Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد خیراندیش، رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت:به منظور طرح فاصله گذاری اجتماعی در گام دوم مبارزه با ویروس کرونا بازرسی بهداشتی همزمان با سراسر استان در همدان اجرا شد.

او با بیان ینکه در بازرسی از واحد‌های صنفی ۳۰۳ مورد اخطار به اصناف داده شده است افزود:  از این تعداد ۱۰۳ واحد از جمله ۷۸  نانوایانی ها است که به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و توجه نکردن به دستور بازرسان بهداشت محیط  و اصناف پلمب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان ادامه داد:در حال حاضر ۶۰۰ نانوایی در همدان فعال هستند که طی بازدید‌های انجام شده افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده بودند تذکر و آموزش‌های لازم را به آن‌ها داده شد ودر صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی پلمب می‌شوند.

خیراندیش با اشاره به اینکه از آغاز اجرای طرح نظارت بر اصناف به ویژه عرضه کنندگان مواد غذایی ۱۶ هزار مورد بازرسی انجام شده است اضافه کرد:  ۲۰ تیم در دو شیفت صبح و بعدازظهر بازرسی از اصناف را برعهده دارند .

او با بیان اینکه ثبت وضعیت سلامتی مردم در مرکز بهداشت هم همچنان ادامه دارد گفت مردم می‌توانند با سامانه ۱۹۰ مرکز بهداشت تماس بگیرند تا وضعیت سلامتی خود و اعضای خانواده را در سامانه سلامت ثبت کنند.

انتهای پیام/م

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی علوم پزشکی مرکز بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۰۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲.۵ برابری بازرسی های بهداشت محیط

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر جندقی، از افزایش دو برابری بسیاری از شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال در بسیاری از زمینه‌ها و شاخص‌های بهداشتی در حوزه بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی شاهد رشد ۲ تا ۲.۵ برابری بودیم.

وی افزود: مقدار مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته که امسال کشف و معدوم سازی و از چرخه مصرف خارج شد نسبت به سال گذشته ۹۲ درصد رشد داشت.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار ادامه داد: سنجش انجام شده از محیط و مواد غذایی و سطوح با دستگاه‌های پرتابل ۱۵۵ درصد یعنی بیش از ۲.۵ برابر نسبت به سال قبل رشد کرد.

جندقی اظهار کرد: در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ کل بازرسی‌ها شامل بازرسی از مراکز اقامتی، بین راهی، پایانه‌های مسافربری، مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی نسبت به سال ۱۴۰۲ از رشد ۷۸ درصدی برخوردار شد.

وی افزود: بازرسی از مراکز اقامتی ۴۱ درصد و بازرسی از اماکن بین راهی ۳۸ درصد رشد پیدا کرد و تعداد واحدهای صنفی تعطیل شده به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی امسال ۳۶ درصد افزایش یافت.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: شاخص کنترل کیفی آب و مواد غذایی اعم از نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد و کلرسنجی از منابع آب آشامیدنی نیز ۱۰۸ درصد رشد یافت.

وی با بیان اینکه بازرسان بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ از ۸ صبح تا ۸ شب فعال بوده و بازرسی‌ها متناسب با شرایط هر استان و شهرستان افزایش می‌یافت، خاطرنشان کرد: امسال مدت زمان بازرسی‌ها با توجه به نظر معاون بهداشت هر دانشگاه از ۱۲ ساعت تا ۲۴ ساعت در روزهای اداری و غیر اداری قابل افزایش بود.

کد خبر 6080144 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • ۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد
  • رشد ۲.۵ برابری بازرسی های بهداشت محیط
  • اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به همت دامپزشکی شهرستان اشکذر
  • بازدید بیش از شش هزار مورد از مراکز عرضه فرآورده های دامی
  • انجام بالغ بر ۹ هزار نوبت بازرسی بهداشتی از مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • عدم رعایت قوانین صنفی ۴ کافه بازی را در مشهد پلمب کرد
  • عدم رعایت قوانین صنفی چهار کافه بازی را در مشهد بست
  • انجام 13 هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت های بهداشتی
  • حکم تعزیرات حکومتی برای بیش از هزار واحد صنفی متخلف در امسال