Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@22:45:06 GMT

رایزنی برای ساخت تبلت‌های دانش‌آموزی

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۲۰۵۹

رایزنی برای ساخت تبلت‌های دانش‌آموزی

ایران اکونومیست-معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر مسائل اجرایی را مدیریت کنیم پیش بینی می‌کنیم بالای ۸۵ درصد دانش آموزان بتوانند از شبکه شاد استفاده کنند.

علی الهیار ترکمن با حضور در برنامه سیمای خانواده شبکه اول سیما، با بیان اینکه هفته معلم هر ساله به صورت نمادین از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت برگزار می‌شد اما هر روز و هر هفته سال با نام معلم پیوند خورده است گفت: امسال شرایط ویژه‌ای را داریم و در کنار کارکنان و مدافعان سلامت، معلمان ما در جبهه جهاد آموزشی ایفای نقش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز تحت عنوان معلم و گام دوم انقلاب نامگذاری شده و روز گذشته نیز رهبری پیام مهمی صادر فرمودند که کلید واژه آن "علم نافع" بود و بالای ۱۰۰ درصد آن در آموزش و پرورش ما شکل می‌گیرد.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در ستاد بزرگداشت مقام معلم با بیان اینکه سلامت معلمان برای ما مهم است و همه برنامه‌های گرامیداشت مقام معلم ما حول محور ویدئوکنفرانس و در فضای مجازی برگزار می‌شود گفت: به عنوان مثال روز پنج شنبه ارتباط ویدئوکنفرانسی وزیر با معلمان منتخب استان‌ها را داشتیم.

الهیار درباره شبکه شاد گفت: آموزش و پرورش باید بسیار زودتر به این موضوع ورود پیدا می‌کرد و با توجه به گستردگی کشور، برای پوشش کامل تحصیلی شبکه‌ای ایجاد می‌کرد. کرونا علی رغم تهدیدها، فرصت‌هایی به دست داد و ورود جدی به طراحی ابزار مجازی آموزشی از جمله فرصت‌های آن بود. اکنون کار در مراحل اولیه است و بسیار گسترده است. در روزهای اول دو میلیارد پیام در آن رد و بدل شده است. در کارگروه ویژه‌ای مسائل و مشکلات شبکه شاد را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: در جایی که امکان اتصال اینترنت را نداریم از امکانات شبکه‌های استانی و محلی بهره می‌بریم و هرجا منطقه سفید است امکان برگزاری حضوری کلاس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق روستایی در حال انجام است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر مسائل اجرایی را مدیریت کنیم پیش بینی می‌کنیم بالای ۸۵ درصد دانش آموزان بتوانند از شبکه شاد استفاده کنند گفت: مشکل نداشتن گوشی هوشمند باید در درازمدت حل شود. با وزارت ارتباطات صحبت‌هایی برای ساخت و واگذاری تبلت‌های دانش آموزی انجام شده است تا اگر سال آینده هم به علت کرونا این وضعیت ادامه یابد از تبلت‌های دانش آموزی استفاده شود. تلاش می‌کنیم این امکان را حتی برای شرایط پس از کرونا داشته باشیم.

الهیار درباره چگونگی آموزش به دانش آموزانی که به گوشی هوشمند و اینترنت دسترسی ندارند اظهار کرد: کماکان امکان استفاده از روش‌های مختلف آموزش چون آموزش تلویزیونی، ارسال درسنامه و ... برای کسانی که امکان دسترسی به شبکه شاد را ندارند، وجود دارد.

وی ادامه داد: به معلمان در این دوران نمره ۱۰۰ می‌دهم. در سطح ستاد نیز کارکنان دغدغه مند هستند و هر روز از ۷ تا ۹ صبح موضوعات مرتبط با شبکه شاد به طور مستمر بررسی و رصد می‌شود. این شبکه با این حجم از وسعت، مراحل اولیه استقرار خود را می‌گذراند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره سیمکارت‌های دانش آموزی گفت: وزارت ارتباطات مشکلی برای طراحی و ارائه سیمکارت دانش آموزی ندارد، اما برای ما بیشتر وسیله و ابزار مهم است. اگر از بابت ابزار خیالمان راحت باشد و بدانیم همه دانش آموزان ما به تبلت و گوشی هوشمند دسترسی پیدا کرده‌اند احتمالش هست که شبکه شاد از طریق سیمکارت دانش آموزی قابلیت ورود و استفاده داشته باشد.

الهیار درباره پیش ثبت نام مدارس غیردولتی گفت: این موضوع در سازمان مدارس غیردولتی مطرح و در دست پیگیری است. اگر شروع سال تحصیلی با مصوبه ستاد کرونا همانند روال قبل باشد، پیش ثبت نام نیز باید در روال خودش انجام شود. اما هر تغییری صورت بگیرد آنها که مسئولیت مدارس غیردولتی را دارند باید متناسب با خدمات ارائه شده، پولی را دریافت کنند. این بحث پیش ثبت نام و دریافت پول از سوی سازمان مدارس غیردولتی اطلاع رسانی می شود.

وی با بیان اینکه تمام برنامه های اجرایی ما حول راهکارهای سند تحول بنیادین و سیاست های ابلاغی رهبری شکل می‌گیرند گفت: در فرصتی که تا پایان سال ۱۴۰۴ داریم از طریق تدوین بسته‌های اجرایی و مبتنی بر شرایط موجود در پی تحقق اهداف سند تحول هستیم. به خانواده‌ها این اطمینان را می‌دهیم که آموزش و پرورش تمام قد برای ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان ایستاده است.

ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مدارس غیردولتی دانش آموزی آموزش و پرورش دانش آموزان شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۲۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمود منطقی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خاتمه نشست با مدیران آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان از سوی بهزیستی استان پیگیری می‌شود، تاکید کرد: توجه به آسیب‌های اجتماعی حوزه دانش‌آموزی محور طرح است.

وی خواستار پیگیری دقیق طرح جامع مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان شد و افزود: ساختارمندی مناسب و یکپارچگی مطلوب در حوزه آموزش و پرورش مزیت استان سمنان در اجرای این طرح است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه نکته اساسی که در راستای اجرای طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان وجود دارد، این است که غربالگری‌ها به‌خوبی انجام شود، گفت: در قالب این طرح گروه‌های در معرض خطر، پرخطر و کسانی‌که نیاز به خدمات فوریتی دارند، به بخش‌های مربوطه ارجاع داده شوند.

منطقی افزود: در سال گذشته، تعدادی ارجاعی از آموزش و پرورش داشتیم که مداخلات لازم در راستای رفع مشکل از سوی بهزیستی این استان انجام شد و از ابتدای سال جاری هم تعدادی از دانش‌آموزان که باید در کارگروه فوریت‌های روانی اجتماعی مورد بررسی و رفع مشکل قرار می‌گرفتند، زیر پوشش قرار گرفتند.

به گزارش مهر، نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در واقع مجموعه‌ای نظام‌یافته از خدمات و برنامه‌ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های روانی اجتماعی به‌منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرایم از طریق مداخله به‌موقع و مؤثر است.

کد خبر 6088400

دیگر خبرها

  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور