Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@23:41:02 GMT

شرایط ترخیص برنج‌های تأمین ارز شده اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۷۱۸۶

شرایط ترخیص برنج‌های تأمین ارز شده اعلام شد

به گزارش فارس، عباس قبادی دبیر کارگروه تنظیم بازار با ارسال نامه‌ای به معاون گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران با عنوان «شرایط ترخیص برنج‌های تأمین ارز شده»‌ نوشت، خروج برنج از گمرکات پس از اظهار و طی تشریفات گمرکی و پرداخت مابه‌التفاوت ریالی به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و مصرف‌کنندگان منوط به اعلام رسمی و صدور حواله توزیع توسط دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه آمده است: 

جناب آقای ارونقی

معاون محترم امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران

موضوع:  شرایط ترخیص برنج‌های تأمین ارز شده

سلام علیکم

احتراماً، با عنایت به لزوم عرضه کلیه برنج‌های وارداتی اعم از انواع برنج هندی، پاکستانی و ... تأمین ارز شده با نرخ ارز رسمی (4200 تومانی) در شبکه‌های تحت نظارت دولت، خواهشمند است با قید فوریت به همه گمرکات اجرایی ابلاغ گردد. خروج برنج از گمرکات پس از اظهار و طی تشریفات گمرکی و پرداخت مابه‌التفاوت ریالی به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندان منوط به اعلام رسمی و صدور حواله توزیع توسط دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار کشور می‌باشد.

ضمناً از آنجایی که خروج انواع برنج پاکستانی قبلاً مشمول الزام فوق بوده است ضروری است دستور فرمایید ضمن برقراری الزام فوق برای انواع برنج وارداتی، فهرست ترخیص انواع برنج هندی، تایلندی، پاکستانی و ... از ابتدای فروردین‌ماه سال 99 تا کنون به تفکیک شرکت، ثبت سفارش، تناژ، ارزش، ترخیصیه و فهرست انبارهای مقصد ظرف روز جاری به این حوزه ارسال گردد.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا سینا کمالخانی سهام عدالت سردار حاجی زاده دعای روز هشتم رمضان ترخیص برنج تنظیم بازار ویروس کرونا سینا کمالخانی سهام عدالت سردار حاجی زاده دعای روز هشتم رمضان تأمین ارز شده انواع برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۷۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب این خوراکی‌ها با آب خطرناک است

آب مایه حیات است، اما در مواقعی مصرف آن احتمال دارد به بدن و به ویژه سیستم گوارشی آسیب بزند. اگر شما کسی هستید که حتما باید همراه با غذای خود آب زیاد بخورید، بهتر است این کار را متوقف کنید؛ زیرا غذا‌های خاصی وجود دارند که ممکن است همزمان با مصرف آب به سیستم گوارشی بدن ضرر برسانند.

به گزارش ایسنا، می‌توان انکار کرد که مصرف آب با بیشتر غذا‌ها بی‌خطر است، اما چند ترکیب وجود دارد که می‌تواند باعث سوءهاضمه و ناراحتی شود.

در این مطلب به پنج ماده غذایی که نباید با آب صرف شوند و دلایل آن اشاره کرده‌ایم.

موز

موز حاوی مقدار قابل توجهی فیبر محلول است. خوردن آن با آب زیاد می‌تواند شیره معده را رقیق کند که در نهایت می‌تواند سرعت هضم غذا را کاهش دهد. به طور کلی بهتر است موز را به تنهایی یا با غذا‌هایی که بافت و طعم آن را تکمیل می‌کنند مصرف کنید.

مرکبات

مرکباتی مانند پرتقال، گریپ فروت و لیمو خودشان حاوی مقدار زیادی آب هستند. مصرف این میوه‌ها با آب زیاد ممکن است منجر به ناراحتی معده یا احساس سیری شود. بهتر است این میوه‌ها را در حد اعتدال صرف کنید و بین زمان مصرف مرکبات با نوشیدن یک لیوان آب فاصله ایجاد کنید.

ماست

ماست یک محصول لبنی حاوی باکتری خوب پروبیوتیک است که برای سلامت روده مفید است. نوشیدن آب بلافاصله پس از مصرف ماست می‌تواند این پروبیوتیک‌ها را شسته و اثربخشی آن‌ها را کاهش دهد؛ بنابراین اگر بعد از خوردن ماست احساس تشنگی کردید و نیاز به نوشیدن آب داشتید تنها یک جرعه آب بنوشید یا به منظور بر طرف کردن عطش ماست طعم‌دار انتخاب کنید که از قبل با مایع رقیق شده است.

غذا‌های تند و ادویه دار

غذا‌های تند مانند فلفل چیلی یا سس‌های تند وقتی با مقدار زیادی آب ترکیب شوند می‌توانند باعث ایجاد ناراحتی در سیستم گوارشی شوند. آب ممکن است گرما را پخش کند و احساس سوزش ناشی از خوردن غذا‌های تند را بدتر کند. محصولات لبنی مانند شیر یا ماست انتخاب‌های بهتری برای خنک کردن دهان هنگام خوردن غذا‌های تند هستند.

برنج

مصرف مقادیر زیاد آب همراه با برنج می‌تواند اسید‌های معده مورد نیاز برای هضم غذا را رقیق کند. در حالی که خوردن یک لیوان آب قبل یا بعد از خوردن برنج خوب است، از نوشیدن بیش از حد در حین خوردن یک وعده غذایی مبتنی بر برنج خودداری کنید. قبل از نوشیدن آب بیشتر، کمی زمان بگذارید تا برنج هضم شود.

دیگر خبرها

  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • ترکیب این خوراکی‌ها با آب خطرناک است
  • کاهش حقوق گمرکی دارو و تجهیزات پزشکی از ۴ به یک درصد
  • کاهش حقوق گمرکی دارو و تجهیزات پزشکی
  • ۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استان بوشهر اجرا شد
  • ترخیص دارو از گمرکات سرعت گرفت/ دپوی سه ماهه سرُم
  • تسریع در روند ترخیص داروها از گمرک/ دپوی سه ماهه سرُم
  • ۸۷ کشور جهان مقصد کالا‌های صادراتی استان
  • سهولت در دسترسی به انواع دارو با فعالیت سکوها و شرکت‌های توزیع دارو