Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@22:39:00 GMT

توزیع ۹ هزار تن بذر اصلاح شده گندم بین کشاورزان« دهلران»

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۸۴۷۷

توزیع ۹ هزار تن بذر اصلاح شده گندم بین کشاورزان« دهلران»

مدیر جهاد کشاورزی« دهلران» گفت: در سال جاری بیش از 60 هزار هکتار از اراضی شهرستان« دهلران» به کشت گندم اختصاص یافته و امسال حدود 9 هزار تن بذر اصلاح شده گندم بین زارعین توزیع شده است.

عباس احمدی مدیر جهاد کشاورزی دهلران عصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: در سال زراعی جاری ۶۰ هزار هکتار از اراضی دیم و آبی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برداشت گندم از این میزان  آغاز شده و تا نیمه اول خرداد ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی دهلران تصریح کرد: پیش بینی می‌شود از این میزان اراضی کشت شده ۱۵۰ هزار تن گندم خریداری شود.

وی ادامه داد: هماهنگی‌ها و پیش بینی‌های لازم برای زمان برداشت در سطح شهرستان دهلران اندیشیده شده و جای نگرانی و کمبودی در بحث کمباین و نبود سیلو برای خرید گندم در شهرستان احساس نمی‌شود.

وی بیان داشت: بر اساس مصوبه هیئت دولت، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم برای سال جاری ۲۵ هزار ریال تعیین و ابلاغ شده است، تصریح کرد: امسال حدود ۹ هزار تن بذر اصلاح شده گندم بین زارعین توزیع شده است.

انتهای پیام /970821

منبع: فارس

کلیدواژه: گندم کشاورزی کشاورزان ایلام هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۸۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم و جو در گناوه/ وضعیت محصول در دیم‌زارها مطلوب نیست

عباس تخم افشان در گفت و گو با خبرنگار مهر از آغاز برداشت گندم و جو در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: در سال زراعی جاری حدود ۳۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان گناوه به کشت گندم و جو اختصاص یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گناوه با اشاره به اینکه در فروردین ماه، ستاد برداشت محصولات زراعی برگزار شد گفت: به دلیل خشکسالی، کاهش نزولات آسمانی، پراکنش نامناسب بارندگی‌ها و همچنین تنش‌های محیطی در پاییز و زمستان سال گذشته، متأسفانه هم اکنون برداشت مزارع دیم از وضعیت نامطلوبی برخوردار است ولی تلاش می‌شود برداشت محصول از همه مزارع آبی و دیم به بهترین نحو ممکن انجام شود.

وی افزود: از مهمترین تصمیمات اتخاذ شده در ستاد برداشت، برنامه ریزی جهت تأمین سوخت کمباین‌ها بود و در حال حاضر با حمایت فرماندار محترم شهرستان گناوه، هیچ‌گونه کمبودی برای تأمین سوخت وجود ندارد.

تخم افشان اضافه کرد: کمباین داران باید با مراجعه به دهیار روستا و یا بخشدار، معرفی نامه دریافت و پس از ثبت نام، جهت تأیید سوخت به این مدیریت مراجع. کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گناوه بیان کرد: از آنجا که تحویل گندم به سیلو مستلزم ثبت اطلاعات در سامانه جامع پهنه بندی است لذا چنانچه کشاورزان تاکنون اطلاعات خود را در سامانه مذکور ثبت نکرده باشند باید هر چه سریع‌تر در بخش مرکزی به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گناوه و در بخش ریگ به مرکز جهاد کشاورزی ریگ مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کنند.

وی با اشاره به آمادگی مراکز خرید تضمینی گندم جهت دریافت محصول گفت: از مهمترین مراکز تحویل گندم، انبار مال قاید در شهرستان گناوه، مجتمع انبارهای چغادک در شهرستان بوشهر، سیلوی برازجان و کارخانه آرد الزهرا است و کشاورزان می‌توانند محصول خود را به مراکز مذکور تحویل دهند.

کد خبر 6084917

دیگر خبرها

  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • برداشت گندم و جو در گناوه/ وضعیت محصول در دیم‌زارها مطلوب نیست
  • پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در شهرستان کرمانشاه
  • برداشت ۱۹ هزار تن کلزا در دهلران
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است
  • جشن برداشت گندم در دهلران
  • افزایش تولید در واحد سطح با بذور اصلاح شده گندم