Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم ، اسرافیل شعاعی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم گفت: از ابتدای سال ۹۱ واگذاری در شهرک صنعتی ثامن شروع شده و هم اکنون ۲۷۰ فقره قرارداد حق بهره‌برداری دراین شهرک منعقد شده است و بیش از ۹۰ واحد صنعتی نیز در این شهرک مشغول فعالیت هستند.

 مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم شهرک صنعتی ثامن را یکی از بهترین شهرک‌های صنعتی کشور معرفی کرد و افزود: باتوجه به ظرفیت‌های بالفعل شهر قم به عنوان یکی از قطب‌های تولید مصنوعات چوبی در کشور، شهرک صنعتی چوب و مبل ثامن نیز با هدف استقرار صنایع درودگری در استان قم ایجاد شد، از این رو مهمترین زیر ساخت های لازم اعم از معابر عبور و مرور استاندارد، آب، برق، گاز و تلفن در این شهرک وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین حجم طرح‌های عمرانی جاری و در دست اجرا در این شهرک را بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: این حجم از طرح عمرانی در دست اجرا و جاری در این شهرک نشان از اهمیت صنعت درودگری دراستان قم دارد.

شعاعی ضمن تأکید بر ایجاد واحدهای خدمات رسان در شهرک صنعتی ثامن بیان کرد: تعداد ۱۰ واحد خدماتی در منطقه خدماتی شهرک طراحی شده‌است که پس از سیر مراحل در هیأت مدیره شرکت برای ایجاد واحد خدماتی و ارائه خدمات به متقاضیان واگذار خواهد شد.

او افزود: تمامی مراجع ذیربط در این خصوص اعم از اتحادیه درودگران و خوشه مبلمان نیز می بایست در کنار شهرک های صنعتی شرایط افزایش سهم ارزش افزوده تولیدات چوبی در استان قم را ارتقاء داده تا تمامی مصنوعات چوبی به صورت کامل از استان به سایر مناطق کشور ارسال و یا صادر شود.

شعاعی همچنین بیان کرد: راه دسترسی موجود در شهرک صنعتی تخصصی چوب و مبل ثامن بسیار خوب، ایمن و برابر با استانداردهای وزارت راه احداث شده‌است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم درادامه گفت: برای تسهیل دسترسی به شهرک به صورتی که آزاد راه قم به گرمسار به اتوبان امیر کبیر (قم به کاشان )‌متصل شود، مکاتباتی با اداره کل راه و شهرسازی استان صورت گرفته‌است که بنابر اظهار نظر این دستگاه متولی مشکل تملک در این باره وجود دارد که موضوع توسط شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل کشور در حال پیگیری و رفع شدن است.

او همچنین در خصوص اتصال بلوار عمار یاسر به اتوبان امیر کبیر (قم به کاشان) برای تسهیل دسترسی به شهرک صنعتی ثامن افزود: بنابر اعلام نظر اداره کل راه و شهرسازی عملیات اجرایی مذکور در حال تکمیل مطالعات و رفع مشکل آزاد سازی اراضی کشاورزی واقع در مسیر تملک و تأمین اعتبار مورد نیاز و پیگیری است.

شهرک صنعتی ثامن الائمه به عنوان نخستین شهرک صنفی در زمینه تولید مصنوعات چوبی و مبلمان در کیلومتر ۱۵ جاده قم- قنوات و در کیلومتر ۵ اتوبان قم- گرمسار واقع‌شده است، مساحت این شهر ۱۴۰هکتار بوده و ۱۶۰ هکتار نیز برنامه توسعه‌ای برای این شهرک صنعتی در نظر گرفته‌شده است.

قم در حال حاضر دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرک های صنعتی 270قرارداد شهرک صنعتی ثامن شهرک های صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۲۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد بزرگترین قرارداد برای ساخت ماهواره با دانش‌بنیان‌ها

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مورد حمایت از استارت‌آپ‌هایی که در زمینه‌های ارتباطات فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: ما در پارک فناوری اطلاعات از شرکت‌های دانش بنیانی که محصول آن‌ها به سطح بلوغ مناسبی رسیده است میزبانی و حمایت می‌کنیم.

زارع پور بیان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی «پیام» نیز یک بسته حمایتی برای شرکت‌هایی که محصولی با فناوری بالا تولید می‌کنند پیش بینی کرده ایم.

وزیر ارتباطات گفت: در حوزه فضایی نیز ما شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش بنیانی که در صنعت فضایی فعالیت می‌کنند را به شکل ویژه‌ای مورد حمایت قرار می‌دهیم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ برای اولین بار بزرگترین قرارداد را با شرکت‌های دانش بنیان برای ساخت ماهواره منعقد کردیم و امسال نیز این موضوع ادامه پیدا خواهد کرد.

زارع پورگفت: در حوزه پست نیز ما مرکز نوآوری پست را داریم که در تولید خدمات جدید و سرویس‌های جدید چندین شرکت دانش بنیان برای شرکت ملی پست فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معاون رئیس‌جمهور پست ۶۳ کیلوولت دامغان را بهره‌برداری کرد
  • امسال فعالسازی هزار و ۹۶۰ واحد صنعتی راکد هدفگذاری شد
  • انعقاد ۷۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • بهره‌مندی ۷۰۰۰ موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • بهره‌مندی ۷ هزار موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • صدور ۹۶ جواز تاسیس واحدهای صنعتی و تولیدی در تربت حیدریه
  • انعقاد بزرگترین قرارداد برای ساخت ماهواره با دانش‌بنیان‌ها
  • نور خورشید، شهرک صنعتی اترک گلستان را برق‌دار می‌کند
  • بزرگترین شهرک صنعتی اردبیل بازسازی می‌شود