Web Analytics Made Easy - Statcounter

موفقیت در کسب و کار آنلاین و سنتی امروزه وابسته به اینترنت شده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فراپیام، انقلابی که اینترنت در ارتباطات برای بشر ایجاد کرد، سهم عظیمی در دگرگونی نحوه جذب مخاطب و مشتری را برای بشر داشت به گونه ای که امروزه کمتر کسی را می شناسیم که پیش از خرید، جستجوی اینترنتی در مورد محصول مورد نظر خود انجام ندهد  بنابراین بدست آوردن رضایت مشتریان در فضای رقابتی کسب و کارهای امروزه بسیار پر اهمیت می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسأله نه تنها در تجارت الکترونیک و فروشگاه‌های اینترنتی، بلکه در تمام صنایع وجود دارد که جذب مشتری جدید بسیار هزینه‌برتر و دشوارتر از حفظ مشتری فعلی است. در واقع این مسأله در تمام روابط انسانی قابل مشاهده است، همیشه شروع یک رابطه جدید هزینه و دردسر بیشتری نسبت به حفظ رابطه قبلی دارد. مشتری و فروشنده هم دارای نوعی ارتباط هستند و این مسأله برای آنها هم صدق می‌کند.

به همین دلیل است که فروشگاه‌ های اینترنتی بزرگ همواره سعی دارند:

۱. از ریزش مشتریان جلوگیری کنند.

۲. با انواع برنامه‌های تشویقی، مشتریان فعلی را حفظ کنند.

۳. در هنگام جذب مشتری، برای آنهایی که احتمال جذبشان بالاتر است، بیشتر هزینه کنند.

در هر سه مورد اشاره شده، تحلیل داده نقش بسیار مهمی دارد. معمولاً فروشگاه‌های اینترنتی به داده‌های خرید مشتریان توجه می‌کنند. علت هم اینست که این داده‌ها شسته رفته‌تر هستند. به صورت ساختاریافته در پایگاه داده ذخیره می‌شوند. از جنس عدد و رقم می‌باشند و تحلیل آنها ساده‌تر است.

اگر فروشگاه اینترنتی بخواهد تحلیل دقیق‌تری داشته باشد، به سراغ رفتار مشتری می‌رود  و آن چیزی جز میزان کامنت‌های مشتریان نیست .  معمولاً مدیران فروشگاه‌های اینترنتی و وب سایت‌ها توجه ویژه‌ای به بخش نظرات نمی‌کنند. بیشترین کاری که انجام می‌دهند پاسخ دادن به هر کامنت است. اما این تحقیقات  نشان می‌دهد که بخش نظرات منبع بسیار خوبی برای مدیریت مشتریان فروشگاه است. تحلیل این منبع داده جدید ساده است و ارزش اطلاعاتی که در اختیار ما قرار می‌دهد بسیار بالا می باشد.

برای این تحلیل کافیست مشتریانی که کامنت می‌گذارند را جدا کنید و سعی نمایید ارتباط صمیمانه ای با آنان داشته باشید . برای این مشتریان ارزش و وقت بیشتری قائل شوید. از طریق ایمیل، پیشنهادهای ویژه و کوپن‌های تخفیف که برای این مشتریان ارسال میکنید ارتباط خود را حفظ نمایید. این مشتریان به احتمال زیاد وفاداری بالاتری نسبت به شما خواهند داشت. باید تمام تلاش خود را بکنید که این رابطه و این حس تعلق خاطر به فروشگاه شما بیشتر شود و از بین نرود برای آنان توضیح دهید که اگر ابهامی داشتند، سوالاتشان را در بخش نظرات بپرسند و همچنین این اطمینان را به آنها بدهید که پرسش‌هایشان را به طور کامل پاسخ می‌دهید و ابهامی باقی نخواهید گذاشت.

درصورتی‌که کسی کامنت انتقادی گذاشت وابزار نارضایتی  کرد، با رعایت ادب پاسخ بدهید سرعت پاسخگویی به کامنت‌ها کلید اصلی موفقیت است و سعی کنید با هوشمندی نقاط قوت نظرات‌شان را برجسته کنید اگر کسی آنقدر به خود زحمت داده تا مشکل خود را به اشتراک بگذارد حتما در صورت حل نشدن مشکل نارضایتی خود را نیز به اشتراک می‌گذارد پس حتما پیگیر مشتری باشید تا مشکل کامل حل شده و نارضایتی و تجربه بد آنها به یک تجربه خوب و تعریف برانگیز تبدیل شود.

در بدترین شرایط، هر چقدر ناراحت و عصبانی هستید ،هرگز کامنتی را پاک نکنید. اگر کامنت یک مشتری را پاک کنید مطمین باشید با پاک کردن صورت مساله آنها را ،عصبانی‌تر و جدی‌تر از قبل مقابل خود خواهید یافت.

شاید باور کردنی نباشد اما کامنت انتقادی به نفع مجموعه است زیرا کامل بودن و عدم وجود کامنت منفی شک برانگیز خواهد بود و مخاطب بیشتر ترغیب می‌شود تا به دنبال کامنت‌های منفی بگردد.

اگر پاسخ مناسب دهید طبق آمار حل مشکل و برخورد درست با مشتری آنها را به تعریف از شما برمی‌انگیزد و دوستان آنها به خانواده برند شما می‌پیوندند.

همواره باید در نظر داشت که پاسخ گوئی به مشتریان در کسب و کارهای اینترنتی الویت اول محسوب می‌گردد و باید در اسرع وقت به مشتری پاسخ داد. البته پاسخی دقیق و کامل! نباید اینطور تصور کنید که با ارائه پاسخ کامل و جامع به کامنت های کاربران وقت خود را تلف کرده ایددر هنگام پاسخ دادن به کامنت کاربران، بهتر است در انتهای پاسخ کامل و دقیقی که به کاربر دادید، از او سوالی مرتبط بپرسید تا کاربر را بیش از پیش درگیر کنید و او را تشویق به مشارکت بیشتر نمایید.

