Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@11:09:18 GMT

جزئیات تمدید معاینه فنی و گواهینامه ها

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۸۲۱۵

جزئیات تمدید معاینه فنی و گواهینامه ها

جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا: تمدید فرصت دریافت معاینه فنی و گواهینامه رانندگی برای پیشگیری از ازدحام مردم و شیوع کرونا بوده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

عین‌الله جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: بعلت جلوگیری از تجمع در مراکزمعاینه فنی و در شرایط کرونا؛ براساس تصمیم امروز راهور ناجا، خودروهایی که معاینه فنی ندارند تاپایان ماه مبارک رمضان جریمه نمی شوند اما مراکز معاینه فنی باز هستند و مردم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی می توانند برای معاینه فنی خودرو اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: این تصمیم با هماهنگی وزارت کشور بوده است و هدف سلامت مردم است تا از ازدحام و صف های طولانی کاسته و از شیوع کرونا جلوگیری شود.

او با بیان اینکه یکی از مدعیانی که معتقد است مالکین خودرو معاینه فنی داشته باشند پلیس است، افزود: این کار با توجه به شرایط کنونی کشور لحاظ شده است.

سعید قیصر مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک در ارتباط تلفنی گفت: با توجه به فعالیت 630 مرکز فعال معاینه فنی، بر اساس پروتکل های بهداشتی و ایمنی تمامی واحدها را مکلف کردیم که از پیاده شدن راکب خودرو جلوگیری شود در مراکز معاینه فنی و همه کارها را اپراتور انجام دهد اما می توانستیم با تصمیم گیری های لازم و برای جلوگیری از ازدحام برای معاینه فنی مدل های مختلف را عقب بیندازیم و خودروهای سال 94 را که شامل معاینه فنی شده اند را برای معاینه فنی وارد کنیم.

56 مرکز معاینه فنی در تهران داریم که روزانه 10 تا 15 هزار ظرفیت پوشش دهی دارند و حتی مالکین می توانند برای معاینه فنی در شهرهای مختلف مراجعه داشته باشند. 

مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک در ادامه گفت: با توجه به تعطیلی مراکز معاینه فنی کاهش چشمگیری برای مراجعه به  مراکز معاینه فنی خودرو داشتیم اما با تصمیم گیری لازم می توانیم از ازدحام جلوگیری کنیم چراکه امکان ازدحام در پایان ماه رمضان وجود دارد و نیاز به برنامه ریزی و هماهنگی لازم است.

سرهنگ جهانی در ادامه درباره خرید و فروش و نقل و انتقالات وکالتی خودرو نیز گفت: پلیس سالهاست در پی حذف خرید و فروش وکالتی خودروست و می تواند ارتکاب تخلف و جرم و جنایت را با مسئولیت فروشنده به دنبال داشته باشد.

او افزود: وقتی اصالت خودرو به اثبات رسید با تعویض پلاک و انتقال به خریدار کارهای خودرو انجام دهد اما اکنون با توجه به وکالت نامه ها اعلام شد که وکالت نامه ها از زمان شیوع کرونا سه ماهه و بیش از سه ماه باشد.

او افزود: پیشنهاد پلیس برای قوه قضائیه و ستاد کرونا بوده تا در صورت امکان با لحاظ موارد حقوقی مدت زمان بسته بودن مراکز شماره گذاری در وکالتنامه ها تاثیر نداشته باشد که در صورت تایید اطلاع رسانی خواهد شد.

محمد عظیمیان نایب رئیس کانون سردفتران در ارتباط تلفنی درباره نقل و انتقالات وکالتی خودرو نیز گفت: عقد وکالت قرارداد خصوصی بین خریدار و فروشنده و وکیل با مدت زمان مشخص است بنابراین در صورت تنظیم سند به صورت مدت دار بودن، با انقضای مدت وکالت بی اثر می شود و نمی توان در اراده اشخاص ورود کرد و مدت زمان را تمدید کرد. 

نایب رئیس کانون سردفتران درباره تمدید وکالت اعطایی در شرایط کرونایی گفت: ضوابط عقد قرارداد در وکالت مشخص است و در صورت پایان مدت وکالت بی اثر است و برای تمدید باید فروشنده و خریدار مراجعه داشته باشند و مالیات و حق ثبت و مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شود.

او افزود: پیشنهاد می شود اگر وکالتی اعطا شده ستاد مقابله با کرونا و سران قوا مصوب کنند که در تنظیم وکالتنامه های جدید وجوه عمومی اخذ نشود چون افزایش مدت در وکالتنامه های سابق وجود ندارد. 

عین‌الله جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا درباره گواهینامه ها نیز گفت: افراد یکماه قبل از انقضای گواهینامه موظف هستند با مراجعه به مراکز و انجام ازمایشات لازم برای تمدید اقدام کنند اما در شرایط خاص کرونا همچنان افرادی که گواهینامه فاقد اعتبار دارند فعلا برای جلوگیری از تجمع گواهینامه اخذ و باطل نمی شود. 

سرهنگ جهانی گفت: مراکز شماره گذاری خودرو تا ساعت 17 فعال هستند و از مردم درخواست می شود با تنظیم وقت بعد از ظهرها مراجعه کنند. 

 

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: جزئیات تمدید معاینه فنی خودرو معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا معاینه فنی خودرو مراکز معاینه فنی برای معاینه فنی معاینه فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۸۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  • موارد مطرح شده شهروندان در تماس با سامانه پاسخگو ستاد معاینه فنی تهران
  • آغاز طرح نظارت بر مراکز عمده توزیع لاستیک در مازندران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • مسئولان پاسخگوی قطعی سامانه معاینه فنی خودرو‌های سنگین نیستند
  • مراجعه بیش از ۴۶ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان وبلوچستان
  • مراجعه ۸۰ هزار خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان
  • مراجعه بیش از ۸۰ هزار دستگاه خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان