Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل رنجبر در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: طرح خدمات درمانی و توانبخشی با تایید ۱۲۸ پرونده حمایتی برای ۹۱ دانش آموز با نیازهای ویژه با اختصاص هزینه ای بالغ بر ۶۹ میلیون تومان اجرا شد.

وی با بیان اینکه خدمات حمایتی در مقاطع پیش دبستانی، آمادگی، ابتدایی، متوسطه پیش حرفه ای و حرفه ای به دانش آموزان مدارس استثنایی ارائه می شود، افزود: دانش آموزان تلفیقی نیز که در مدارس عادی مشغول به تحصیل می باشند می توانند از این حمایت ها بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان ادامه داد: این خدمات شامل جراحی کاشت حلزون شنوایی، تعمیر یا تعویض قطعات پروتز کاشت حلزون، خدمات پاراکلینیک، هزینه های جراحی، داروهای مستمر، بستری، خدمات بیمارستانی، کفش وکفی طبی، واکر، ویلچر و دندانپزشکی برای دانش آموزان واجد شرایط می باشد که خانواده های آنان بضاعت مالی کافی در تأمین هزینه های درمان و دارویی را ندارند.

رنجبر با بیان اینکه دانش آموزان با نیازهای ویژه برای بهره مندی هر چه بهتر از برنامه‌های آموزشی نیازمند ارائه خدمات درمانی و توانبخشی هستند، یادآور شد: این افراد از این طریق می توانند بر محدودیت های جسمی خود غلبه کرده و به جایگاهی که در شأن استعدادها و توانایی هایشان است، دست پیدا کنند.

وی بیان کرد: خدمات توانبخشی از قبیل گفتار درمانی، کار درمانی و خدمات مشاوره‌ای برای دانش‌آموزان و اولیای دانش آموزان با استفاده از ابزارهای خاص، روشهای آموزش و تجهیزات ویژه در مدارس ومراکز با نیازهای ویژه ارائه می‌شودواین خدمات زمینه پرورش قوای فکری و جسمی دردانش آموزان با نیاز ویژه فراهم می کند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: این خدمات با هدف ایجاد، تقویت فرصت های برابرورعایت عدالت آموزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه اجرمی شود و دانش آموزانی که بیمارهای مادام العمر دارند و باید داروهای خاص مصرف کنند تا اتمام دوران تحصیل داروهای مورد نیاز را بصورت رایگان دریافت می‌کنند.

کد خبر 4914667

منبع: مهر

کلیدواژه: دانش آموزان استثنایی مدارس استثنایی آموزش و پرورش استثنایی ویروس کرونا ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین ایلام کمک به نیازمندان شهرکرد بیرجند مواسات گرگان جهش تولید بارش باران نیازهای ویژه دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۱۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروزه تشخیص طبی پیش شرط خدمات درمانی است

به گزارش خبرگزاری مهر، در متن پیام بهرام عین اللهی، به مناسبت روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی، آمده است: از آن هنگام که طبیب نام آور ایرانی و مؤلف گرانقدر "ذخیره خوارزمشاهی"، نخستین کتاب جامع پزشکی به زبان شیرین فارسی که جزئیات تازه ای از "نحوه آزمایش روی نمونه‌های انسانی" را به دنیای دانش آن روز عرضه کرد، حدود هزار سال سپری شده است؛ در طول این راه طولانی و دشوار که مشعلداران آن، استادان دانشمند علوم آزمایشگاهی و رهروان آن، متخصصان و کارشناسان و دانش پژوهان خستگی ناپذیر این رشته بوده اند، در هر روزگار افتخاراتی ارزشمند در خدمت به مردم و بویژه دردمندان و بیماران جامعه، بروز و ظهور یافته تا در زمانه ما به اوج شکوفایی و رشد رسیده است.

امروزه اهمیت "تشخیص طبی" به عنوان پیش شرط خدمات درمانی و نیز اولویت پژوهش‌های آزمایشگاهی به مثابه یکی از درگاه‌های ورود به عرصه پیشرفت‌های دانش و فناوری پزشکی، محل اتفاق نظر دنیای علم است و درخشش دستاوردهای فعالان این عرصه در ایران عزیز، پیوسته نگاه جهانیان را به خود معطوف کرده است.

وزارت بهداشت، همواره یافته‌ها و محصولات علمی و فناوری دست اندرکاران علوم آزمایشگاهی را قدر نهاده و از آنها در راه سیاستگذاری‌های کلان نگر خود در حوزه‌های پیشگیری و درمان بهره‌های وافر برده است.

اینجانب فرارسیدن سی ام فروردین، زادروز حکیم اسماعیل جرجانی، پدر دانش آزمایشگاهی ایران را که بحق روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی نامیده شده، به جامعه آزمایشگاهیان کشور تبریک و تهنیت گفته و توفیق روزافزون همه فعالان این عرصه را از درگاه احدیت مسألت می‌نمایم.

کد خبر 6080944 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • تغییر زمان شروع ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است
  • امروزه تشخیص طبی پیش شرط خدمات درمانی است
  • برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است
  • ماجرای به تعویق افتادن سفارش کتاب‌های درسی چیست؟
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • آغاز طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه