Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@14:53:27 GMT

ماجرا‌ی فرار از میان گلوله ها!

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۲۰۱۷

به گزارش ایلنا، این سارق شیشه‌ای خرداد سال گذشته در حالی برای آخرین بار تحت تعقیب پلیس قرار گرفت که یکی از اهالی بولوار طبرسی شمالی، سرقت خودروی پرایدش را به پلیس ۱۱۰ گزارش داد، اما او دو روز بعد با مراجعه به کلانتری طبرسی شمالی از کشف خودرواش در خیابان جلال آل احمد خبر داد و گفت: برخی قطعات خودرو مانند لاستیک ها، دستگاه پخش و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. سرقت شده است.

در همین حال تحقیقات نیرو‌های انتظامی با استفاده از شگرد‌های تخصصی نشان داد که سارقان با یک دستگاه خودروی ال ۹۰ سفید به محل رها کردن خودروی پراید مراجعه کرده اند و به قطعات داخل خودرو در حالی دستبرد زده اند که یک زن نیز به همراه دو سارق دیگر در محل حضور داشته است.

گزارش خراسان حاکی است، با توجه به اهمیت موضوع و احتمال روبه رو شدن پلیس با اعضای یک باند حرفه ای، این پرونده به شعبه ۴۴۲۷ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارجاع شد و زیرنظر قاضی حجت قانعی زارع مورد رسیدگی دقیق قرار گرفت. این مقام قضایی که برای ریشه یابی این باند سرقت، دستورات ویژه‌ای را صادر کرده بود، از نیرو‌های انتظامی خواست به ردیابی شماره پلاک خودرو ال ۹۰ بپردازند. این کنکاش‌ها بیانگر آن بود که خودرو ال ۹۰ نیز دارای سابقه سرقت است بنابراین پرونده سارقان مذکور پیچیده‌تر شد و نیرو‌های کلانتری با شیوه‌های اطلاعاتی به پیگیری ماجرا پرداختند. در همین میان، رصد‌های اطلاعاتی نشان داد خودرو ال ۹۰ مذکور در خیابان چهارده معصوم مشاهده شده است. با کشف این خودرو تحقیقات پلیسی با راهنمایی‌های قاضی شعبه ۴۲۷ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد وارد مرحله جدیدی شد و آن‌ها به هویت سارقی به نام «م-ع» پی بردند.

استعلام از بانک مجرمان، مشخص کرد سارق مذکور دارای سوابق متعدد سرقت است و تحت تعقیب پلیس قرار دارد. به گزارش خراسان، در نهایت ماموران کلانتری سارق حرفه‌ای را درحالی سواربر یک دستگاه پراید سرقتی دستگیر کردند که در بازرسی از داخل خودرو، شمشیر و تبر به همراه قطعات مسروقه دیگر خودرو‌ها نیز کشف شد.

بررسی نیرو‌های تجسس بیانگر آن بود که سارق مذکور زمانی که برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفته بود با استفاده از ترفندی خاص و در یک فرصت مناسب اقدام به فرار کرده است. در این میان کارآگاهان با به کارگیری قانون حمل سلاح، به سوی او تیراندازی کردند، اما او از گلوله‌های شلیک شده جان سالم به در برد و به مکان نامعلومی گریخت.

سرکرده باند سرقت خودرو، این بار پس از اعتراف به سرقت‌های زیادی در مناطق قاسم آباد، خواجه ربیع، رسالت و طبرسی از بیست و یکم خرداد سال گذشته راهی زندان شد تا تحقیقات بیشتر در این باره انجام شود، اما او اوایل مهرماه سال گذشته با سپردن وثیقه قانونی به دادسرا از زندان آزاد شد و دوباره به جرایم خود ادامه داد تا این که با دستور قاضی شعبه ۴۲۷ دادسرای مشهد دوباره در تاریخ بیست و سوم آبان سال گذشته دستگیر و روانه زندان شد.

 این سارق حرفه‌ای که در برابر میز عدالت قرار گرفته بود دیگر چاره‌ای جز اعتراف به خلافکاری هایش ندید و همدستانش به نام جمال و محمدترک و یک زن جوان را لو داد. او اعتراف کرد خودرو‌های پراید مشکی، سبز، سفید، نوک مدادی و ... را از مناطق قاسم آباد و حوزه‌های کلانتری‌های رسالت، خواجه ربیع و طبرسی شمالی سرقت کرده و با استفاده از خودرو‌های سرقتی به اموال دیگر خودرو‌ها با همدستی دیگر اعضای باند دستبرد می‌زده است، اما محل‌های سرقت را به خاطر ندارد! در همین خصوص قاضی قانعی زارع (قاضی رسیدگی کننده به پرونده) از مال باختگانی که خودرو‌های آنان در این مناطق مورد دستبرد قرار گرفته است، خواست با در دست داشتن مدارک مستند به شعبه ۴۲۷ دادسرای ناحیه ۴ مشهد واقع در بولوار وحدت مراجعه کنند. وی همچنین تاکید کرد: مال باختگانی که خودرو‌های آنان از تاریخ ۹۸.۳.۲۱ تا ۹۸.۷.۲ و از ۸.۲۳ تاکنون مورد سرقت قرار گرفته است به شعبه مذکور مراجعه نکنند چرا که در این مدت، سارق مذکور در زندان به سر می‌برده است.

منبع: خراسان

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سارق سال گذشته خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۲۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان سیم و کابل برق در اشکذر

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ " عباسعلی خانی سانیج " گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم وکابل در سطح حوزه استحفاظی رستاق و با توجه به اهمیت موضوع، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی پاسگاه انتظامی رستاق قرار گرفت. 
وی افزود: ماموران پاسگاه انتظامی رستاق، پس از اقدامات و شیوه و شگرد‌های پلیسی موفق به دستگیری ۲ سارق که با یک دستگاه خودرو سواری پراید اقدام به سرقت کرده بودند، شدند. 
سرهنگ خانی تاکید کرد: متهمان پس از تشکیل و تکمیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

دیگر خبرها

  • سارقان محتویات داخل خودرو گردشگران در مهاباد دستگیر شدند
  • کشف ۸ فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در زنجان
  • دستگیری ۲۸ سارق و کشف ۵۹ فقره انواع سرقت
  • دستگیری سارق طلاجات بانوان کهنسال در قم
  • دستگیری ۱۸۷ سارق در کرمانشاه طی نیمه اول تعطیلات نوروزی
  • کشف ۶ فقره سرقت باغات روستایی در همدان
  • دستگیری سارق خودرو با شلیک پلیس شاهین‌شهر
  • توقیف خودروی سرقتی و سارق سابقه دار توسط مرزبانان آستارا
  • دستگیری سارقان سیم و کابل برق در اشکذر
  • دستگیری سارق محتویات درون خودرو در کهگیلویه