Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@10:57:21 GMT

مرگ ۲۲۵ نفر عابر پیاده در مازندران

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۹۱۲۶

مرگ ۲۲۵ نفر عابر پیاده در مازندران

علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه تعداد ۲۲۵ نفر از عابران پیاده پارسال در بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۴ درصد افزایش داشت، گفت: ۱۵۵ نفر از جان باختگان مرد و بقیه زن بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی پارسال را  ۶۵۴ اعلام کرد و افزود: ۳۴ درصد از کل تلفات حوادث رانندگی سال گذشته عابران پیاده هستند.

عباسی گفت: خرداد با ۲۸، مرداد با ۲۷، بهمن با ۲۳ فوتی بیشترین ماه و دی ماه با ۸ فوتی کمترین ماهی بود که این اتفاق در آن به ثبت رسید.

کمترین و بیشترین تلفات تصادف عابران پیاده در مازندران

علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: بالاترین آمار فوتی‌های عابران پیاده در شهرستان‌های  بابل  با ۲۹، ساری با ۲۴ و آمل ۲۳  مورد و  گلوگاه با یک مورد کمترین شهر گزارش شده است.

او افزود: بیشترین نوع وسیله درگیر با عابران پیاده را خودروی سواری با ۷۳ درصد ثبت شده است که در آن  پراید با ۵۵ نفر بیشترین و پیکان با ۵ نفر کمترین  است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران در خصوص افزایش سن سالمندی گفت: این افزایش ایجاب می‌کند رانندگان در هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابران، بخصوص عابرین سالمند داشته باشند.

عباسی افزود: سالمندان به علت وجود مشکلات مفصلی اسکلتی و در نتیجه تحرک و عکس العمل کند نمی‌توانند خود را هنگام حوادث رانندگی از مهلکه نجات دهند و از طرف دیگر به علت بیماری‌های مزمن پوکی استخوان میزان شکستگی و در نتیجه بستری در بیمارستان افزایش می‌یابد که این خود ریسک مرگ و میر را در سالمندان بالا می‌برد.

بیشتر بخوانید: ۶۴۰ نفر قربانی حوادث رانندگی در مازندران

انتهای پیام/ م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پزشکی قانونی مازندران تصادفات جاده ای حوادث رانندگی عابران پیاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۹۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت زیرگذر عابر پیاده بلاک کرج کردان برای عبور ایمن شهروندان

تین نیوز

مدیرکل راه آهن تهران گفت: باتوجه به عبور ناایمن شهروندان و دانش آموزان چند مدرسه از خطوط ریلی بلاک کرج کردان در محدوده مهرشهر کرج، ظرف مدت یک روز زیرگذر در این محدوده احداث شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت راه آهن، علی کاظمی منش، مدیرکل راه آهن تهران گفت: با توجه به عبور نا ایمن شهروندان و دانش آموزان چند مدرسه از خطوط ریلی بلاک کرج کردان در محدوده مهرشهر کرج، ظرف مدت یک روز زیرگذر در این محدوده احداث شد.

در این عملیات، خاک برداری به میزان ۱۰۰ مترمکعب و نصب ۱۲ عدد باکس بتنی پیش ساخته، انجام و کارهای تکمیلی صورت گرفت و با برنامه ریزی به عمل آمده هیچ تداخلی در سیر قطارها ایجاد نشد.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح ضمن تسهیل و ایمن سازی عبور و مرور شهروندان، خطر برخورد با قطار نیز به میزان چشمگیری کاهش می یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برخورد مرگبار جرثقیل نیسان با عابر پیاده
  • راننده نیسان عابر پیاده‌ای را کشت
  • برخورد شدید جرثقیل نیسان با عابر پیاده حادثه ساز شد
  • ساخت زیرگذر عابر پیاده بلاک کرج کردان برای عبور ایمن شهروندان
  • ورود نسل جدید پل‌های عابر پیاده به تهران
  • ­چاقی نیمی از کودکان تهرانی
  • فوتی های حوادث کار در مازندران ۲۰ درصد افزایش یافت
  • بزرگراه‌های خطرناک تهران کدامند؟
  • خطرناک‌ترین بزرگراه‌های تهران برای عابران پیاده
  • خطرناک ترین بزرگراه‌های تهران برای عابران پیاده