Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله دژکام گفت: پیگیری حق مردم و مطالبه از مسئولان و دستگاه ها را باید در قالب امر به معروف باید انجام دهیم و بعد از همان ها توقع کنیم تا در رابطه با منکری جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (شنبه 13 اردیبهشت) در دیدار با مسئولان ستاد احیاء امر به معروف و نهی از فارس، گفت: اجر شما به خاطر زحماتی که متحمل می شوید با خدای متعال است و بنده در جریان فعالیت های سالیانه شما هستم و ان شاالله خدا توفیق دهد بیش از این در زمینه امر به معروف و نهی از منکر اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه نسبت به پدیده امر به معروف و نهی از منکر آن چنان که باید و حق مطلب ادا شود، هیچ کس از ما آگاهی نداریم یعنی جامعه ما نسبت به امر به معروف و نهی از منکر اشراف ندارد که چه باید انجام دهد و به همین علت آن را واجب فراموش شده می نامند و وقتی می گوییم احیای امر به معروف برای این است که همه به وجوب آن آگاه هستند اما هنوز کسی نمی داند در این خصوص چه باید کند و خیلی نیاز به آموزش در این زمینه داریم، اظهار کرد: این کار را مجموعه های مختلف شروع کرده اند و اجمالا کارهای خوبی انجام شده است و در این زمینه قانونی وجود دارد ولو اینکه ممکن است بهتر و کامل تر از آن قانون هم وجود داشته باشد اما همین قانونی که هست بهتر از نبودن قانون است و ما کشوری هستیم که برای امر به معروف و نهی از منکر قانون داریم و این خود زمینه ایجاد می کند.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه برای اقدام مبتنی بر قانون تا کسی نتواند به کار ایراد بگیرد و از آن جلوگیری کند، اما اگر بخواهیم این مسئله در جامعه جا بیافتد باید بیش از پیش تلاش کنیم، اظهار کرد: به نظر بنده می رسد که گاهی مراکز مختلفی که برای این موضوع دغدغه دارند باید جلسات مشترکی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نکته دیگر مسئله آموزش است که باید از مساجد و حوزه ها که در بحث امر به معروف و نهی از منکر لسانی پایگاه اصلی ما هستند کمک گرفته شود و این مسئله را باید تقویت کنیم و ان شاالله خدا کمک می دهد، تا یاد بگیریم طول می کشد اما کم کم شکل می گیرد، اضافه کرد: در موارد بسیاری، امر به معروف و نهی از منکر حقوق مردم را به آنها بر می گرداند و این کار خوبی است و نکته دیگر اینکه در احیای این امر باید از ظرفیت گروه های مختلف مردمی استفاده کنیم چراکه این فریضه جنبه عمومی دارد و مردم از اینکه حقوقشان استیفا می شود راضی خواهند بود و این موارد را کار کنیم و از باب اطلاع رسانی به مردم رسانه ای شود تا بقیه کارها هم در کنار آن انجام گیرد.

آیت الله دژکام تاکید کرد: پیگیری حق مردم و مطالبه از مسئولان و دستگاه ها را باید در قالب امر به معروف باید انجام دهیم و بعد از همان ها توقع کنیم تا در رابطه با منکری جلوگیری کنند، در امر به معروف و نهی از منکر ما اول راه هستیم، در نظام اسلامی در بسیاری موارد جلو رفته ایم اما بحث امر به معروف کار بسیار می خواهد تا جایگاه خود را پیدا کند، تاکید کرد: بنده از این رویکردی که مبتنی بر قانون و در چارچوب مسائل حقوقی قضیه را پیش می برید ابراز خشنودی و تشکر می کنم.

به گفته نماینده ولی فقیه در فارس، برای جا افتادن باید خیلی تلاش کنیم که حاشیه درست نشود، گاهی از سر دلسوزی کاری می کنیم که خود سبب فتنه می شود، در بحث امر به معروف نباید حاشیه سازی شود و حیثیت امر به معروف و نهی از منکر بالا بیاید و همه احساس کنند باید به آن احترام بگذارند، در برخی مناطق به این قضیه میدان نمی دهند چون تصور می کنند به نحوی امر به معروف و نهی از منکر دخالت در کار دیگران است و دخالت را غیر اخلاقی می دانند اما ان شاالله با تلاش های شما همه باید به مرور متوجه شوند که این فریضه نه تنها دخالت در امور دیگران نیست بلکه اصلاح جامعه و صیانت از مردم است.

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: منکر فارس امام جمعه شیراز شیراز امر به معروف و نهی از منکر باید انجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۳۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث آرامستان مطالبه مردم شهریار

تهران - فرماندار شهرستان شهریار بر تسریع مکان‌یابی برای احداث آرامستان جدید در این شهرستان تأکید کرد.

علیرضا فاتحی‌نژاد در این خصوص اظهار کرد: ضروری است تا بسترهای مناسب و مستعد استقرار آرامستان شناسایی و اقدامات لازم و ایجاد زیرساخت‌ها بر مبنای استانداردهای موجود و مصوب در این زمینه در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

وی در ادامه و در گفتگو با ایسنا افزود: در توسعه فضای کنونی و ساخت آرامستان جدید باید تمامی پیوست‌های شهرسازی اعم از اجتماعی، خدماتی، زیست‌محیطی، ترافیکی و سایر عوامل مدنظر قرار گیرد تا مشکلی در این زمینه پیش نیاید.

فرماندار شهرستان شهریار خواستار تشکیل کارگروه تخصصی برای پیگیری و تعیین تکلیف احداث آرامستان جدید با حضور تمامی دستگاه های مرتبط شد و تصریح کرد: تا جلسه بعد ضمن کارشناسی و انجام مطالعات لازم بر روی مکان های پیشنهادی جهت احداث آرامستان باید نتیجه نهایی برای عملیاتی کردن این پروژه  اتخاذ شود.

منبع: قدس آنلاین تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • مسئولان مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • احداث آرامستان مطالبه مردم شهریار
  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • یک زن، دبیر ستاد امر به معروف قدس شد
  • لزوم حمایت مقامات قضایی از اهداف مجمع امر به معروف و نهی از منکر
  • افشاگری دبیر ستاد امر به معروف: رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را داد
  • رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را صادر کرد