اعتماد سازی برای مشتریان یکی از تکنیک‌های افزایش  فروش می‌باشد .وقتی‌که یک کاربر وارد صفحه محصول شما می‌شود، با مطالعه نظرات کاربران از پشتیبانی خوب و کیفیت محصول شما مطمئن شده و رغبت بیشتری برای خرید از سایت خواهد داشت.

همواره باید در کسب و کار خود این مهم را به خود یادآوری شویم  که مشتری مهمترین ناظر بر فعالیت های ماست او به ما وابسته نیست، ما به او وابسته هستیم. مشتری در کار ما یک هدف است.

مشتریان و رضایت آن ها مهم ترین اصل بقاء و تداوم هر کسب و کاری است. مشتری سرمایه واقعی و رضایت مشتری تضمین سرمایه کسب و کار است پس هر مدیر و فروشنده آینده نگر و کاردانی می داند که چگونه با احترام به خواست و جلب رضایت مشتری، در بازار رقابتی از رقیبان متمایز بوده و باقی بماند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فراپیام كسب و كار فروشگاه اینترنتی کسب و کار کامنت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۴۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش دلاری لوازم خانگی قاچاق در بازار امین حضور

رئیس اتحادیه لوازم خانگی با تاکید بر اینکه اکنون فقط کالا‌های قاچاق این بازار به صورت دلاری به فروش می‌رسند، گفت: عده‌ای با برجسته کردن این مسئله در شرایط فعلی، به دنبال بر هم زدن نظم بازار هستند.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «اکبر پازوکی» رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران  در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین وضعیت بازار امین حضور اظهار کرد: در حال حاضر بازار لوازم خانگی در رکود به سر می‌برد و با روش‌های فروشی که فروشگاه‌های بزرگ لوازم خانگی در طول ماه‌های اخیر اتخاذ کرده‌اند، این مسئله نسبت به گذشته از شدت بیشتری برخوردار شده است.


رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران تاکید کرد: هیچ یک از محصولات ایرانی به صورت دلاری خرید و فروش نمی‌شود، بلکه موضوع فقط مختص به لوازم خانگی قاچاق است. در حال حاضر برخی از مردم پول کافی برای خرید یک ماشین لباسشویی ایرانی را هم ندارند، آن وقت چگونه می‌توانند با دلار خرید کنند؟


وی تصریح کرد: این خبر در واقع یک هجمه و یا فضاسازی علیه شرایط اقتصاد کشور در زمان اوج تنش‌های سیاسی بین ایران و رژیم صهیونیستی است. اکنون بازار لوازم خانگی در شرایط آرامی به سر می‌برد، اما عده‌ای با برجسته کردن این مسئله به دنبال بر هم زدن نظم بازار هستند.


سیگنال گرانی لوازم خانگی از سوی سرا‌ها


پازوکی در ادامه نسبت به تبلیغات فروش برخی از کالا‌ها توسط تعدادی از فروشگاه‌های بزرگ لوازم خانگی انتقاد کرد و درباره آن توضیح داد: اکنون بعضی از این فروشگاه‌ها مدعی هستند که مصرف‌کنندگان می‌توانند در سال جاری برخی اقلام را به قیمت سال قبل خود خریداری کنند.


رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران خاطرنشان کرد: چنین تبلیغی این پیام را به مصرف‌کنندگان مخابره می‌کند درصورت افزایش قیمت لوازم خانگی در سال جدید، کالا‌های خود را با قیمت پارسال محاسبه و عرضه می‌کند. در چنین شرایطی بعضی از رسانه‌ها هم در سطح بازار موضوعاتی مانند دلاری فروش لوازم خانگی را بلد می‌کنند.


وی همچنین درباره آخرین وضعیت رسیدگی به شکایت اتحادیه لوازم خانگی از رویه ضد رقابتی فروشگاه‌های بزرگ لوازم خانگی اظهار کرد: این موضوع همچنان در حال بررسی است، اما نکته جالب این است که مرکز ملی رقابت برای ادامه رسیدگی به آن از اتحادیه لوازم خانگی مدارک بیشتری را درخواست کرده است.


پازوکی در پایان گفت: در حال حاضر شبکه بانکی بخشی از تسهیلات خود را برای خرید اقساطی کالا‌های این فروشگاه‌ها اختصاص داده؛ لذا مدارک درخواست شده از سوی شورای رقابت باید از سوی بانک مرکزی ارائه شود نه اتحادیه لوازم خانگی.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: لوازم خانگی ، کالای قاچاق ، امین حضور ، شورای رقابت ، پازوکی ، لوازم خانگی قاچاق لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T93

دیگر خبرها

  • معرفی و بررسی عطر ورساچه اروس
  • فروش دلاری لوازم خانگی قاچاق در بازار امین حضور
  • من یک دلیوری هستم
  • الزامی شدن رعایت حجاب در مراکز خرید و فروشگاه‌ها
  • مشکل بزرگ بانک‌ها برای خرید استقلال و پرسپولیس چیست؟
  • اعلام زمان ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی
  • رعایت حجاب در مراکز خرید و فروشگاه‌ها بر عهده متصدی واحد صنفی است
  • استقبال ۸۵ درصدی از کالابرگ الکترونیکی در آذربایجان شرقی
  • استفاده ۸۵.۴ درصد مشمولان از طرح کالابرگ الکترونیکی در آذربایجان شرقی
  • استقبال ۸۵ درصدی از کالابرگ الکترونیکی در آذربایجان ‌شرقی