءالله که دچار هیچ بلایی نشوند.

بانوی دیگری نیز به ضرورت عدم حضور در تجمعات و اماکن شلوغ اشاره و بیان کرد: اگر خودمان ناقل این بیماری باشیم درصورت حضور در این مکان‌ها باعث بیمار شدن دیگران می‌شویم پس بهتر است اصول بهداشتی را جدی بگیریم البته ما در این ایام سعی کردیم که جز در مواقع ضروری از منزل خارج نشویم و از ماسک و محلول ضدعفونی نیز استفاده می‌کردیم.

انتهای پیام/612/ش

R7877/P/S6,71/CT16

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خط مقدم مقابله مقابله با کرونا مردم گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۸۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی کشور امسال در تمام کشور اجرا می شود

کاظم وطن خواه اظهار داشت: خدمات آزمایشگاهی در حوزه سلامت کمتر دیده می‌شود، هرچند حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد تشخیص‌های حوزه سلامت منتج از آزمایش‌هاست که نشان دهنده جایگاه و اهمیت آزمایشگاه است.

وی یادآور شد: بالغ بر ۸ هزار آزمایشگاه در سطوح مختلف در کشور داریم که باید دسترسی به موقع و خدمات منصفانه و با کیفیتی را برای مردم فراهم کنند.

رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت اظهار کرد: در این زمینه برنامه ایجاد شبکه آزمایشگاهی را از سال گذشته دنبال کرده ایم، به این منظور که در اقصی نقاط کشور حتی مکان‌های صعب العبور آزمایشگاه‌های نمونه حضور داشته باشند و نمونه‌های آزمایشگاهی به سطوح بالاتر تخصصی ارجاع داده شوند.

وطن خواه افزود: به عبارت دیگر در این طرح هیچ فردی به خاطر یک کیت تخصصی لازم نیست از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ‌تر و مراکز استان‌ها سفر کند. خدمات باید در دسترس مردم باشد و در قالب این طرح نمونه گیری از آن ها انجام می‌شود و پس از ارجاع آزمایش، نتایج نیز به موقع در دسترس آن ها قرار می‌گیرد.

رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت با بیان این که این طرح از سال گذشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی منتخب شروع شده و نتایج خوبی به همراه داشته است، اظهار کرد: امسال بقیه دانشگاه‌ها نیز به این برنامه پیوسته و طرح به صورت سراسری اجرا می‌شود.

وطن خواه تصریح کرد: به جز ایجاد دسترسی برای مردم، این طرح با توجه به تحریم‌ها و محدودیت منابع ارزی در تهیه تجهیزات آزمایشگاهی، موجب بازآرایی و بهره برداری بهینه از منابع نیز خواهد شد و از موازی کاری‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق نشان داد ما می توانیم از هر نوع پدافندی عبور کنیم
  • مسوولان دماوند در امر جمع آوری سگ های بلاصاحب بیشتر تلاش کنند
  • قدردانی از اقدام حکیمانه‌ جمهوری اسلامی علیه رژیم صهیونیستی
  • طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی کشور امسال در تمام کشور اجرا می شود
  • فراخوان حماس برای حضور فلسطینی ها در مسجد الاقصی
  • عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد
  • قدردانی آیت الله نورمفیدی از تلاش‌ها و خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان 
  • سنگینی هزینه‌های درمان روی دوش مردم
  • ده روسی: با احترام به میلان، ما صعود می‌کنیم
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد