Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@00:22:11 GMT

افزایش شیوع کرونا در برزیل و حفر هزاران گور برای قربانیان

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۲۳۸۴

افزایش شیوع کرونا در برزیل و حفر هزاران گور برای قربانیان

آمریکای لاتین اکنون با موجی از ابتلا به شیوع کروناویروس جدید مواجه شده و برزیل نیز با افزایش شمار مبتلایان به ۱۰ کشور پرمبتلا پیوسته است.

به گزارش ایسنا، شیوع کروناویروس در برزیل به حدی شدید شده است که سیستم درمانی کشور در مقابل آن ناتوان شده و رو به فروپاشی است و مقامات در شهر سائوپائولو دستور حفاری هزاران گور را داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصاویر هوایی ثبت شده از ویلا فورموسا، بزرگ‌ترین گورستان آمریکای لاتین دسته‌های گورها را نشان می‌دهد که کنار یکدیگر حفر شده‌اند. بیش از ۱۳ هزار گور در این گورستان در حال حفر است.

ویلا فورموسا یک گورستان عمومی است که عمدتاََ توسط فقیرترین خانواده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سائوپائولو، فقیرنشین‌ترین مناطق بیشترین آسیب را در اثر شیوع کرونا دیده‌اند.

اگرچه کادر درمانی برزیل امید خود را از دست نداده‌اند اما در واقع هیچ مبارزه واقعی در برابر شیوع این ویروس در برزیل وجود نداشته و این کشور با شکست مواجه شده است.

بسیاری تصاویر هزاران قبر حفر شده را نمادی از شکست مقامات برزیل در برابر کنترل ویروس و اعمال قرنطینه دانسته‌اند.

با توجه به شمار زیادی از اجسادی که روزانه به گورستان ویلا فورموسا برای دفن آورده می‌شوند، عملیات حفاری گورها و تدفین اجساد با سرعت بسیار زیادی و بدون برگزاری هرگونه مراسمی انجام می‌گیرد. هم‌چنین به جز کارکنان گورستان و خانواده نزدیک قربانیان، ورود دیگر افراد به این گورستان ممنوع شده است.

بسیاری از مردم در آمریکای لاتین ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را ننگ می‌دانند. از همین رو به سادگی از تصدیق این که عزیزانشان در اثر این بیماری درگذشته‌اند، امتناع می‌ورزند.

اگرچه گورها از یکدیگر جدا هستند اما تمامی اجساد در کنار هم قرار داشته و با یکدیگر تدفین می‌شوند، به همین دلیل بسیاری از عنوان گورهای دسته‌جمعی برای گورهای حفر شده در برزیل یاد می‌کنند.

طی دو هفته اخیر گورها بدون توقف در این گورستان برزیل در حال حفر شدن بوده‌اند. روزانه حدود ۸۰۰ گور در این گورستان حفر می‌شود. عملیات حفر گورها در برزیل قرار است فعلا ادامه داشته باشد.

 در حالی که ایالت سائوپائولو بالاترین میزان ابتلا به کووید-۱۹ و بدترین وضعیت شیوع کروناویروس را در برزیل دارد اما حتی نیمی از جمعیت این ایالت نیز شرایط قرنطینه و محدودیت‌های تردد را رعایت نمی‌کنند و شیوع را جدی نمی‌گیرند.

ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل نیز هم‌چنان این بیماری همه‌گیر را به عنوان "یک آنفلوآنزای کوچک" اعلام کرده و در پاسخ به این سوالِ خبرنگاران که میزان مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در برزیل از چین فراتر رفته است پاسخ تندی داده است. وی با لحنی تند به خبرنگاران گفته: "خب که چه؟ من برای این مرگ و میرها سوگواری می‌کنم اما شما می‌خواهید چه کاری انجام دهم؟ من نمی‌توانم معجزه کنم."

بنا بر گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، اگرچه رئیس جمهوری برزیل قطعا نمی‌تواند معجزه کند اما تکذیب خطرات کووید-۱۹ و برنامه‌های تخریبی اعمال قرنطینه در برخی از شهرهای بزرگِ این کشور توسط وی، ویروس را مانند آتش‌سوزی گسترش داده است.

تاکنون ۹۲ هزار و ۲۰۲ نفر در برزیل به بیماری کووید-۱۹ ناشی از کروناویروس جدید مبتلا شده‌اند که از این میان ۶۴۱۲ نفر جان خود را از دست داده و ۳۸ هزار و ۳۹ نفر بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرونا در جهان کروناویروس کووید 19 برزيل کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۲۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دیمونا» هک شد | هزاران سند حساس به دست هکرها افتاد

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» گزارش داد هکرهای که اخیرا اعلام کرده بودند به برخی نهادهای حساس اسرائیی نفوذ کرده‌اند، وبگاهی برای انتشار داده‌های حساس این نهادها ایجاد کرده‌اند.

شبکه «الجزیره»، ظهر امروز (سه‌شنبه)، به نقل از هاآرتص خبر داد این گروه هزاران سند منتشر کرده و گفته‌ بعد از نفوذ به وزارت جنگ اسرائیل به آن‌ها دست یافته‌ است.

براساس این گزارش، این هکرها همچنین توانسته‌اند به سامانه‌های مرتبط با وزارت دادگستری رژیم اسرائیل و تأسیسات پژوهش‌های هسته‌ای در نیروگاه دیمونا نفوذ کنند.

روزنامه اسرائیلی «اسرائیل هیوم»، روز چهارشنبه، هفته گذشته خبر داده بود که هکرها به وزارت جنگ اسرائیل نفوذ کرده‌اند و اطلاعات حساسی به دست آورده‌اند.

این رسانه اسرائیلی گزارش داده بود که برخی اسناد مربوط به قراردادهای وزارت جنگ اسرائیل بوده و اطلاعات مذکور در برخی صفحات به ازای ۵۰ رمزارز بیتکوین برای فروش قرار داده شده‌اند.

هکرها همچنین گفته‌ بودند اطلاعات بسیاری به دست آورده‌اند و خواستار آزادی ۵۰۰ اسیر فلسطینی هستند.

کد خبر 844983 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه اینترنت - هکر حملات سایبری

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • افزایش شمار قربانیان سیل و رعد و برق در پاکستان به ۶۳ نفر
  • «دیمونا» هک شد | هزاران سند حساس به دست هکرها افتاد
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • تظاهرات هزاران نفر در آمریکا علیه حملات رژیم اسرائیل در غزه
  • (تصاویر) گورستان ارامنه در روستای معموره
  • فرآوری شیر بز و پرورش هزاران بز در مدرن‌ترین مزارع جهان (فیلم)
  • شیوع بیماری پوستی در پکتیکا
  • احتمال شیوع بیماری آنتروتوکسمی در دام‌های سبک
  • شیوع عارضه خشکیدگی برگ درختان در نخیلات شهرستان تنگستان