Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا یوسفی روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های انجام شده این اداره کل در خصوص پیشگیری از انتقال ویروس کرونا افزود: بر این اساس کارفرمایان موظفند با توجه به پروتکل‌های بهداشتی بلافاصله در صورت مشاهده موارد مشکوک بیماری کرونا در بین کارگران واحدهای خود مورد را اعلام کنند که اقدامات لازم از قبیل قرنطینه و موارد دیگر بهداشتی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بررسی ها نشان می‌دهد تاکنون در واحدهای تولیدی و صنعتی استان به موضوع کرونا و پیشگیری از ابتلای کارگران توجه جدی شده و اقداماتی از قبیل ضد عفونی مکان، تب‌سنجی در هنگام ورود به محل کار و نحوه پوشیدن لباس و توجه به نکات بهداشتی با حساسیت بیشتری پیگیری می شود.

این مسؤول ادامه اداد: با توجه به بیماری کرونا اقدامات بهداشتی در واحدهای تولیدی در مقایسه با گذشته متفاوت‌ شده، بطوری که این مهم در واحدهای صنایع غذایی نمود بیشتری دارد و بر این مبنا، شهروندان اطمینان داشته باشند که محصولات تولیدی به صورت کاملا بهداشتی و عاری از ویروس تولید می شود.

وی اظهار داشت: همزمان با شیوع بیماری کرونا در کشور و این استان تعدادی از مشاغل به لحاظ ماهیت کاری و فعالیت تعدادی از کسب و کارها نیز به دلیل تجمع مشتریان به موجب تصمیم ستاد  مقابله با کرونا تعطیل شدند.

یوسفی افزود: بر این اساس طی اواخر سال گذشته سامانه ای از سوی وزارت رفاه برای ثبت نام بیمه بیکاری گروه‌های هدف در سطح کشور و استان راه اندازی شد که تا کنون ۶ هزارو ۷۰۰ نفر به تفکیک، بخش های صنعتی، کشاورزی و خدمات ثبت نام کردند که آمار شهرستانی نیز بررسی می شود که در صورت داشتن شرایط لازم از مقرری بیمه ای استفاده می کنند.

 این مسؤول ادامه داد: طی مرحله اول، یک‌هزار و ۷۰۰ نفر از افراد ثبت نام شده در سامانه برای برخورداری از مقرری بیمه ای به اداره کل تامین اجتماعی استان معرفی شده‌اند و با توجه به گزارش های دریافتی این مهم برای تعدادی محقق شده است و وضعیت مابقی نیز بزودی اعلام خواهد شد.

یوسفی افزود: برای این منظور دولت اعتبار پنج هزار میلیارد تومانی را پیش بینی کرده که  امیدواریم با مساعد شدن شرایط کنونی پرداختی مقرری بیکاری به حداقل برسد و کارگران زیان دیده بتوانند به محیط‌های کاری خود بازگردند.

وی اظهار داشت: ثبت‌نام بیمه بیکاری متقاضیان در سامانه یاد شده با هدف پیشگیری از بیماری کرونا، به صورت غیرحضوری انجام می گیرد که همچنان فعال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: پرداخت یارانه به مبلغ ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به اقشار آسیب پذیر که شغل و درآمد ندارند، پرداخت یک تا ۲ میلیون تومان تسهیلات ۴ درصد دارای دوره تنفس و با بازپرداخت ۲۴ ماهه به صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا از جمله اقدامات دیگر دولت در این خصوص محسوب می شود.

وی، تامین اعتبار ۷۵ میلیارد تومانی برای پرداخت به صاحبان کسب و کار و آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: این اعتبار کارفرمایانی که تحت تاثیر کرونا کارگران خود را تعدیل نکردند (به ازای هر کارگر ۱۲ میلیون تومان) و یا واحدهای تولیدی که بنا به توصیه دولت تعطیل شده‌اند (به ازای هر کارگر ۱۶ میلیون تومان) را شامل می‌شود و مشمولان باید در سامانه کارا ثبت‌نام کنند.

این مسؤول ادامه داد: با ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی بیماری کرونا به واحدهای صنعتی، کشاورزی، معدنی به تفکیک نوع فعالیت و قسمت های مختلف آن نظارت های لازم انجام می شود و علاوه بر آن چک لیستی برای کارفرمایان در ارتباط با وظایف تعیین شده با هدف حفظ وحدت رویه تهیه شده است.

یوسفی افزود: طبق برنامه ریزی انجام گرفته تیم بازرسی متشکل از نمایندگان بین بخشی، وضعیت ابتلای کارگران را هر ۲ روز یکبار مورد پایش قرار می دهند و گزارش ها به استانداری اعلام می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: با  اجرای رزمایش مومنانه و با کمک بسیج کارگری و سپاه انصارالمهدی(عج) طی فروردین امسال محیط همه واحدهای تولیدی، صنعتی ضدعفونی و آموزش های لازم نیز ارائه شده است.

این مسؤول ادامه داد: فاصله گذاری اجتماعی در این واحدها رعایت شده که در صورت کوتاهی برخوردهای لازم انجام می شود.

وی با اشاره به رزمایش کمک مومنانه بر اصل مواسات نیز گفت: در اجرای منویات رهبری و پیگیری مسوولان استانی در تمامی استانها با نهادها، شرکای اجتماعی و بسیج کارگری و سپاه ۳۰ هزار بسته معیشتی و حمایتی شامل اقلام اساسی مورد نیاز به مبلغ ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان در بین خانواده‌های آسیب پذیر توزیع می شود.

به گفته این مسؤول، همزمان با هفته کار و کارگر در استان و با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه‌های این هفته متفاوت‌تر از سال های گذشته و به صورت مجازی برگزار می شود.  

یوسفی خاطرنشان کرد: تجلیل از کارگران، کارفرمایان و کارگران نمونه و نیز کارفرمای فعال در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کارفرمای سلامت محور و خانه بهداشت کارگری نمونه از جمله برنامه‌های هفته کار و کارگر در استان است.  

در زمان حاضر ۱۱۲ هزار کارگر در استان زنجان بیمه شده اصلی بوده و در بخش‌های مختلف صنعت خدمات، کشاورزی مشغول فعالیت هستند.  

برچسب‌ها کرونا کارگر زنجان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا کارگر زنجان سازمان بهزیستی کشور کرونا کارگر زنجان سازمان بهزیستی کشور مسؤول ادامه واحدهای تولیدی بیماری کرونا ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۴۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک رستوران بدلیل تخلفات بهداشتی در شادگان

سید غالب موسوی   گفت: در راستای حفظ سلامت مردم و پیشگیری از بیماری ها، طی بازرسی توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت در و رئیس اداره اماكن شادگان برای برخی واحدهای صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف اخطاریه صادر نموده و همچنین یک رستوران بدلیل نواقص متعدد، عدم رعایت توصیه و دستورالعمل‌های بهداشتی طی مراحل قانونی پلمب شد.

 او افزود: شهروندان گرامی در صورت مشاهده هرگونه تخلفات بهداشتی در کلیه ساعات شبانه روز میتوانند به سامانه ۱۹۰ بهداشت شکایات و گزارشات خود اعلام نمایند تا در اسرع وقت پیگیری لازم صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • زنجان ۲۲۹ شهید کارگر دارد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • ابتلا به یک بیماری عجیب، موراتا را خانه‌نشین کرد
  • مهر و موم یک رستوران در شادگان
  • پلمب یک رستوران بدلیل تخلفات بهداشتی در شادگان
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • ۱۷۸ نفر پارسال بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران فوت کردند
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است