Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@19:26:21 GMT

آپدیت جدید اپل برای بازکردن قفل دستگاه با ماسک

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۱۶۱۲

آپدیت جدید اپل برای بازکردن قفل دستگاه با ماسک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، یک ویژگی در آپدیت جدید iOS به کاربران آیفون اجازه می دهد هنگام استفاده از ماسک راحت تر قفل گوشی خود را باز کنند. به این ترتیب از برداشتن ماسک  در شیوع ویروس کرونا جلوگیری می شود.

این ویژگی در آپدیتiOS.13.5 وجود دارد و به کاربران اجازه می دهد به جای باز کردن قفل دستگاه با فناوری شناسایی صورت، یک راست به سراغ رمز ورودی بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که در مدل های جدید آیفون از جمله آیفون ۱۱ کاربران با استفاده از فناوری تشخیص چهره می توانند قفل دستگاه خود را باز کنند. 

به این ترتیب علاوه برآنکه در وقت کاربران صرفه جویی می شود از ایجاد شرایط غیر ایمن نیز جلوگیری می شود. با کمک این ویژگی جدید افراد مجبور به برداشتن ماسک خود برای باز کردن قفل دستگاه نیستند.

در حال حاضر کاربران آیفون های حاوی فناوری شناسایی صورت، باید منتظر بمانند تا قابلیت Face ID هویت فرد را تایید نکند و در مرحله بعد کد ۶ رقمی را وارد و قفل دستگاه را باز کنند.

کد خبر 4914701 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: گوشی آیفون اپل ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان نوآوری تحقیقات علمی فناوری نانو اینترنت موبایل واکسن فناوری فضایی تولید امنیت اطلاعات گوشی هوشمند ناسا قفل دستگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۱۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وایبر از تلگرام و واتساپ سبقت گرفت!

به گزارش خبرآنلاین، ابزار خلاصه‌ساز هوش مصنوعی وایبر چکیده‌ی واضح و مختصری ارائه می‌دهد که تصمیمات کلیدی، کارهای قابل انجام و موضوعات مهم گفت‌وگو را مشخص می‌کنند. وایبر تصور می‌کند که این ویژگی می‌تواند در بسیاری از سناریوهای رایج مفید باشد، مانند والدینی که با برنامه‌های پیچیده برای فعالیت‌های کودکانشان مواجه هستند، دوستانی که رویدادها را هماهنگ می‌کنند یا هم‌سفرانی که در مورد جزئیات سفر تصمیم می‌گیرند.

استفاده از این ویژگی بسیار آسان است. هنگام ورود به پیام‌های خوانده‌نشده، پیشنهادی برای مشاهده‌ی خلاصه‌ی گفت‌وگوها ارائه خواهد شد.

به نقل از زومیت، وایبر بر حفظ حریم خصوصی کاربران در طراحی این ویژگی تأکید می‌کند. خلاصه‌ی تولیدشده توسط هوش مصنوعی تنها برای کاربری قابل مشاهده خواهد بود که آن را درخواست داده است و هیچ جزئیات هویتی‌ای فراتر از نام کاربری را شامل نمی‌شود.

وایبر بیان می‌کند که محتوای گفت‌وگوها یا خلاصه‌های آن‌ها را در سرورهای خود ذخیره نمی‌کند و تجربه‌ای امن و محرمانه ارائه می‌دهد.

خلاصه‌ساز هوش مصنوعی به کاربران اپلیکیشن وایبر برای گوشی آیفون و گوشی‌های اندرویدی در ایالات متحده، فیلیپین، اوکراین، ژاپن، بلغارستان و لهستان منتشر شده است و از بیش از ۵۰ زبان پشتیبانی می‌کند. به‌زودی کشورهای بیشتری اضافه خواهند شد.

هم‌اکنون ابزارهایی وجود دارند که توسط API چت‌بات ChatGPT پشتیبانی می‌شوند و امکان خلاصه‌کردن پیام‌ها را برای برخی از اپلیکیشن‌ها ارائه می‌دهند، اما وایبر با ادغام مستقیم این ابزار در پیام‌رسان خود، وعده‌ی تجربه‌ی کاربری یکپارچه را داده است.

واتساپ و تلگرام نیز احتمالاً به‌زودی از ویژگی مشابه استفاده خواهند کرد که موجب پذیرش راحت‌تر آن در میان کاربران می‌شود.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895840

دیگر خبرها

  • خطری جدی کاربران آیفون را تهدید می‌کند؛ آی‌مسیج را غیرفعال کنید!
  • دو میم کوین محبوب شیبا اینو و دوج کوین؛ بررسی تفاوت های آنها
  • خطری جدی کاربران آیفون را تهدید می‌کند/ آی‌مسیج را غیرفعال کنید!
  • آپدیت جدید تلگرام دل کاربران را برد
  • ایکس از کاربران جدید پول می‌گیرد
  • ایکس از کاربران جدید کارمزد می گیرد
  • وایبر از تلگرام و واتساپ سبقت گرفت!
  • آیفون SE4 ارزان قیمت با ویژگی آیفون ۱۵ عرضه می‌شود
  • پیشنهاد غافلگیرکننده ایلان ماسک/ توییت زدن برای چه کسانی پولی می‌شود؟
  • امکان مخفی‌کردن تیک آبی از دسترس کاربران پریمیوم ایکس خارج خواهد شد