Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از گیزمگ نوشت: یک گروه بین‌المللی از دانشمندان موفق شده‌اند با همکاری یکدیگر یکی از پیشرفته‌ترین دست‌های بیونیک را که تاکنون ساخته شده است ارائه دهند. آن‌ها نوعی دست مصنوعی ساخته‌اند که با یک سیستم حسی کار می‌کند و با ذهن بیمار کنترل می‌شود.

سیستم ورای این فناوری که با عصب‌های بیماران ادغام می‌شود به آن‌ها امکان می‌دهد تا دست مصنوعی را مانند دست طبیعی با فکر خود حرکت دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین‌ترتیب احساس لمس کردن تنها با فکر کردن به آن به مغز منتقل می‌شود. در حال حاضر، سه بیمار برای چندین سال با این فناوری زندگی کرده‌اند.

این فناوری جدید مستقیما با عصب‌ها و عضلات کاربر در ارتباط است در نتیجه کاربر می‌تواند آن را با ذهن خود کنترل کند. به گفته پژوهشگران، احساس کردن با این دست مصنوعی آن قدر شبیه به احساس کردن با دست واقعی است که شرکت‌کنندگان حتی نیازی به آموزش استفاده از آن نداشتند.

این دست جدید با کمک جراحی به استخوان بخش باقیمانده از اندام بیمار متصل می‌شود تا ثبات داشته باشد. الکترودهایی نیز در عضلات و عصب‌ها قرار می‌گیرند در نتیجه کاربر می‌تواند دست خود را باز کند و ببندد و بازخورد حسی داشته باشد.

در مرحله دوم، حسگرهای نیرو روی انگشت شست قرار می‌گیرند تا به سنجش تماس و فشار بپردازند. اطلاعات به دست آمده به مغز فرستاده می‌شود و به کاربر امکان می‌دهد هنگام لمس کردن اجسام، آن‌ها را احساس کند و فشار را تشخیص دهد. همه این اطلاعات کمک می‌کند تا دست مصنوعی مانند دست طبیعی به نظر برسد.

به گفته پژوهشگران، در حال حاضر سه بیمار سوئدی بین سه تا هفت سال است که با این فناوری زندگی کرده‌اند و عملکرد آن تاکنون ایمن، باثبات و کارآمد بوده است.

یکی از شرکت‌کنندگان در مورد تجربه خود با این فناوری گفت: این دست مصنوعی تغییر قابل توجهی در زندگی من ایجاد کرده است. دست‌هایی که پیش‌تر استفاده کرده بودم فقط یک ابزار بودند، اما این دست جدید مانند بخشی از بدن خودم است. من هرروز از آن استفاده می‌کنم در نتیجه مانند یک دست طبیعی به نظر می‌رسد.

سیستم حسی این فناوری می‌تواند به ابزار مصنوعی متفاوتی متصل شود. با توجه به موفقیت این پروژه، پژوهشگران امیدوارند که بتوانند از این سیستم در ساخت اندام‌های دیگر نیز استفاده کنند.

مکس اورتیز کاتالان، پژوهشگر ارشد این پروژه، بیان کرد: در حال حاضر فقط بیماران سوئدی از این سیستم حسی استفاده می‌کنند. ما انتظار داریم که این سیستم تا دو سال آینده بیرون از سوئد نیز در دسترس باشد و ما پیشرفت آن را در پای مصنوعی نیز ببینیم.

کد خبر 507292 برچسب‌ها تکنولوژی (فناوری) دانشمندان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تکنولوژی فناوری دانشمندان دست مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۶۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ساخت جنگنده‌های فوق پیشرفته سوخو ۵۷ در روسیه (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: زیباترین نمایش های هوایی جنگنده ها (فیلم) نحوه ساخت موتور فوق پیشرفته جنگنده اف 35 (فیلم) تیک‌آف سوخو ۵۷ در کولاک و فرودگاه یخ‌ زده (فیلم)

دیگر خبرها

  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی
  • هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند
  • نوآوری‌های ادامه‌دار با کمک هوش مصنوعی / ساخت دوربین و سمعک پردازشگر صدا و تصویر
  • بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت
  • پیش‌بینی های ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی
  • هوش مصنوعی آریتمی قلب را از ۳۰ دقیقه قبل پیش‌بینی می‌کند
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • اولین نبرد هوایی بین یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • عملیات ساخت جنگنده‌های فوق پیشرفته سوخو ۵۷ در روسیه (فیلم)
  • هوش مصنوعی اپل برای زندگی روزمره از راه می رسد