Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اردبیل گفت: غفلت و بی‌توجهی گروه اندکی از مردم نسبت به رعایت نکات بهداشتی و عدم فاصله گذاری موجب افزایش شیوع و انتشار بیماری ویروسی کرونا در استان اردبیل شد. ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل‌، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر بهنام‌جو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هفته‌های گذشته وضعیت استان  در خصوص کرونا به سفید رسیده بود که با بی توجهی برخی افراد در حال حاضر به وضعیت زرد و در برخی نقاط قرمز رسیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همچنان این ویروس با سرعت بالایی در استان در حال انتشار است افزود: در حال حاضر 223 نفر در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند که  45 نفر آنان در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

بهنامجو تصریح کرد: نیمی از تعداد بیماران بدحال بخش مراقبت‌های ویژه در وضعیت وخیم قرار دارند و روزانه نیز حدود چهار یا پنج نفر فوت می‌شوند.

کرونا ویروس شوخی‌بردار نیست/ تغییر فاز نرم افزاری مبارزه با کرونا به فاز سخت افزاری در ایلامگزارش‌| شور دهه هفتادی‌های آملی در جنگ با کرونا /‌ اینجا خستگی معنی ندارد + فیلموقوع موج دوم و سوم کرونا قطعی است/ ادعای ساخت واکسن تبلیغاتی است

استاندار اردبیل بیان کرد: این بیماران در بیمارستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد، گرمی و خلخال بستری هستند.

وی اظهار کرد: در برخی شهرستان‌ها از جمله کوثر و نمین هم که وضعیت سفید بود چند نفر مبتلا شده و در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

بهنامجو گفت: باید رعایت نکات پیشگیری و فاصله گذاری انفرادی در اولویت قرار گیرد و همچنین مردم از برگزاری مراسم ختم، عروسی، میهمانی و اجتماعات غیر ضروری پرهیز کنند.

استاندار اردبیل افزود: بسیاری از مبتلایان با بی‌توجهی و شرکت در مراسم جشن و ختم که در منازل و محیط‌های کوچک برگزار شده مبتلا شده‌اند.

وی ادامه داد: رسیدن به وضعیت سفید منوط به طی چهارده روز از درمان بیمار کرونایی و عدم ابتلای فرد دیگر در شهر می باشد و هنوز به این وضعیت در استان نرسیده‌ایم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: بر اساس نظریات علمی، یک نفر مبتلا در هفته می‌تواند هزار نفر را مبتلا کند که باید با رعایت فاصله انفرادی زمینه انتشار این ویروس را کاهش دهیم.

وی بیان کرد: با بی‌توجهی یک نفر ممکن است چندین نفر دیگر ناقل و یا مبتلا به این ویروس شده و موجب از دست دادن جان دیگران شوند.

بهنامجو اظهار کرد: عده‌ای از افراد از جمله فعالان بخش گردشگری و رستوران‌ها به خاطر شیوع بیماری ویروسی کرونا بیکار شدند که بازگشت این افراد به کار منوط به رسیدن به وضعیت سفید است.

استاندار اردبیل گفت: همه مردم در بازگشت به کار این افراد مسئول هستند و باید با رعایت نکات بهداشتی زمینه اشتغال این اقشار را فراهم کنند.

وی در ادامه گفت: برای برخی افراد بیکار شده در این مراکز بیمه بیکاری تعلق گرفته و برای عده‌ای نیز کمک‌های معیشتی پرداخت شده است.

انتهای پیام/ 146/ ت

R41374/P/S6,49/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار اردبیل بی توجهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۶۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان اصلی کبد چرب چیست؟

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، کبدچرب غیر الکلی بر اثر تجمع چربی در سلول‌های کبد به وجود می‌آید و در افرادی که دچار اختلال در متابولیسم بدن هستند و چربی و قند خون‌شان بالاست، بیشتر دیده می‌شود. البته فردی که به آن مبتلا می‌شود، زمینه ژنتیکی هم دارد. در این بیماری تری گلیسیریدی که در سلول‌ها تجمع یافته، از سلول‌های کبدی خارج نمی‌شود و وقتی به تدریج چربی در سلول‌های کبدی جمع می‌شود، اصطلاحا می‌گویند فرد دچار کبد چرب غیرالکلی شده است.

