Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- یک منبع سیاسی فاش کرد، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر مکلف عراق به فراکسیون‌های سیاسی این کشور اعلام کرد که امکان اجرای تمامی آنچه در برنامه‌های دولتی ذکر شد، وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، این منبع اظهار کرد، نخست وزیر مکلف عراق برنامه‌های کابینه‌ خود را بر این اساس که کابینه موقت است، ترسیم کرده، به این شکل که تنها برنامه‌هایی را که این مدت زمانی برای اجرای آنها کافی است، تعیین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقابل برخی فراکسیون‌ها نسبت به نبود برخی مسایل و یا درج برخی برنامه‌های دیگر و یا روشن نبودن برخی از آنها اعتراضاتی مطرح می‌کنند.
این منبع گفت: نخست وزیر مکلف به رهبران فراکسیون‌های سیاسی اعلام کرد که کابینه‌اش تنها اتاق فوق‌العاده‌ای برای رسیدگی به پرونده‌های دشواری خواهد بود که کشور را تهدید می‌کنند و مسایل و پرونده‌هایی که فراکسیون‌های سیاسی خواستار رسیدگی به آنها هستند، به سال‌ها زمان، امکانات و توافقی سیاسی نیاز دارند و فاکتور زمان آن را اداره می‌کند.
منبع یاد شده تاکید کرد: با این وجود، احزاب سیاسی توصیه‌ها و نکاتی درباره برنامه‌های کابینه الکاظمی به او گوشزد خواهند کرد و احتمالا او این نکات را در برنامه‌های خود لحاظ می‌کند اما اجرای تمامی مواردی که در این برنامه اعلام خواهند شد، حتی با وجود نیتی صادقانه برای اجرای آنها ممکن نیست زیرا این عوامل و شرایط موجود تعیین کننده هستند.
باسم خشان، عضو پارلمان عراق روز جمعه اظهار کرد، احزاب سیاسی که حمایت خود را از الکاظمی اعلام کردند، در جلسه رای‌گیری در دادگاه علیه او رای‌ خواهند داد.
همچنین یک منبع سیاسی دیگر در گفت‌وگو با خبرگزاری فرات نیوز فاش کرد، الکاظمی درخواستی برای تعیین جلسه رای‌گیری در مورد کابینه خود را به رئیس پارلمان ارائه خواهد کرد.
این منبع افزود: الکاظمی لیست اسامی کاندیداهای خود را پس از موافقت احزاب شیعه با آنها ارائه خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: الکاظمی امکان اجرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۴۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: امکان توافق آتش‌بس با اشغالگران وجود ندارد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما, محمد نزال در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العربی، درباره جزئیات آخرین مذاکرات غیرمستقیم برای رسیدن به توافق آتش بس در نوار غزه با بیان اینکه جنبش حماس به همه طرح‌هایی که از سوی اشغالگران یا دیگران ارائه می‌شود، به صورت مکتوب پاسخ می‌دهد, افزود: از نظر اصولی، پیشنهاد جدید به جنبش حماس، در حدی نیست که رسیدن به توافق درباره آن امکان پذیر باشد زیرا اشغالگران همچنان به وقت کشی و فریبکاری ادامه می‌دهند و از ارائه هر نوع تعهدی فرار می‌کنند.

وی ادامه داد: اشغالگران با آتش بس دائم و عقب نشینی از نوار غزه و بازگشت کامل آوارگان از جنوب به مرکز و شمال نوار غزه، موافقت نکرده اند و در موضوع اسیران هم خواسته‌های مقاومت را رد کردند.

نزال افزود: به همین علت, شرایط خوب نیست و فکر نمی‌کنم با توجه به اصرار اشغالگران بر موضع گیری‌شان، توافقی به دست آید که امضای آن امکان پذیر باشد.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: در درجه نخست, اشغالگران صهیونیست و پس از آن، دولت آمریکا را مسئول این شرایط می‌دانیم. دولت آمریکا از هر نوع اعمال فشار بر اشغالگران خودداری می‌کند در حالی که در جامعه جهانی درباره لزوم آتش بس دائم توافق نظر وجود دارد.

نزال افزود، پیشنهادی را از دو میانجی دریافت کردیم که بیانگر دیدگاه اشغالگران است و چیز جدیدی در آن وجود ندارد که بتواند موجب پیشرفت در مذاکرات شود.

وی ادامه داد: اشغالگران خبر‌هایی را درباره مذاکرات درز می‌دهند تا در برابر جامعه این رژیم اینطور جلوه دهند که مذاکرات ادامه دارد و در حال پیشرفت است. اشغالگران می‌خواهند به این صورت، خشم جامعه رژیم صهیونیستی را مهار کنند. اما واقعیت آن است که مذاکرات، پیشرفت ملموسی نداشته است.

نزال اضافه کرد: سران جنبش حماس در زمان مناسب درباره توقف مذاکرات تصمیم گیری خواهند کرد اما هنوز مذاکرات غیرمستقیم ادامه دارد و ما برای دستیابی به توافق تلاش می‌کنیم.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس با بیان اینکه تماس‌های ما با دو میانجی با هدف دستیابی به آتش بس در سریعترین زمان ممکن، ادامه دارد, گفت: پیشنهاد‌های خود را پیش از این به دو میانجی ارائه کرده‌ایم و پیشنهاد جدیدی از طرف ما مطرح نشده است.

وی افزود: اکنون توپ در زمین اشغالگران است و نتانیاهو و در پشت سر او دولت آمریکا، مسئولیت کامل این شرایط را برعهده دارند.

نزال در پاسخ به این پرسش که آیا تغییری در موضع دولت آمریکا با توجه به انتقادات روز‌های اخیر از اسرائیل مشاهده کرده‌اید؟ گفت: سخنان مقامات دولت آمریکا فقط شامل تغییرات لفظی است، اما تغییر عملی ایجاد نشده است.

وی تاکید کرد: نیازی به تغییری لفظی نداریم، بلکه باید حرف‌ها به عمل تبدیل شود.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: قطعنامه پیشنهادی آمریکا به شورای امنیت که این شورا آن را رد کرد، بیانگر واقعیت موضع دولت آمریکاست که نشان می‌دهد ملاحظات قدرت‌های منطقه و بین المللی را در نظر نمی‌گیرد.

نزال افزود: دولت آمریکا با ارائه این قطعنامه که می‌دانست وتو خواهد شد، می‌خواست به افکار عمومی این کشور نشان دهد که در حال تلاش برای آتش بس در غزه است. به ویژه که بایدن در رقابت‌های انتخاباتی با بحران روبروست و ممکن است به علت موضع‌گیری ظالمانه‌اش در برابر نسل کشی در نوار غزه، در انتخابات شکست بخورد.

دیگر خبرها

  • تغییرات کابینه در سال ۱۴۰۲/ چه کسانی از دولت جدا شدند؟
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آذر ماه» سال گذشته
  • خروج رکود بازار مسکن تنها با اتکا به توان مردم در ساخت‌وساز امکان‌پذیر است
  • تمامی محورهای چهارمحال و بختیاری باز است
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • افزایش ۷۰ درصدی تصادفات جرحی در چهارمحال و بختیاری
  • حماس: امکان توافق آتش‌بس با اشغالگران وجود ندارد
  • استعفای دو عضو کابینه دولت انگلیس
  • تحویل سه هزار واحد مسکن مهر پردیس تا خرداد ماه
  • اخبار سیاسی ۶ فروردین؛ حکم دیگر رهبر انقلاب برای روزه‌داران/تاکید رئیسی بر جلوگیری از رخنه فساد