Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند از جمع‌آوری و عقیم‌سازی بیش از یک‌هزار قلاده سگ بلاصاحب از ابتدای سال جاری در این شهرستان خبر داد.

مهدی حیدری سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دماوند، در خصوص آخرین وضعیت جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب در این شهرستان اظهار داشت: وجود حیواناتی از قبیل سگ در سطح شهرستان امری طبیعی است و اعتقاد داریم که آفریده خدا بوده و دارای وظیفه‌ای هستند و خلقت‌شان بی‌حکمت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از طرف دیگر حضور سگ‌های بلاصاحب در محل سکونت‌گاه مردم به صورت تجمعی سلامت جامعه و امنیت روانی مردم را به خطر انداخته و زمینه‌ساز بیماری‌های مختلفی شده و آسیب‌های جبران ناپذیری به وجود می‌آورد.

سرپرست فرمانداری دماوند خاطرنشان کرد: بر همین اساس از ابتدای سال تاکنون طرح جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب با رعایت چهارچوب و مقررات لازم و بر اساس پروتکل‌های وزارت کشور در سطح شهر و روستا توسط دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار گرفت.

حیدری تأکید کرد: به دنبال ایجاد هماهنگی و آماده‌سازی امکانات به منظور اجرای هرچه بهتر این طرح هستیم تا علاوه بر حفظ سلامت و امنیت مردم چرخه حضور این حیوانات در کنار جوامع انسانی بدون هیچ مشکلی برقرار باشد.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب به دور از حیوان آزاری در دستور کار عوامل اجرایی این طرح قرار دارد، ابراز داشت: باید با هماهنگی اداره دامپزشکی این طرح انجام و پس از زنده‌گیری و رعایت قوانین عقیم سازی از  افزایش آن‌ها جلوگیری به عمل آمده و به آغوش طبیعت بازگردانده شوند.

سرپرست فرمانداری دماوند با اشاره به نقش انجمن‌ها و گروه‌های حامی حیوانات و محیط زیست، تصریح کرد: وجود چنین انجمن‌هایی در سطح شهرستان یک مزیت به حساب می‌آید و پیگیری این گروه‌ها در این امر قابل تقدیر است.

حیدری افزود: به هیچ وجه مانع فعالیت این گروه‌ها و انجمن‌ها نخواهیم بود و قرار گرفتن آن‌ها در کنار عوامل اجرایی این طرح می‌تواند ما را در تحقق هرچه زودتر اهدا‌ف‌مان کمک کند.

وی یادآور شد: شرایط باید به گونه‌ای باشد تا هم اهداف عالیه این انجمن‌ها تحقق یابد و هم مشکلی در خصوص نحوه اجرای طرح به وجود نیاید.

سرپرست فرمانداری دماوند با اشاره به یکی از مزیت‌های قرار گرفتن گروه‌ها و انجمن‌های حامی محیط زیست و حیوانات در کنار عوامل اجرایی طرح جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب، عنوان کرد: این گرو‌ه‌ها می‌توانند بر روی نحوه عملکرد عوامل اجرای طرح نظارت داشته و در صورتی که موضوعی با حقوق حیوانات منافات داشت، ضمن ارائه مستندات آن موضوع و با اشراف کامل راه‌کارها و پیشنهادات خود را بیان کنند.

حیدری در ادامه بیان کرد: جمع‌آوری سگ‌ها در هر شهر و روستا توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به صورت مستقل انجام می‌شود اما تجمیع و عقیم سازی آن‌ها به صورت یکجا و در یک محل صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به آخرین میزان جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب در این شهرستان اظهار داشت: تاکنون از ابتدای سال جاری بیش از یک‌هزار قلاده سگ بلاصاحب در شهرها و روستاهای این شهرستان جمع‌آوری و عقیم‌ سازی شد.

انتهای خبر/۶۷۰۶۷/م/س

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست سگ دماوند سلامت جمع آوری سگ های بلاصاحب سرپرست فرمانداری جمع آوری سگ ها انجمن ها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۵۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی طلاب و روحانیون شهرستان چرام


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام افشار امام جمعه‌ی شهر چرام در این نشست گفت: شهیدان با جانفشانی خود مقابل ظلم ایستادگی کردند و میهن را با فدا کردن جان خود حفظ کردند.
جمع آوری آثار شهدای روحانی و ارسال به کمیته جمع آوری، برنامه ریزی جهت حضور طلاب در کنگره شهدای شهرستان و تبلیغ از طریق تریبون مساجد از مصوبات این نشست بود.

دیگر خبرها

  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • گردهمایی طلاب و روحانیون شهرستان چرام
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • (ویدیو) مشاهده یک قلاده پلنگ در دماوند
  • نماینده مجلس : مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • حضور یک قلاده پلنگ در دماوند + ویدئو
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • ممنوعیت ورود گردشگران به منطقه دریاچه تار دماوند
  • ۲۴حلقه چاه غیرمجاز در دماوند مسدود شد