تا این مرحله کبدچرب قابل درمان است، اما در صورتی که فرد متوجه نشود یا پیگیر درمان نباشد، وارد مرحله «سیروز» و بدخیمی‌های کبدی می‌شود که درمان ندارد؛ زیرا سلول‌های کبدی تخریب شده و راهی جز پیوند کبد باقی نمی‌ماند.

متاسفانه یکی از مشکلات کبدچرب این است که نشانه خاصی ندارد و فقط با انجام آزمایش یا سونوگرافی می‌توان این بیماری را تشخیص داد. البته برخی علائم در بیماران مبتلا ممکن است وجود داشته باشد که از جمله آن خستگی و درد در ناحیه بالا و سمت راست شکم است.

۷۰ درصد افراد دچار کبدچرب به اضافه وزن و چاقی مبتلا هستند و سابقه قند و چربی خون بالا دارند. در واقع کسانی که رژیم غذایی ناسالمی دارند به خصوص مصرف بالای چربی‌های اشباع و قندهای ساده و فعالیت بدن‌شان نیز کم است، بیشتر به کبدچرب مبتلا می‌شوند.

کبدچرب درمان دارویی قطعی ندارد. تغییر در شیوه زندگی، درمان اصلی و پیشگیرانه این بیماری است. فردی که به چاقی مبتلاست، با کمی کاهش وزن، بهبود می‌یابد. مطالعه‌های مختلف نشان داده‌اند اگر این افراد ۵ تا ۱۰ درصد وزن‌شان را کاهش دهند، آنزیم‌های کبدی به حد طبیعی باز می‌گردد. این افراد باید رژیم غذایی خاصی داشته باشند تا هرچه سریع‌تر بهبود یابند و بیماری وارد مرحله ۲ و ۳ نشود.

میزان کربوهیدرات (قند) و به خصوص کربوهیدرات‌های ساده و همین طور چربی، به خصوص چربی‌های اشباع، باید در رژیم این افراد کم شود. مبتلایان به این بیماری بهتر است برای پخت و پز از چربی‌های غیراشباع مانند روغن‌های مایع و گیاهی مثل روغن کانولا و زیتون استفاده کنند؛ حتما چربی‌های قابل رویت گوشت را (چه قرمز چه سفید) بگیرند و ترجیحا در هفته بیش از دو بار گوشت قرمز نخورند و مصرف فیبر را افزایش دهند.

فیبر در انواع سبزی و سبوس غلات به وفور یافت می‌شود. میوه‌ها نیز فیبر خوبی دارند، اما چون حاوی قند فراوانی هستند، باید به میزان متعادل یعنی حداکثر ۳ واحد در روز و به دفعات میوه مصرف کنند؛ یعنی بیمار مبتلا به کبدچرب نمی‌تواند ۳ میوه را با هم بخورد، اما مصرف سبزی‌ها برای وی آزاد است.

مصرف غلات سبوس‌دار یا سبوس به صورت جدا در سوپ، کوکو، کتلت و... نیز برای این بیماران مفید است. همچنین موادغذایی با خواص ضدالتهابی مثل روغن ماهی نیز بهتر است در برنامه غذایی این افراد گنجانده شود.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، ورزش و تحرک بدنی برای مبتلایان به کبدچرب ضروری است و حتما باید روزانه ۳۰ دقیقه تا یک ساعت ورزش کنند. با این سبک زندگی چربی کمتری در سلول‌های کبد ذخیره می‌شود و به مرور بهبود می‌یابند.

دیگر خبرها

  • شیوع تب دنگی در آمریکای لاتین
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • ارائه خدمات آزمایشگاهی به بیش از ۲۰۰۰ نفر در تعطیلات نوروز در هرمزگان
  • باز هم غفلت و بی‌توجهی مسئولان میراث فرهنگی/ نابودی تاج عمارت «امین‌لشکر»/ عکس
  • درمان اصلی کبد چرب چیست؟
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • بهره‌مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • بهره مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • به گفته یک پزشک افراد باید در مورد فشار خون بالا چه کنند؟