Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@16:04:12 GMT

آتش‌سوزی پارک ملی نای‌بند بوشهر مهار شد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۱۵۱۱

آتش‌سوزی پارک ملی نای‌بند بوشهر مهار شد

ایسنا/بوشهر پس از وقوع یک فقره آتش سوزی در مراتع پارک ملی نای بند در استان بوشهر توسط محیط‌بانان مهار و کنترل گردید.

فرهاد قلی نژاد، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این خصوص عنوان کرد: آتش سوزی در پارک ملی نای بند در ارتفاعات روستای هاله رخ داد که با حضور به موقع و اقدامات سریع ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی نای بند، آتش سوزی در مساحت حدود یک هکتار مهار و از سرایت آتش و افزایش خسارت به مراتع و درختان بومی جلوگیری به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هر ساله با افزایش دما و خشکیدگی گیاهان علفی مراتع، احتمال وقوع آتش سوزی در فصل بهار و تابستان وجود دارد به همین دلیل از عمومی شهروندان تقاضامند است در هنگام ورود به طبیعت از افروختن آتش جلوگیری و از دامداران و روستائیان نیز می‌خواهیم که  دقت لازم را مبذول دارند و در صورت مشاهده هر گونه آتش سوزی، اطلاع رسانی سریع را به ادارات حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی به عمل آورند.

گفتنی است پارک ملی نای‌بند یکی از پارک‌های ملی مهم کشور بوده که دارای بخش‌های خشکی، دریایی بوده و زیستگاه انواع گونه‌های جانوری و گیاهی ارزشمند است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استان بوشهر محیط زیست آتش سوزي پارک ملی بوشهر پارك آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۱۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲ شکارچی در پارک ملی/ ۲۷ فشنگ چهار پاره کشف شد

رضا شاه حسینی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه محیط‌بانان پارک ملی کویر در کنترل معابر ورودی منطقه متوجه موارد مشکوک شدند، ابراز داشت: رد زنی حاکی از تردد دو نفر پیاده به سمت سیاه‌کوه بود.

وی ضمن بیان اینکه متخلفان به صورت غیر مجاز در حال تردد بودند، افزود: محیط‌بان‌ها پس از تحقیقات و کمین کردن در مسیر، موفق به شناسایی شکارچیان شدند.

رئیس اداره پارک ملی کویر گرمسار ضمن بیان اینکه دو متخلف دستگیر شدند، ابراز داشت: در رد زنی محل اختفا و بیتوته آنها پرداخته یک قبضه سلاح کمرشکن شکاری کشف شد.

شاه حسینی مقدم در ادامه تصریح کرد: تعداد ۲۳ عدد فشنگ ساچمه و ۲۷ عدد فشنگ چهار پاره و همینطور ۱۳ عدد فشنگ گلوله زنی دیگر کشفیات این پرونده است.

وی افزود: پرونده متخلفان برای ادامه سیر مراحل اداری به مراجع قضائی شهر گرمسار ارجاع داده شده است.

کد خبر 6081467

دیگر خبرها

  • بهره برداری از پاسگاه محیط بانی صیدوا در مهدیشهر
  • دستگیری ۲ شکارچی در پارک ملی/ ۲۷ فشنگ چهار پاره کشف شد
  • مرگ دردناک مرد میانسال در میان شعله‌های آتش
  • مهار آتش سوزی منزل مسکونی در ده مجنون کرمانشاه
  • احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع به دلیل غنی شدن پوشش گیاهی منطقه
  • آتش سوزی منزل مسکونی در محله ده مجنون کرمانشاه مهار شد
  • آتش سوزی سوله ۲ هزار متری در شیراز مهار شد
  • مهار آتش سوزی انبار کالا در شیراز
  • مهار آتش سوزی مجتمع قرآنی در تالش
  • مهار حریق گسترده یک مجتمع قرآنی در تالش