Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@20:24:00 GMT

اعلام آمادگی صندوق بین المللی پول برای کمک به لبنان

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۴۶۰۰

اعلام آمادگی صندوق بین المللی پول برای کمک به لبنان

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری عربی 21، لبنان خبرهای مالی اطمینان بخش و مطلوبی را از صندوق بین المللی پول در راستای کمک مالی به این کشور برای برون رفت از بحران مالی کنونی دریافت کرده است.

" غازی وزنی " وزیر دارایی لبنان روز جمعه اعلام کرد که تماس ها با این صندوق نتیجه بخش بوده و آماده کمک های سریع به این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

" حسان دیاب " نخست وزیر لبنان با توجه به برنامه اصلاحات اقتصادی دولت این کشور، نامه درخواست کمک مالی از صندوق بین المللی پول را امضا کرد.

دولت لبنان اخیرا برنامه مهم اصلاحات اقتصادی را برای حل بحران بدهی های ارزی ،پایین آمدن میزان بیکاری ، تقویت ارزش پول ملی و سیستم بانکی و مشکلات دیگر اقتصادی که عارض این کشور است، اعلام کرد.

لبنان این روزها و طی ماه های گذشته بدترین بحران مالی و اقتصادی خود را تجربه کرده است .

کاهش بی سابقه ارزش پول ملی به یک سوم آن ، بیکاری ، ضعف در خدمات رسانی در بخش های برق و دفع زباله ، گرانی های افسار گسیخته ، کمبود شدید دلار و بالا رفتن قیمت آن و کاهش میزان اعتبار بین المللی مالی لبنان باعث شده تا بخش هایی از مردم این کشور پس از چند ماه بار دیگر در خیابان ها تظاهرات کرده و علیه گرانی و فساد اقتصادی و دولتی اعتراض کنند.

پیش از ناآرامی ها هر دلار با یک هزار و ۵۰۰ لیره لبنانی مبادله می شد و اکنون این رقم از مرز ۳ هزار و ۲۰۰ لیره در برابر یک دلار نیز فراتر رفته است.

دلیل بخشی از این نابسامانی اقتصادی انتقال غیرقانونی میلیاردها دلار سرمایه های مردمی و بانکی این کشور به خارج و به ویژه به سوئیس است و یکی از خواسته های اصلی مردم و مسوولان این کشور شناسایی عاملان این موضوع و بازگشت این اموال به داخل لبنان است.

لبنان از اواسط سال ۱۳۹۸ شاهد ناآرامی بود که برای مدتی کاهش یافت و بار دیگر در روزهای اخیر ناآرامی ها در لبنان آغاز شده است.

برچسب‌ها بیروت سوئیس صندوق بین‌المللی پول دولت لبنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیروت سوئیس صندوق بین المللی پول دولت لبنان بیروت سوئیس صندوق بین المللی پول دولت لبنان صندوق بین المللی پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۴۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز بلند «ومدیر» برای توسعه بازار| ابزارهای گروه مالی تکمیل می شود

به گزارش روابط عمومی، مجمع عمومی عادی سالیانه گروه مدیریت ارزش سرمایه (گروه مالی) صندوق بازنشستگی کشوری برای سال مالی منتهی به ۳۰ آذرماه سال ۱۴۰۲ با حضور اکثریت سهامداران چهارشنبه مورخ ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ در محل سالن کنفرانس شرکت برگزار شد. در این جلسه که به ریاست تاجیک، به عنوان نماینده صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد، سید هادی ابطحی مدیرعامل گروه مدیریت ارزش سرمایه (گروه مالی) صندوق بازنشستگی کشوری ضمن تشریح اقدامات اصلی صورت گرفته در سال مالی گذشته گفت: «متاسفانه به دلیل عدم معرفی اعضای هیئت مدیره واجد شرایط به سازمان بورس و اوراق بهادار، نماد شرکت تعلیق شده بود که با استقرار تیم جدید مدیریتی در هیئت مدیره و پیگیری های فراوان در ‌کمتر از ۴۵ روز تایید صلاحیت تمامی اعضای جدید هیئت مدیره ابلاغ و نماد بازگشایی شد.»

وی با اشاره به رشد سود عملیاتی شرکت‌های زیر مجموعه در سال گذشته گفت: «با پیگیری های صورت گرفته و تکالیف ابلاغی به شرکت‌های تابعه از جمله بیمه ملت، کارگزاری و ... توانستیم سود عملیاتی این شرکت‌ها را با رشد بالای ۱۰۰ درصدی به ثبت برسانیم. تداوم این برنامه و افزایش سود در سال مالی جدید هم جزء ارکان اصلی برنامه های این شرکت‌ها خواهد بود.»

ابطحی همچنین با اشاره به پیگیری گروه مالی صندوق بازنشستگی کشوری برای تاسیس شرکت سبدگردان بورس و صرافی گفت: «تاسیس شرکت سبدگردان و صرافی جزء اولویت های کاری یک گروه مالی است که متاسفانه تاکنون مغفول مانده بود، اما این مهم از همان روزهای اول استقرار تیم مدیریتی جدید در دستور کار قرار گرفته و با جدیت در حال پیگیری تا به سرانجام رسیدن است.»

گفتنی است در این مجمع مصوب شد ۶۵۰ ریال سود بابت هر سهم به سهامداران پرداخت و مابقی سود عملیاتی شناسایی شده برای افزایش سرمایه نزد شرکت باقی بماند تا برنامه های توسعه ای را پیگیری و به سرانجام برساند. همچنین در این مجمع در مورد روزنامه رسمی، مبلغ حضور در جلسه اعضای غیر موظف هیئت مدیره و اعضای کمیته های تخصصی و حاکمیت شرکتی و ... تصمیم گیری شده و با رای اکثریت سهامداران به تصویب رسید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897837

دیگر خبرها

  • تداوم رشد اقتصادی و کاهش تورم در سال ۲۰۲۴ (+اینفوگرافی)
  • ساعت کار نمایشگاه کتاب و پیشنهاد گذاشتن صندوق رأی
  • شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • شفافیت در هزینه کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • آینده اقتصاد سوریه/ شرایط روزبه‌روز سخت می‌شود
  • خیز بلند «ومدیر» برای توسعه بازار
  • خیز بلند «ومدیر» برای توسعه بازار| ابزارهای گروه مالی تکمیل می شود
  • اذعان صندوق بین المللی پول به مقاومت اقتصاد روسیه در برابر تحریم‌
  • صندوق ملی مسکن؛ حیاط خلوت دولت یا منبع مولد تسهیلات؟
  • صندوق بین المللی پول به آمریکا هشدار داد | قیمت بیت کوین به کدام سو می رود؟