Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@21:29:39 GMT

دستان پرمحبت معلم چشم‌انداز آینده کشور را ترسیم می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۰۷۸۱

دستان پرمحبت معلم چشم‌انداز آینده کشور را ترسیم می‌کند

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با اشاره به اینکه معلمان فرهنگ‌سازان جامعه هستند گفت: نقش معلمان در جامعه اسلامی نقش اول است و دستان پرمحبت معلمان چشم‌انداز آینده مردم و کشور را ترسیم می‌کند.

حجت‌الاسلام«محمدمهدی راشدی‌نوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با تبریک و گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: دلیل سلام فرستادن فرشتگان به پیامبر(ص)، ماموریت رسالت و تعلیم و تربیت و انسان‌سازی ایشان نسبت به جامعه بشری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه از آنجایی که کار معلم تربیت و پرورش انسان سالم است، پیامبر اکرم(ص) فرمودند: خدا و ملائکه همه بر معلم سلام می‌فرستند افزود: آنچه که به افراد جامعه هویت و شخصیت می‌دهد تعلیم و تربیت صحیح و فرهنگ شایشته است که سنگ بنای انسان و تمدن یک جامعه است.

 

وی با اشاره به اینکه معلمان فرهنگ‌سازان جامعه هستند و به همین دلیل آحاد جامعه باید معلم را با دید تعظیم و تکریم نگاه کنند گفت: نقش معلمان در جامعه اسلامی نقش اول است و دستان پرمحبت معلمان چشم‌انداز آینده مردم و کشور را ترسیم می‌کند.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری تصریح کرد: به وجود همه معلمان متعهدی که در دوران کرونا به‌خاطر علاقه به امر تعلیم و تربیت و احساس مسئولیت معلمیشان حتی بر روی تخت بیمارستان به امر تدریس می‌پردازند و یا وقتی که احساس می‌کنند دانش‌آموزانشان از امکانات فضای آموزشی محروم هستند، حاضرند خطرات را بپذیرند و در حیاط مدرسه و نقاط دوردست، کلاس درس تشکیل دهند تا دانش‌آموزان از پیشرفت تحصیلی محروم نمانند، افتخار می‌کنم.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه شهید علامه مطهری در میان همه ویژگی‌های خوب دو ویژگی برجسته توأم کردن علم و دانش با ایمان و معنویت و اخلاق را داشت خاطرنشان کرد: تعلیمی مفید و سودبخش است که جان را زنده و یاد و ذکر خدا را در دل احیا و تقویت کند.

 

وی با بیان اینکه علم اگر در راستای احیای جان، روح و معنویت موفق نباشد، علم نیست اظهار کرد: علی‌رغم ویژگی‌های شایسته و مثبت فراوان معلمان و نقش ایثارگرانه‌شان در تعلیم و آموزش دانش‌آموزان، اما در نقش‌آفرینی و احیای جان، اخلاق و معنویات متربیان و متعلمان با آنچه که باید باشد، فاصله زیاد است و انتظار از همه معلمان این است که در این عرصه همت را دوچندان کنند و یک جامعه سالم بسازند تا الگوی جامعه بشری امروز باشد.

 

 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته معلم تعلیم و تربیت شهید مطهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۰۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد

 کودکستان‌ها در فرآیند آموزش و پرورش به عنوان زیربنای نظام تعلیم و تربیت محسوب می شوند و باید در راستای سند تحول و توسعه کمی و کیفی این دوره مهم، گام های اساسی برداشته شود.

در همین راستا همتی‌فر، رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در فرایند مجوز دهی کودکستان‌ها، ما به موسسان آموزش‌های لازم را داده‌ایم و در انتهای آموزش گواهی صلاحیت مقدماتی را برای آن‌ها صادر کرده‌ایم.

وی افزود: همه مؤسسان باید گواهی صلاحیت را دریافت کنند. در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار متقاضی تأسیس کودکستان جدید در سراسر کشور داریم.

او با بیان این که دوره توانمندسازی برای مربیان کودکستان‌ها در حال طراحی است؛ افزود: دوره تربیت مربی ارشد، حلقه میانی آموزش مربیان رشته تخصصی آغاز شده است که دوره اول آن در ۸ استان برگزار شده و در بقیه استان نیز برگزار می‌شود.

گفتنی است که توانمندسازی نیروی انسانی از اولویت‌های آموزش و پرورش محسوب می‌شود. آموزش فشرده و کیفی تمام نیروهای کودکستان از جمله مهمترین رویکردهای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در کشورمان است.

گفتنی است که حضور در دوره‌های آموزشی اجباری و ضروری خواهد بود. شخصی که می‌خواهد در یک مرکز تربیتی خدمت کند باید دارای گواهینامه‌های لازم که در اساسنامه اشاره شده است، باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • ترسیم «چشم انداز» اقتصاد ایران در ۱۴۰۳
  • فرایند مجوز دهی کودکستان‌ها در سراسر کشور انجام شد
  • ظلمی به نام تنبیه بدنی
  • لزوم تربیت دانش آموز آینده ساز مبتنی بر ساحت‌های سند تحول بنیادین
  • نام خانوادگی چه تاثیری در شرایط تحصیلی و آینده دانش‌آموزان دارد؟
  • ارزیابان آزمون استخدامی معلمان از سوگیری شخصی پرهیز کنند
  • تعیین تکلیف معلم بلاگرها برای حفظ حریم خصوصی دانش‌آموزان و معلمان